Witam,
czy ktoś może polecić jakiś w miarę tani i solidny warsztat, który zeszlifuje wał korbowy i zregeneruje ewentualnie w miarę potrzeby wymieni panewki i dopasuje ? Prawdopodobnie jedna się ukręciła. Korzystając z wolnego czasu przez tydzień będę grzebał w garażu rozbierając silnik i szukając usterki.
Jutro postaram się nagrać pracę silnika, bo mogę błędnie stawiać diagnozę okręconej panewki.
Ewentualnie czy ktoś posiada wał korbowy z panewkami do x20se na sprzedaż ?
Uprzedzam przypuszczalne odpowiedzi (Borówka), dzwoniłem niestety nie posiada.


Szlifowanie wału korbowego i regeneracja panewek
Rozpoczęte przez
Śmigiel
, 22 cze 2008, 18:28
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 18:28
#2
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 21:23
walenie na koncu pokrywy tak jakby cos walilo w pokrywe zaworow..?? jesli tak to masz to co ja popychacze wymienilem wszystkie odpalilem panewka szczopila = silnik do wymiany koszty regeneracji = uzywany silnik..
#3
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 22:16
Popychacze wyszło, że wymieniłeś bez sensu bo i tak było dalej to samo ? Czy wymieniłeś popychacze i dopiero panewka strzeliła?
Popychacze zaworów wykluczę jutro bo mam drugą głowicę uzbrojoną, ale mechanik też raczej mówił o padniętej panewce. Wymienić panewki to nie problem, tylko coby znalazł się mechanik, który się tym zajmie. Z tego co się zdążyłem zorientować to koszt regeneracji wału + wymiana panewek to około 400-500 zł w Suchym Lesie pod Poznaniem. Tylko nigdy nie bardzo wierzyłem w coś szlifowanie takich elementów, ale koszt silnika + ewentualny montaż powala z nóg a i tutaj zawsze dojdzie parę groszy bo przydałoby się zobaczyć co pod głowicą burczy, uszczelka pod głowicę i inne takie. A do panewek dojdzie się od strony miski olejowej, więc teoretycznie pozostał tylko zakup uzbrojonego sprawnego walu korbowego.
Popychacze zaworów wykluczę jutro bo mam drugą głowicę uzbrojoną, ale mechanik też raczej mówił o padniętej panewce. Wymienić panewki to nie problem, tylko coby znalazł się mechanik, który się tym zajmie. Z tego co się zdążyłem zorientować to koszt regeneracji wału + wymiana panewek to około 400-500 zł w Suchym Lesie pod Poznaniem. Tylko nigdy nie bardzo wierzyłem w coś szlifowanie takich elementów, ale koszt silnika + ewentualny montaż powala z nóg a i tutaj zawsze dojdzie parę groszy bo przydałoby się zobaczyć co pod głowicą burczy, uszczelka pod głowicę i inne takie. A do panewek dojdzie się od strony miski olejowej, więc teoretycznie pozostał tylko zakup uzbrojonego sprawnego walu korbowego.
#4
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 12:07
umnie tez walilo mialy byc panewki ale pipa wymienilem popychacze bo myslal mechanik ze to one wala..a jak odpalilismy to kupa...panewka szczopila i po silniku nie jestem zwolennikiem naprawy tak uszkodzonych zeczy wole wstawic nowe i miec spokoj...
#5
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 14:20
Pierwsza z brzegu http://www.allegro.p...al_korbowy.html
Panewki Glyco to kosszt ok 200zl
Zanik kupisz posprawdzaj wymiary czy sie miesci w normie nowego silnika. Inaczej mozesz sie wladowac na mine.
Wg mnie jednak naprawa czegos co sie zna, jest bezpieczniejsza niz kupowanie "nowego" silnika.
Panewki Glyco to kosszt ok 200zl
Zanik kupisz posprawdzaj wymiary czy sie miesci w normie nowego silnika. Inaczej mozesz sie wladowac na mine.
Wg mnie jednak naprawa czegos co sie zna, jest bezpieczniejsza niz kupowanie "nowego" silnika.
#6
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2008 - 18:20
Pierwsza z brzegu http://www.allegro.p...al_korbowy.html
To jest x20xev,
Swoją drogą byłem u mechanika, niestety pierwsza panewka na wale korbowym zrobiła zamieszanie i lepiej szukać silnika.