Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koła prosto, jedzie prosto a kierownica lekko skręcona?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2008 - 19:24

Mam problem. Jadąc na wprost mam kierownicę lekko skreconą w prawo. Zaznaczam, że nie znosi mnie w żadną stronę. Było dobrze do momentu kiedy zmieniłem koła z 15 na 17'tki. Da radę to jakoś samemu to ustawić? Drażni mnie ta skręcona kierownica :bad:

#2 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 15 czerwca 2008 - 19:34

Jarqz, dziwna sprawa troche, ale miałem kiedyś podobnie(tzn.lekko skręcona fajerka) i wyprostowali mi to przy przeglądzie tech.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2008 - 20:15

Mam problem. Jadąc na wprost mam kierownicę lekko skreconą w prawo. Zaznaczam, że nie znosi mnie w żadną stronę. Było dobrze do momentu kiedy zmieniłem koła z 15 na 17'tki. Da radę to jakoś samemu to ustawić? Drażni mnie ta skręcona kierownica :bad:



mam to samo. ma zimie jest prosto na letnich jest odrobine na bok. zbierznosc OK




 


#4 OFFLINE   patric

patric
  • 1 647 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2008 - 21:34

Ja tez zmienilem z 15 na 17stki ale jest wszystko Ok, a moze sprobuj przelozyc kola naprzemian a jak nie pomoze to tyl na przod moze tak da rade. :sad:



 


#5 OFFLINE   petrachaj

petrachaj
  • 112 postów
  • Dołączył: 11-02-2008
  • Skąd: Nowiak

Napisany 15 czerwca 2008 - 21:40

jedz na zbieznosc niech Ci ustawi kierownice

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2008 - 21:47

wszystko ma znaczenie...
po wymianie drazka srodkowego, tulei wchacza.. całkeim skręciła na bok...
okaząło się ze po wymianie górnego mocowania amortyzatori wróciło do normy , nie ustawiałem zbierzności...
jeszcze mam końcówki do wymiany...

#7 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2008 - 22:04

Czyli się przejadę na zbieżność. Bo mnie ta kiera w :censored: a, nienawidzę takich pierdół.

#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2008 - 22:33

a zawieche masz cąą w porzadku?? bo jeżłi nie to się nie opłac ajechac na zbieżnośc...
najpierw robis zzawieche... a poźniej zbierzność...

ja bym zaczołod zawiechy... wszystko łaczniki podpory kolumny drążki końcówki górne i dolne mocowanie amora tuleje...

#9 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2008 - 23:21

Raczej wszystko jest OK. Ostatnio u mechaniora byłem, żeby obejrzał autko czy czego mu tam nie potrzeba wymienić (tak na wszelki wypadek) i stwierdził, że jeżeli chodzi o zawieszenie to jest w porządku. Ale może wstrzymam się z tą zbieżnością , bo i tak muszę wymienić łożyska z tyłu, to powiem specowi, żeby jeszcze raz Omedze "pod kiece" zajrzał :mrgreen:

#10 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 16 czerwca 2008 - 01:47

Kolego twoim problemem jest zbieżnosc. Tylko w sensie tym że jezeli sie ustawia zbieżnośc najpierw trzeba manipulować kierownicą by ulozyc ją jak najprosciej i trzymac lub zcisnąc urządzeniem do blokowania przy ustawianiu zbieznosci. Potem dopiero sie zabiera za regulacje drążków. Zmienilem ostatnio opony z przodu na standardowkach 15" i sciaga mi w prawo a na poprzednich oponach bylo wporzadku. Wiec i mi sie wydaje ze rowniez to moj problem

#11 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 17 czerwca 2008 - 12:48

Kolego twoim problemem jest zbieżnosc. Tylko w sensie tym że jezeli sie ustawia zbieżnośc najpierw trzeba manipulować kierownicą by ulozyc ją jak najprosciej i trzymac lub zcisnąc urządzeniem do blokowania przy ustawianiu zbieznosci. Potem dopiero sie zabiera za regulacje drążków. Zmienilem ostatnio opony z przodu na standardowkach 15" i sciaga mi w prawo a na poprzednich oponach bylo wporzadku. Wiec i mi sie wydaje ze rowniez to moj problem

Co do ustawienia zbieżności, sądzę, że nie ma konieczność blokowania kola kieroniczego. Dobry mechanik ustawiając zbieżność, ustala kolo kierownicze w odpowiedzniej pozycji i przystepuje do korety ustawień. Co do ściągania w prawo po zamianianie opon sądzę, że może to wynikać z nierównomiernego zużucia bieżnika opony, nie widocznego golym okiem. :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#12 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:01

a ja dzisiaj byłam na regulacji knotów i zbieżności i miałem dotychczas prosto kierownice a po ustawieniu zbieżności autko jedzie dobrze bo prosto i nie ściąga ale kierownica lekko skręcona w lewo gość mi pieprzy na zbieżności jakieś pierdoły ale mój mechanik mi powiedział że mi to na drążkach ustawi, nie mniej jestem wkurzony bo wydałem kasę :bad: i jestem nie zadowolony

#13 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:37

jeżlei sakochód nei ma pokrzywionych wachaczy i wogóle nie jest pokrzywiony...
to ustawienie kierownicy wynika ze stanu zużycia wszystkich elementów gumowych przedniego zawieszenia jak również układu kierowniczego...

wydawąło by się ze górne mocowanie amor anie ma wpływu... a u mnie miało.. po wymianie kirowniac prosto.... jeszcz mi zostają do wymiany końcówki drazków i tuleje z lewej strony... wtedy się może na zbierznośc przejade...

#14 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:43

jeżlei sakochód nei ma pokrzywionych wachaczy i wogóle nie jest pokrzywiony...
to ustawienie kierownicy wynika ze stanu zużycia wszystkich elementów gumowych przedniego zawieszenia jak również układu kierowniczego...

wydawąło by się ze górne mocowanie amor anie ma wpływu... a u mnie miało.. po wymianie kirowniac prosto.... jeszcz mi zostają do wymiany końcówki drążków i tuleje z lewej strony... wtedy się może na zbierznośc przejade...

to dlaczego jest tak że przed zbieżnością było dobrze a po ustawianiu jest źle , przecież na drążkach idzie to wyregulować

#15 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 czerwca 2008 - 15:46

:nie_wiem:

#16 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2008 - 22:56

Miałem to samo w Vectrze. Zbieżność idealna a fajera przekoszona. Facet od zbieżności (naprawdę niezły mechanik) powiedział, że jeśli zbieżność jest OK a kiera jest krzywa, to najlepiej po prostu przestawić samą kierownicę. Problem w tym, że zbieżność i ustawienie koła kierownicy jest wypadkową bardzo wielu czynników więc przy nieco zmęczonym zawieszeniu i układzie kierowniczym różne cuda mogą się dziać. A jeśli auto miało jakiekolwiek bum to już w ogóle zmienia postać rzeczy. Najlepiej zrobić co się da ze zbieżnością a potem przestawić samą fajerę i gro allegro :wink:

#17 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2008 - 22:07

tylko nie raz jest tak że samej kierownicy nie uda się przestawić chodzi mi o to że jesli jest skręcona w lewo delikatnie to jak ją przestawimy o jeden ząbek to będzie znów nam sterczeć w prawo ponieważ przeskok na zaąbku jest dosć duży

#18 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 11:56

Zbieżność idealna a fajera przekoszona. Facet od zbieżności (naprawdę niezły mechanik) powiedział, że jeśli zbieżność jest OK a kiera jest krzywa, to najlepiej po prostu przestawić samą kierownicę.

guzik prawda bo auto wychodząc z fabryki kierownicę miało ustawioną na wprost - też mi się krzywiła jak miałem wyjechane tuleje i końcówki po wymianie była nadal krzywo a po ustawieniu w ASO zbieżności jest prosto jak przecinak

#19 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 13:46

Facet od zbieżności (naprawdę niezły mechanik) powiedział, że jeśli zbieżność jest OK a kiera jest krzywa, to najlepiej po prostu przestawić samą kierownicę.

to nie chcę wiedziec jaki jest zły mechanik :smiech: (ciekawe jak ktoś ma zeza czy wystarczyło by mu głowę odwrócić :nabijacz: ) :tere-fere:


juz to to gdzieś pisałem że omki mają grube gwinty na gałkach i trzeba trochę pomęczyć się z ustawieniem zbieżności :mrgreen:
ustawiasz kiere prosto ustawiasz wstępnie kąty a następnie autko w tył i w przód i kiera na boki i powtórka aż będzie wszystko tak jak fabryka przewidziała (jeżeli nie wybite tuleje) a co do tulei to najlepiej oryginał,drogie bo drogie ale święty spokój i auto nie pływa po całej drodze i robisz raz a nie co rok(to tak dla potomności)

#20 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 18:32

Gachu, Kristofer, pełna zgoda z tym, co piszecie ale to wszystko pod jednym warunkiem: pod warunkiem, że auto jest bezwypadkowe albo bardzo dobrze naprawione.