Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.5 tds


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 czerwca 2008 - 21:49

Siema
Jestem tu nowy i też pytanie do was.
Co sadzicie o Omedze B 2.5 TDS?? Wiem ze są tam silniczki od BMW ale chodzi mi o to czy sie nie psują te silniczki, czy dobrze sie spisują w tych autkach? Bo słyszałem ze przy ok 300 tys. km coś sie tam psuje w tych silniczkach ale od drugiej osoby słyszałem ze nie ma reguły i ze zależy od jazdy. Chcę kupić taką Omegę 2.5 TDS w kombi i dlatego pytanie żebym się nie wpakował w jakieś koszty związane z remontem silnika itp. itd.
Czekam na odpowiedzi i z góry dziękuję.
Pozdrawiam Waldek

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2008 - 21:56

Nie ma omegi z silnikiem TDS, jest tylko TD.
Kolego wtym dziale jest na temat 2.5 td bardzo duzo napisane. Postaraj sie uzyc wyszukiwarki a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

np.
http://forum.omegakl...3&highlight=2.5
http://forum.omegakl...6&highlight=2.5
http://forum.omegakl...3&highlight=2.5
http://forum.omegakl...0&highlight=2.5

#3 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 czerwca 2008 - 11:54

dzieki ale to co tam było to wszystko wiem. Tylko licze na wasze opinie co sadzicie o tych silniczkach.

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2008 - 13:20

dzieki ale to co tam było to wszystko wiem. Tylko licze na wasze opinie co sadzicie o tych silniczkach.

Troche wysilku i sa opinie:

a mam i polecam 2,5 td
jes fajniutki no i spalanie też nie zawielkie jak na 6 cylinderków i tą masę
na mieście do 10 a właśnie wczoraj zrobiłem traske do włoch i na 1300 km
średnie spalanie przy 150-160/h spaliła mi 6,7l przy przesadnie pełnym załadunku
więc szczerze polecam ja jestem ze swego zadowolony

też podzielam zdanie kolegów jest to porządny silniczek i jeśli o niego troszke zadbasz to daje wiele przyjemności z jazdy
ja zrobiłem swoim już ponad 10 tyś no i miałem jedną poważniejszą sprawę a mianowicie wymiane rozrządu bo już zaczynał chałaswać
ale niejest to aż tak straszne jak się może wydawać a teraz napewno moge spać spokojnie przez jakieś 180 tyś km
pozatym spalanie jest w normie olejek nie ubywa
a jak 6 cylinderków zagada to niedośc że gęsia skuraq sie robi to czuć że rwą się do przodu kucyki
jestem wpełni zadowolony z tej jednostki mimo że krązy o niej tak wiele złych opini
które głoszą zwłaszacza ludzie którzy coś gdzieś słyszeli od kogoś
_________________

a kupilem omgę 2,5TD pół roku temu i jestem z niej zadowolony ale oczywiście nie jest to samochód doskonały...za 12,5 tyś. zł mam `97r. prod. pali mi to ok 12 na miescie(niejestem emerytem ) na autostradzie przy 140km/h zeszla mi ponizej 8l wymienilem w niej tuleje wahaczy przednich i zrobilem geometrie, czeka mnie jeszcze nastawnik i uszczelninie jednego wtryskiwacza.

na trasie wedlug mnie niema lepszego silnika...w miare oszczedny,elastyczny i dynamiczny. na miescie "troche" za duzo pali.

ja polecam silniczek...choc frajda z przyspieszenia od swiatel jest wieksza na benzyniaku...ale brzmienie i elastycznosc silnika to wynagradza. ale i tak wybor nalezy do ciebie

Konrad24v, jeżdżę Omegą 2.5TD (1995) już od 1997r. i chyba jedynie silnik pozostanie w niej cały, bo resztę zeżre korozja. Od 11 lat nie odzywam się do silnika i jedyną czynnością jest systematyczna zmiana wkładu filtra i oleju co 10kkm. Nadal stosuję pełny syntetyk 0w40 diesel i kilka lat temu wymieniłem świece żarowe. To cała obsługa. Przy normalnej jeździe w trasie (do 140km/h) nie ma możliwości przekroczenia spalania powyżej 7,5l/100km, a w trybie miejskim zużycie 12l ON to normalka.

Byłem kiedyś zmuszony podróżować wraz z Polonezem i max prędkość na ponad 1kkm trasie nie przekraczała 120km/h. Całą trasę (1025km) pokonałem bez tankowania na jednym pełnym zbiorniku. Trzeba było zobaczyć minę kolegi kierującego Polonezem.
Trudno pewnie teraz kupić taką Omkę z wiarygodnym przebiegiem, ale między bajki możesz włożyć opinie o awaryjności dobrze utrzymanej 2.5TD.

Teraz kupiłem 2.6V6 (2001) i już widzę, że o takim spalaniu jak w TD można tylko pomarzyć. Jednak akustyka pracy 2.6V6, jej osiągi i odporność na rdzę będą przeciwwagą dla ekonomiki diesla.

To Ci troche to rozjasnie. Swoja pierwsza omega 2,5 Td przejechalem 40 tys km i wymienilem tylko filtr paliwa, powietrza, oleju, rolke paska i 6 razy olej w silniku. Co do spalania to od 5.9l/100km do 11l/100km, a V6 mialem tylko kilka dni ( sprowadzilem na zamowienie sasiadowi ) i wpakowalem dokladnie 2100zl i a o zuzyciu paliwa to juz nie wspomne.
konrad24V albo jezdzisz ekonomicznie ( 2,5 TD ) albo szybko ( V6 ) tu juz musisz sam wybierac
sebekopel napisales opinie o dieslu, a miales wogole kiedys Omege diesla ze opinie wyglaszasz???
W tym temacie opinie na temat diesla wyglosilo w sumie 7 uzytkownikow i jakos nikt nic zlego o tym silniku nie napisal.

Panowie jestem szczesliwym posiadaczem Omegi B 2,5TD 99r i stwierdzam ze autko jest cudowne,wygoda na maxa!!!i ten silnik!!! owszem z pod swiatel rusza sie tym jak czolgiem ale jak juz turbinka sie zalaczy to ten "czolg"zamienia sie w pocisk elastyka tego silnika jest cudowna na maxa.Wyprzedzanie w trasie bajka i ten swietny dzwiek silnika moze V brzmia lepiej ale tu tez jest slodko jesli chodzi o spalanie to w trasie przy predkosci
110/120 KM schodzi do 5,7-6,5 wiec zle nie jest w miescie potrafi lyknac wiecej ok 10-11 no chyba ze duze korki to wiecej z calego serca polecam



#5 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 czerwca 2008 - 16:18

Dzięki mistrzu.
To widziałem ale oczekuje też odpowiedzi teraźniejszych a nie z jakiegoś tam czasu.
Najlepiej jak by sie wypowiedział ktoś co ma 2.5 TDS!
Pozdrawiam Waldek

#6 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 czerwca 2008 - 16:40

A co to ma za znaczenie czy ktoś pisał rok temu czy to samo Ci napisze dzisiaj?
Omega to nie jest nowy model, rok temu nie miał chorób wieku dziecięcego, które już zostały wyeliminowane, więc w czym problem?
Dostałeś tyle linków to czytaj, czytaj, czytaj i będziesz wszystko wiedział.
Forum to kopalnia wiedzy, i nie trzeba co tydzień każdemu z osobna tego samego powtarzać.

No i w końcu: nie ma silnika TDS w Omegach, tak samo jak nie ma silnika MV6...

Pozdr.
M.

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2008 - 18:02

Dzięki mistrzu.
To widziałem ale oczekuje też odpowiedzi teraźniejszych a nie z jakiegoś tam czasu.
Najlepiej jak by sie wypowiedział ktoś co ma 2.5 TDS!
Pozdrawiam Waldek

No comment, podałem Ci wszystko na tacy; jak chcesz więcej to użyj wyszukiwarki google itp, znajdziesz to co cię co cię interesuje. Tak jak mówił Maciek myślisz że przez rok coś się zmieniło :?:

#8 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 czerwca 2008 - 19:16

nie no ziomek wszystko ok juz wszystko wiem co chciałem wiedziec. Dzieki za pomoc i odpowiedzi. Pochwale sie poźniej jak cos kupię ;)]

#9 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 czerwca 2008 - 19:37

Jednak muszę poczekać do października i wtedy kupie z pewnością Mede C. Tylko z jakim silniczkiem diesla polecacie??

#10 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 22 czerwca 2008 - 19:43

Kolego KULLER 20 Wydaje mi się , że na forum Opel 24 zadawałeś już to pytanie :?: :evil: Uzyskałeś tam przecież odpowiedzi :cool: . Przecież zdecydowałeś się na 2,5 TD tak przynajmiej tam pisałeś. Pozdro :looz:

#11 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 czerwca 2008 - 08:03

Tak ale jednak kupie Omege C. Tylko nei wiem z jakim silnikiem. Napewno to bedzie Diesel ale chce zeby sie ktos wypowiedział z jakim kepiej 2.5 DTI czy 2,5 TD czy jaki tam jeszcze sa w Medze C.

#12 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 23 czerwca 2008 - 08:15

Zależy ile masz pieniędzy i w jakim stanie będą te silniki. Jeśli masz kupić dobitego 2,5 DTI (od 2001 roku), a za te same pieniądze kupić zadbanego 2,5TD (do 2001 r.) to lepsza będzie ta druga opcja.

Jeśli pieniądze nie grają roli - bierz 2,5DTI

#13 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 czerwca 2008 - 10:51

Dzieki Kolego. Widzę ze ty masz taki silniczek i go polecasz tak wiec raczej jest ok.
Aha jeszcze mi powiedzcie na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie Megi z takim silniczkiem 2.5 DTI??
A co sądzicie o silniczku 2.2 DTI ??
Bo raczej będę ja z Niemiec przywoził sobie.

#14 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 24 czerwca 2008 - 07:41

kuller20, napewno nie jest tak dynamiczny jak 2.5 DTI, niemniej na tym silniku (2.2DTi) śmiga się bez żadnych problemów. Nie ma również problemów z wyprzedzaniem niemal w każdych warunkach. Generalnie jest OK. :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#15 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 czerwca 2008 - 08:45

Słyszałem ze te silniczki sie dobrze spisują nie są awaryjne same pozytywy. Tak wiec kupię na pewno taka tylko co do silnika to jeszcze nie wiem. Ja tam jestem za tym żeby było jak najwięcej koników ale z drugiej strony więcej zupy poleci :(. No cóż może jednak sie skuszę na ten 2.5 DTI ale decyzje podejmę w Niemczech przed zakupem.
Proszę o wypowiedzi na temat tych silników 2.2 DTI i 2.5 DTI.
Pozdrowionka

#16 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 czerwca 2008 - 08:50

Szukaj, było dużo na ten temat w tym dziale.

PS. Wydaje mi się, że temat został wyczerpany i mod mógłby go zamknąć, bo zaraz niepotrzebnie zacznie się spamowanie i pisanie po raz nty tego co już było nie raz...

Pozdr.
M.

#17 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2008 - 12:50

Proszę o wypowiedzi na temat tych silników 2.2 DTI i 2.5 DTI.

Np
http://forum.omegakl...ghlight=2.5 dti

Kuller nastepnym razem za nieuzywanie szukajki dostaniesz ostrzezenie, bo ile razy mozna prosic !

#18 OFFLINE   Misiups

Misiups
  • 28 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 26 czerwca 2008 - 15:10

Z tego co tu widzę to powiem tylko że najlepszy diesel w omegach to 2,5 Dti . Jeśli chodzi o opinie to dopiero na nim zrobiliśmy 12k km i bez zastrzeżeń zero dymku torpeda itp. Może powiem tylko że mam nadzieje że wiesz o dbaniu później o ten silnik tj czekaniu aż sie zagrzeje zanim dasz mu pojeździć i później chłodzeniu zanim go zgasisz to nie benzyna , wymiana kolektora jak rozrządu lub usunięcie blaszek no i z doświadczenia jeśli nie weźmiesz minimum 7k Ojroo to lepiej daj na msze żebyś znalazł jakaś okazje;) jak cię coś interesuje to Priv nie chce spamować. Pozdro