Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy ktoś wie gdzie znajduje się zawór rozprężny klimy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   iga140

iga140
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Pisz

Napisany 14 czerwca 2008 - 20:29

:? Czy ktoś zmieniał u siebie zawór rozprężny klimy opel omega 2,5 td 96 r
Gdzie on może być .Przewody od klimy biegną po prawej i po lewej stronie silnika i schodzą się razem przy przegrodzie czołowej
POZDRO :bmw:
iga

#2 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 14 czerwca 2008 - 20:39

Przed parownikiem. Czyli musiałbyś się dostać do środka kokpitu - tak podejrzewam.

#3 OFFLINE   iga140

iga140
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Pisz

Napisany 15 czerwca 2008 - 09:38

Dzięki brachu ale takie podejrzenia to troch ę za mało żeby rozbierać cały kokpit żeby się dowiedzieć że go tam nie ma. :yes_yes:
iga

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 czerwca 2008 - 10:35

Podejrzenia dotyczyły rozbierania kokpitu - nie wiem dokładnie w którym miejscu jest parownik.

Tego, że zawór rozprężny musi być zaraz przed parownikiem jestem pewien.

#5 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 15 czerwca 2008 - 11:07

iga140, zawór rozpręzny w moim klekocie jest po prawej stronie komory silnika (stojąc przodem do auta).
Zeby go ujrzec musisz (jesli masz) sciagnac plastikowe gorne oslony chlodnicy.
Zawor jest mniej wiecej w polowie wysokosci chlodnicy. Doslownie - szukaj za prawa lampa (stojac przed autem)
Zagladaj dobrze bo w tym miejscu jest raczej duzo rozbryzganego oleju co powoduje ze w garazu ciezko go dostrzec (lec po aluminiowych przewodach).
Ja u siebie go nie zmienialem bo nie bylo potrzeby choc i umnie byla gdzies nieszczelnosc w klimie i po miesiacu chlodzic przestawala. Jesli obudowa nie jest popekana (niestety aluminium) to zmienic 2 oringi i dobrze skrecic dluga sruba. Poprawilem to u siebie i jest OK.
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 czerwca 2008 - 11:27

iga140, zawór rozpręzny w moim klekocie jest po prawej stronie komory silnika (stojąc przodem do auta).
Zeby go ujrzec musisz (jesli masz) sciagnac plastikowe gorne oslony chlodnicy.
Zawor jest mniej wiecej w polowie wysokosci chlodnicy. Doslownie - szukaj za prawa lampa (stojac przed autem)
Zagladaj dobrze bo w tym miejscu jest raczej duzo rozbryzganego oleju co powoduje ze w garazu ciezko go dostrzec (lec po aluminiowych przewodach).
Ja u siebie go nie zmienialem bo nie bylo potrzeby choc i umnie byla gdzies nieszczelnosc w klimie i po miesiacu chlodzic przestawala. Jesli obudowa nie jest popekana (niestety aluminium) to zmienic 2 oringi i dobrze skrecic dluga sruba. Poprawilem to u siebie i jest OK.


To o czym piszesz to OSUSZACZ !!!!!

Jak nie jesteś pewien nie wprowadzaj ludzi w błąd.

#7 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 15 czerwca 2008 - 12:35

To o czym piszesz to OSUSZACZ !!!!!

Jak nie jesteś pewien nie wprowadzaj ludzi w błąd


Kolego w omedze 2,5 TD osuszacz znajduje sie po prawej stronie chlodnicy od czola pojazdu.
Jest w ksztalcie cylindra (aluminiowy walek) ktory zamontowany jest po prawej stronie chlodnicy (stojac przodem do auta). Dostep do niego jest tylko i wylacznie po sciagnieciu grila ze znaczkiem opla (a najlepiej jednak nawet sciagnac przedni blotnik wraz ze wzmocnieniem przednim).
Wymiana osuszacza jest wtedy bardzo latwa i bardzo prosta i przede wszytskim chyba najszybsza. Koszt osuszacza (nowy - opel - 50 pln)
Teoretycznie osuszacza sie nie wymienia (praktycznie tylko w przypadku zmiany sprezarki) ale ja zmienialem osuszacz bo on byl sprawca slabego chlodzenia w aucie.

Co do poprzedniego posta - iga140, - koszt uczelnienia zaworu to ok 4 zlo ;-) 2 oringi w nim po 2 zl. Dostep do niego jest latwy i prosty i nic nie trzeba demontowac (trzeba tylko plastiki znad chlodnicy zdemontowac)

PS. To odbiega od tematu ale chce tylko dodac ze od zmiany osuszacza minelo sporo czasu i nawet w najgorsze upaly w aucie jest zimno. wielu "mechanikow" trabilo a ze to slaba sprezarka a ze to cisnienia nie ma....
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 czerwca 2008 - 13:36

Kolego w omedze 2,5 TD osuszacz znajduje sie po prawej stronie chlodnicy od czola pojazdu.
Jest w ksztalcie cylindra (aluminiowy walek) ktory zamontowany jest po prawej stronie chlodnicy (stojac przodem do auta). Dostep do niego jest tylko i wylacznie po sciagnieciu grila ze znaczkiem opla (a najlepiej jednak nawet sciagnac przedni blotnik wraz ze wzmocnieniem przednim).
Wymiana osuszacza jest wtedy bardzo latwa i bardzo prosta i przede wszytskim chyba najszybsza. Koszt osuszacza (nowy - opel - 50 pln)
Teoretycznie osuszacza sie nie wymienia (praktycznie tylko w przypadku zmiany sprezarki) ale ja zmienialem osuszacz bo on byl sprawca slabego chlodzenia w aucie.


Ok - w takim razie to, o czym pisałeś na początku to nie osuszacz - mój błąd - ponieważ....

Co do poprzedniego posta - iga140, - koszt uczelnienia zaworu to ok 4 zlo ;-) 2 oringi w nim po 2 zl. Dostep do niego jest latwy i prosty i nic nie trzeba demontowac (trzeba tylko plastiki znad chlodnicy zdemontowac)


Ty piszesz o połączeniu skraplacz - reszta układu !!!! :smiech: :smiech: :smiech:

To o czy m piszesz to nie jest zawór rozprężny (tak jak pisałem - jest on przed parownikiem - nie skraplaczem), tylko najzwyklejsze połączenie skraplacza do reszty układu !!!! Tak nie ma żadnego zaworka ani nic z tych rzeczy. :smiech:

Aż nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem zdjęcie wyjętego skraplacza (widok z boku) - to jest ten wymiennik ciepła, który każda omega z klimą ma pod grilem z przodu.

Czerwoną strzałką zaznaczony jest osuszacz, zaś zieloną... to, o czym wydaje mi się, że pisze kolega Grzechoo - jeśli się zgadza, to kolego Grzechoo - nic tylko pogratulować :smiech: :smiech: :smiech:

EDIT - oczywiście to zaznaczone zieloną strzałką to nie żaden zawór rozprężny tylko zwykłe połączenie - żeby komuś nie przyszło do głowy, że jest inaczej..

Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 15 czerwca 2008 - 14:41

Ok - w takim razie to, o czym pisałeś na początku to nie osuszacz - mój błąd - ponieważ....


Ja tez moglbym sie smiac z Twojej niewiedzy ale nie zrobie tego...Zanim pogratulujesz innym - zacznij od siebie.

Zarowno Ty i ja bylismy obaj w bledzie. Z mojej strony sugerowalem sie slowami jakie zostaly wypowiedziane w zakladzie gdzie klima sie zajmuja a co gorsze sam przy tym bylem. Co do zaworu to i ja w aucie bylem bo az sam zwatpilem....
Gdy wrocilem przed kompa moim oczom ukazal sie ten temat (mam nadzieje ze teraz tyczy sie wlasciwego toru - bo nie mam na celu wprowadzac nikogo w blad):

http://forum.omegakl...er=asc&start=30

To chyba o ten zawor chodzi.

PS. Taka prosba do adminow aby wyczyscili niepotrzebny "smrod" z tego tematu - po to by inny uzytkownicy faktycznie zwrocili uwage na konkretne rozwiazanie problemu a podobny temat przeciez istnieje :-)
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 czerwca 2008 - 19:08

Ja tez moglbym sie smiac z Twojej niewiedzy ale nie zrobie tego...Zanim pogratulujesz innym - zacznij od siebie.


Nie bardzo rozumiem dlaczego miałbyś się ze mnie śmiać..

Moim błędem było to, że czytając Twój pierwszy post myślałem, że piszesz o osuszaczu - nawet nie posądzałem Cię o to, że możesz pisać o tej złączce :smiech: Stąd napisałem:

To o czym piszesz to OSUSZACZ !!!!!


Ponieważ Twój opis się pokrywa z umiejscowieniem osuszacza.

Wszelkie pozostałe rzeczy o których pisałem całkowicie się zgadzają..

Tak więc na przyszłość nie pisz tego, czego nie jesteś pewien a ktoś, gdzieś Ci powiedział, bo zostaniesz po prostu wyśmiany - tak jak dzisiaj przeze mnie :)

Koniec OT

Przeważnie zawór rozprężny jest widoczny po pierwszym spojrzeniu na parownik - idą od niego równej długości rurki do różnych sekcji parownika.
Sam zawór rozpoznasz po różnicy w grubości rurek we/wy - rurka wejściowa do tego zaworu (wysokiego ciśnienia) jest cieńsza - rurka wyjściowa z zaworu (niskiego ciśnienia) jest grubsza.

#11 OFFLINE   piotrr79

piotrr79
  • 22 postów
  • Dołączył: 16-05-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 18 czerwca 2008 - 08:51

może to wam pomoże koledzy

#12 OFFLINE   piotrr79

piotrr79
  • 22 postów
  • Dołączył: 16-05-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 18 czerwca 2008 - 08:59

nie udało sie, może teraz Dodany obrazek

#13 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 11 lipca 2009 - 10:47

Dobra troche tu zamieszane.Wiec sie spytam w Omie B FL gdzie znajduje sie zawor rozprezny?Jak do niego dotrzec i jak go sprwdzic?

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lipca 2009 - 11:02

Dobra troche tu zamieszane.Wiec sie spytam w Omie B FL gdzie znajduje sie zawor rozprezny?Jak do niego dotrzec i jak go sprwdzic?


przeciez masz napisane w tym temacie. pod kokpitem przy parowniku w obudowie nagrzewnicy. dostep masakryczny - nie wiem czy bez zwalenia deski sie da wymienic




 


#15 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 14 lipca 2009 - 14:44

a w ktorym miejscu tak mniej wiecej tego szukac po stronie pasazera?czy kierowcy?za schowkiem?

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2009 - 14:48

a w ktorym miejscu tak mniej wiecej tego szukac po stronie pasazera?czy kierowcy?za schowkiem?


kierowcy - w obudowie nagrzewnicy




 


#17 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 14 lipca 2009 - 14:54

Dzieki bardzo zasiade do tego tematu w weekend.Pozdro

#18 OFFLINE   Jelonek

Jelonek
  • 55 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Trzebnica

Napisany 14 lipca 2009 - 22:10

zasiade do tego tematu w weekend

Weekend to raczej za mało dla amatora, a nawet chyba dla mechanika, aby zwalić dechę i ją złożyć;)
Kto ma OPLA to ma [SIGPIC][/SIGPIC]hopla na jego punkcie;):dziura:

#19 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2009 - 22:39

Weekend to raczej za mało dla amatora, a nawet chyba dla mechanika, aby zwalić dechę i ją złożyć;)


No to się mylisz dla sprawnej osoby co już to robiła to jest jeden dzień czyli 12 godzin

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#20 OFFLINE   Osa90

Osa90
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 22 lipca 2010 - 12:36

Ehh...potrzebuję wymontowac zawór rozprężny z mojej drugiej Omegi i przełożyc go do siebie. No to wpisuje w szukajce: ZAWÓR ROZPREZNY OMEGA. Wyskakuje mi fajny wydawac by się mogło temacik. Po przeczytaniu pierwszego posta, uśmiechnięty myślę, że zaraz się wszystkiego dowiem i.....i ****. Każdy chce byc najmądrzejszy. Ludzie, opamiętajcie się. Jeszcze nigdy się nie spotkałem, żeby wszystkie posty były na temat. Moim zdaniem powinni wypowiadac się ludzie, którzy naprawdę coś wiedzą. PS. Zrzucenie i zamontowanie deski zajęło mi i mojemu kumplowi 3 godziny. To wszystko są pojęcia względne. Dlatego niech ktoś napisze gdzie dokładnie znajduje się ten zawór. Czy faktycznie trzeba zrzucac deskę?