Gdzie na tylnym moscie znajde tabliczke I jak ja odczytac? POtrzebuje ta informacje, poniewaz mam 2 Omegi, obie R4 I jedna przy ok 80km/h ma troszke ponad 2000, gdzie druga ma prawie 2500. TC jest wtedy spiety (przelozenie bezposrednie bez poslizgu) wiec skrzynia nie ma znaczenia. Pozostaje tylny most. Kombi (nizsze obroty przy 80 km/h) bylo robione na zamowienie I oryginalnie mialo miec silnik V6. Jest dosc mulowate, wiec jest podejrzenie ze albo w serwisie albo pozniej ktos zostawil lub wlozyl pozniej most od innego silnika lub od manuala.


Jakie oznaczenia mostow i gdzie jest tabliczka?
Rozpoczęte przez
mkaminski100
, 23 cze 2008, 08:57
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 08:57
#2
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 10:31
Znalezione. Dla potomnych.
http://www.opel-infos.de/ ->Achsantriebe -> Hinterachse -> Differentiale
Tylko gdzie jest tabliczka?
http://www.opel-infos.de/ ->Achsantriebe -> Hinterachse -> Differentiale
Tylko gdzie jest tabliczka?
#3
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 12:34
Jakiś czas temu zakładałem podobny temat:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12482
Niestety nikt mi nie był w stanie odpowiedzieć.
Może jak we dwóch będziemy pytać, będziemy mieli większą siłę przebicia:)
pozdro
http://forum.omegakl...ead.php?t=12482
Niestety nikt mi nie był w stanie odpowiedzieć.
Może jak we dwóch będziemy pytać, będziemy mieli większą siłę przebicia:)
pozdro
#4
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 12:37
Podobno jest na dole dyferencjalu. Dzis bede szukal. Najgorsze, ze na tej stronie ktora podalem nie ma informacji ktore dyferencjaly sa do automatow a ktore do manuali.
No i dlaczego w 98 roku wprowadzono tak wysokie przelozenie 4.222 do prawie wszystkich silnikow (np 2.0 ma nizsze przelozenie niz 2.5 V6!!)
SKrzynia nie ma tu znaczenia to automaty sa takie same.
No i dlaczego w 98 roku wprowadzono tak wysokie przelozenie 4.222 do prawie wszystkich silnikow (np 2.0 ma nizsze przelozenie niz 2.5 V6!!)
SKrzynia nie ma tu znaczenia to automaty sa takie same.
#5
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 12:45
Ja zacząłem drążyć ten temat, gdy okazało się, że na 5 biegu przy 3tys obr, mam 115km/h, wydawało mi się to dość dziwne dlatego założyłem taki temat:
http://forum.omegakl...0&postorder=asc
Ludzie podawali tak różne wartości, że stwierdziłem, że chyba Opel tak namieszał z przełożeniami dyfrów, że chyba już sami nie wiedzą co, gdzie i dlaczego siedzi.
http://forum.omegakl...0&postorder=asc
Ludzie podawali tak różne wartości, że stwierdziłem, że chyba Opel tak namieszał z przełożeniami dyfrów, że chyba już sami nie wiedzą co, gdzie i dlaczego siedzi.
#6
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 13:04
Tez mi sie tak wydaje. 2.5 moglo miec 3.9 lub 4.222, a to jest dosc spora roznica. Nie wiem jak jest to w przypadku manuali, ale w automacie mam dwa takie same auta I roznica jest ogromna – jeden przy ok 95 km ma troszke ponad 2000 obr (pewnie 3.9), a drugi ma wtedy ok 2500 obr czyli pewnie 4.222.
Z tego tez wynika, ze mozesz miesz 4.222 - nie pytaj mnie po co Opel zrobil az takie przelozenie. Moze dla ekonomii jazdy na nizszych predkosciach. Traci na tym predkosc maksymalna, ale moze zyskuje przyspieszenie.
P.S. Znalazlem takie cos:
According to Haynes, up to 1988 model year;
The 2Ltr manual & auto both had a 3.90 unit.
The 2.5Ltr manual had 3.70, the 2.5 auto had 3.90 unit.
The 3Ltr manual & auto both had a 3.70
After 1998 model year:
The 2Ltr manual & auto both had a 3.90 unit.
The 2.5Ltr manual had 3.90, the 2.5 auto had 4.22 unit.
The 3Ltr manual had a 3.70, the auto had a 3.90
2.5 ma wyzsze przelozenia niz 2.0!!
Z tego tez wynika, ze mozesz miesz 4.222 - nie pytaj mnie po co Opel zrobil az takie przelozenie. Moze dla ekonomii jazdy na nizszych predkosciach. Traci na tym predkosc maksymalna, ale moze zyskuje przyspieszenie.
P.S. Znalazlem takie cos:
According to Haynes, up to 1988 model year;
The 2Ltr manual & auto both had a 3.90 unit.
The 2.5Ltr manual had 3.70, the 2.5 auto had 3.90 unit.
The 3Ltr manual & auto both had a 3.70
After 1998 model year:
The 2Ltr manual & auto both had a 3.90 unit.
The 2.5Ltr manual had 3.90, the 2.5 auto had 4.22 unit.
The 3Ltr manual had a 3.70, the auto had a 3.90
2.5 ma wyzsze przelozenia niz 2.0!!
#7
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 13:22
2.5 ma wyzsze przelozenia niz 2.0!!
Maja w manualu takie samo przełożenie. W automacie jest tak jak piszesz,a to jest już bardzo dziwne!! Albo ktoś sie rypnął w tej książce albo silnik 2.0 jest zdecydowanie bardziej elastyczny niż 2.5:) Ja tego nie czaje.
Z tym przyspieszeniem jest tak, jak piszesz, większe przełożenie, lepsze przyspieszenie, ale prędkość maksymalna spada. Wg to co ja mam jest dość dobre na polskie drogi, auto przyspiesza nawet przyjemnie, niestety jakby tak się wybrać na autostradę to i lecieć cały czas 140km/h to obroty pewnie gdzieś na 4500obr/min bym miał, a spalanie....
Wracając do tematu tabliczki, ja oglądałem dyfer pod autem i nic tam nie znalazłem. Podejrzewam, że te oznaczenia są gdzieś od góry i widać je dopiero jak się dyfer ściągnie.
#8
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2008 - 18:30
Znalazłem w książce Haynes Opel Omega B Service And Repair Manual takie zdanie:
Final drive identification
5 The type of final drive unit fitted can be
determined by examining the identification
plate affixed to the underside of the final drive
unit
Wynika z tego, że gdzieś od spodu powinna być ta tabliczka.
Final drive identification
5 The type of final drive unit fitted can be
determined by examining the identification
plate affixed to the underside of the final drive
unit
Wynika z tego, że gdzieś od spodu powinna być ta tabliczka.
#9
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2008 - 22:32
Ja niestety zajomowałem się zmianą hamulców, świec i zaprawkami wczoraj więc odłożyłem most.
Jutro może się za to wezmę to sprawdzę, ale też doczytałem, że numery są wybite na dole
Jutro może się za to wezmę to sprawdzę, ale też doczytałem, że numery są wybite na dole