

Koła prosto, jedzie prosto a kierownica lekko skręcona?
#1
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 19:24
#2
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 19:34
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#3
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 20:15
Mam problem. Jadąc na wprost mam kierownicę lekko skreconą w prawo. Zaznaczam, że nie znosi mnie w żadną stronę. Było dobrze do momentu kiedy zmieniłem koła z 15 na 17'tki. Da radę to jakoś samemu to ustawić? Drażni mnie ta skręcona kierownica :bad:
mam to samo. ma zimie jest prosto na letnich jest odrobine na bok. zbierznosc OK
#4
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 21:34
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 21:47
po wymianie drazka srodkowego, tulei wchacza.. całkeim skręciła na bok...
okaząło się ze po wymianie górnego mocowania amortyzatori wróciło do normy , nie ustawiałem zbierzności...
jeszcze mam końcówki do wymiany...
#7
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 22:04

#8
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 22:33
najpierw robis zzawieche... a poźniej zbierzność...
ja bym zaczołod zawiechy... wszystko łaczniki podpory kolumny drążki końcówki górne i dolne mocowanie amora tuleje...
#9
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 23:21
#10
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2008 - 01:47
#11
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 12:48
Co do ustawienia zbieżności, sądzę, że nie ma konieczność blokowania kola kieroniczego. Dobry mechanik ustawiając zbieżność, ustala kolo kierownicze w odpowiedzniej pozycji i przystepuje do korety ustawień. Co do ściągania w prawo po zamianianie opon sądzę, że może to wynikać z nierównomiernego zużucia bieżnika opony, nie widocznego golym okiem.Kolego twoim problemem jest zbieżnosc. Tylko w sensie tym że jezeli sie ustawia zbieżnośc najpierw trzeba manipulować kierownicą by ulozyc ją jak najprosciej i trzymac lub zcisnąc urządzeniem do blokowania przy ustawianiu zbieznosci. Potem dopiero sie zabiera za regulacje drążków. Zmienilem ostatnio opony z przodu na standardowkach 15" i sciaga mi w prawo a na poprzednich oponach bylo wporzadku. Wiec i mi sie wydaje ze rowniez to moj problem

#12
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 15:01
#13
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 15:37
to ustawienie kierownicy wynika ze stanu zużycia wszystkich elementów gumowych przedniego zawieszenia jak również układu kierowniczego...
wydawąło by się ze górne mocowanie amor anie ma wpływu... a u mnie miało.. po wymianie kirowniac prosto.... jeszcz mi zostają do wymiany końcówki drazków i tuleje z lewej strony... wtedy się może na zbierznośc przejade...
#14
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 15:43
to dlaczego jest tak że przed zbieżnością było dobrze a po ustawianiu jest źle , przecież na drążkach idzie to wyregulowaćjeżlei sakochód nei ma pokrzywionych wachaczy i wogóle nie jest pokrzywiony...
to ustawienie kierownicy wynika ze stanu zużycia wszystkich elementów gumowych przedniego zawieszenia jak również układu kierowniczego...
wydawąło by się ze górne mocowanie amor anie ma wpływu... a u mnie miało.. po wymianie kirowniac prosto.... jeszcz mi zostają do wymiany końcówki drążków i tuleje z lewej strony... wtedy się może na zbierznośc przejade...
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 22:56

#17
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2008 - 22:07
#18
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2008 - 11:56
guzik prawda bo auto wychodząc z fabryki kierownicę miało ustawioną na wprost - też mi się krzywiła jak miałem wyjechane tuleje i końcówki po wymianie była nadal krzywo a po ustawieniu w ASO zbieżności jest prosto jak przecinakZbieżność idealna a fajera przekoszona. Facet od zbieżności (naprawdę niezły mechanik) powiedział, że jeśli zbieżność jest OK a kiera jest krzywa, to najlepiej po prostu przestawić samą kierownicę.
#19
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2008 - 13:46
to nie chcę wiedziec jaki jest zły mechanikFacet od zbieżności (naprawdę niezły mechanik) powiedział, że jeśli zbieżność jest OK a kiera jest krzywa, to najlepiej po prostu przestawić samą kierownicę.

juz to to gdzieś pisałem że omki mają grube gwinty na gałkach i trzeba trochę pomęczyć się z ustawieniem zbieżności :mrgreen:
ustawiasz kiere prosto ustawiasz wstępnie kąty a następnie autko w tył i w przód i kiera na boki i powtórka aż będzie wszystko tak jak fabryka przewidziała (jeżeli nie wybite tuleje) a co do tulei to najlepiej oryginał,drogie bo drogie ale święty spokój i auto nie pływa po całej drodze i robisz raz a nie co rok(to tak dla potomności)
#20
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2008 - 18:32