Hi All!
Mam pytanie do Szanownych Userów - W jaki sposób sprawdzić poprawność działania sondy lambda w silniku X20SE (z instalacją gazową II generacji)?
W czasie jazdy zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku (niezależnie od tego czy LPG czy beznyna) silnik momentami staje się mułowaty, a czasami czuć nagły przyrost mocy. Z tego co się dowiedziałem na obecną chwilę, często przyczyną uszkodzenia sondy jest jazda na LPG. Świece i przewody WN maja przejechane 10kkm.
Silnik ma przejechane 140kkm (Omega B Caravan 1994) i napewno jest oryginalna, nie wymieniana sonda lambda.
W czasie jazdy na benzynie, np. w czasie postoju na swiatłach zapala się check, który przy 2tys. obrotów gaśnie.
Sprawdzałem błędy ECU silnika : pojawia się (czasami) błąd: Sonda lambda - za bogata mieszanka. Jednak generalnie na benzynie tylko uruchamiam silnik i przełączam na gaz. Po kilkunastokrotnym uruchomieniu silnika błąd znika (kasuje się).
Podłączałem komputer do sterownika gazowego (Bingo S-4) i z wykresów z programu KME wynika, że sonda lambda pracuje : napięcie zmienia się w zakresie 0 - 0,9V - ale nie wiem, czy jest to wykres praktycznej pracy sondy, czy tylko emulatora.
W jaki sposób sprawdzic poprawność działania sondy?
Jaką ew. sondę kupić - ilu przewodową?
Czy może być "podróbka" - ew. jakiej firmy - czy tylko oryginał?
Wszelkie sugestie mile wskazane.
Pozdrawiam.


Sonda lambda X20SE
Rozpoczęte przez
D_Mrozu
, 24 cze 2006, 08:25
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2006 - 08:33
sam sobie odpowiedziałeś, nie da się sprawdzić sondy choć są metody na jej sprawdzenie... ale ja ich nie będę tu pisał bo to nie ma sensu, nie zdają one egzaminu i nawet jak wydaje się że sonda działa to potrafi nie działać jak należy - spraktykowane.
sonde kup uniwesalną BOSCHa do twojego silnika, to będize najlepszy wybór, a twoje objawy jak i pojawiająca się kontrolka mogą świadczyć o sondzie.
to że znika lampka to nie znaczy że błędu nie ma, właśnie że jest i tak to działa.. błąd jest zapisywany po 15 sek trwałej usterki w osprzęcie silnika, potem lampka może się świecić lub nawet zgasnąć a motronik będzie miał ten błąd w pamięci...
tak właśnie też a propo miałęm z sondą u siebie.....
ale ja mam jeszcze dla ciebie lepszy eksperyment, choć to jest silnik X20SE i nie łudź się że odpalaniem skasujesz błedy lub odłączeniem akumulatora..... tam jest motronik z pamięcią
najlepszym sposobem na sprawdzanie czy to sonda jest jej odłączenie, jeśli silnik bez niej pracuje prawidłowo.. to wiadomo.... ale zrobi Ci to trwały błąd w kompie i będziesz musiał na techa jechać kasować... wybór należy do Ciebie...
sonde kup uniwesalną BOSCHa do twojego silnika, to będize najlepszy wybór, a twoje objawy jak i pojawiająca się kontrolka mogą świadczyć o sondzie.
to że znika lampka to nie znaczy że błędu nie ma, właśnie że jest i tak to działa.. błąd jest zapisywany po 15 sek trwałej usterki w osprzęcie silnika, potem lampka może się świecić lub nawet zgasnąć a motronik będzie miał ten błąd w pamięci...
tak właśnie też a propo miałęm z sondą u siebie.....
ale ja mam jeszcze dla ciebie lepszy eksperyment, choć to jest silnik X20SE i nie łudź się że odpalaniem skasujesz błedy lub odłączeniem akumulatora..... tam jest motronik z pamięcią
najlepszym sposobem na sprawdzanie czy to sonda jest jej odłączenie, jeśli silnik bez niej pracuje prawidłowo.. to wiadomo.... ale zrobi Ci to trwały błąd w kompie i będziesz musiał na techa jechać kasować... wybór należy do Ciebie...
#3
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2006 - 12:05
OK, dzięki za odpowiedź.
Interesuje mnie jeszcze typ tej sondy - to jest chyba 3-przewodowa 1V - chyba że sie mylę.
I jeszcze jedno - czy to może być jakaś uniwersalna BOSH czy konkretnia zalecana przez producenta do tego silnika (GM)?
Pozdrawiam
Interesuje mnie jeszcze typ tej sondy - to jest chyba 3-przewodowa 1V - chyba że sie mylę.
I jeszcze jedno - czy to może być jakaś uniwersalna BOSH czy konkretnia zalecana przez producenta do tego silnika (GM)?
Pozdrawiam
#4
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2006 - 12:07
brzmi to debilnie ale masz kupić UNIWERSALNĄ BOSCHA do tego silnika;)
tak z boschem jest.... różnią się tym tylko że będziesz musiał zarobić sam wtyczke, ale wszytko jest już w komplecie. Przy kupnie podajesz silnik i mówisz uniwersalną....
nie powinna być droższa niż 180 zł
tak z boschem jest.... różnią się tym tylko że będziesz musiał zarobić sam wtyczke, ale wszytko jest już w komplecie. Przy kupnie podajesz silnik i mówisz uniwersalną....
nie powinna być droższa niż 180 zł
#5
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2006 - 12:12
OK, jeszcze raz dzięki za wyczerpujące informacje 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
#6
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 11:09
D_Mrozu, D_Mrozu,
czy pomogło? mam takie same objawy, też X20SE
czy pomogło? mam takie same objawy, też X20SE