

Podwyzszona temp silnika 2,5TD automat
#1
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 16:56
Mam problem z temp. silnika, nie wiem czy tak musi być. Miałem awarie pompy wodnej i termostatu, wiec wszystko wymienilem na nowe, i od tamtej pory praca silnika jest w temp 95-98stopni. Mechanik do ktorego jezdze powiedzial ze tak ma byc , a wiatraki dopiero zalanczaja sie przy 105 I bieg a II przy 115 stopniach. NIe wiem czy to jest normalna praca silnika w takiej temp. Prosze o jakas odp. na ten temat i jaka jest prawidlowa temp pracy silnika 2,5 TD automat i przy jakich temp powiiny wlaczyc sie wentylatory.
Pozdrawiam
adasso
#2
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 19:39
nie jest to normalna temp pracy tego silnika. Optymalna temperatura wynosi 92st a wiatraki powinny wlaczac sie przy ok 95st. Zalezy jeszcze w jakich warunkach Twój silnik osiaga te temp bo jesli to jest jazda w miejskich korkach przy temp otoczenia 30st to nie masz czym sie martwic wtedy.... ale jesli 98st masz podczas normalnej jazdy poza miastem np. to wtedy nie jest dobrze. Na poczatek sprawdz droznosc chlodnicy...Mam problem z temp. silnika, nie wiem czy tak musi być. Miałem awarie pompy wodnej i termostatu, wiec wszystko wymienilem na nowe, i od tamtej pory praca silnika jest w temp 95-98stopni. Mechanik do ktorego jezdze powiedzial ze tak ma byc , a wiatraki dopiero zalanczaja sie przy 105 I bieg a II przy 115 stopniach. NIe wiem czy to jest normalna praca silnika w takiej temp. Prosze o jakas odp. na ten temat i jaka jest prawidlowa temp pracy silnika 2,5 TD automat i przy jakich temp powiiny wlaczyc sie wentylatory.
#3
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 19:56
Gdybyś miał V6 to można by było powiedzieć że to nie jest źle, ale przy dieslu to nie jest to normalny objaw.wiatraki dopiero zalanczaja sie przy 105
Jednak wiatraki włącza za późno. najwyzej przy temp 94-96 to jeszcze ale nie powyzej 100 st C.
RafiTD ale drożność chłodnicy nie ma nic do tego kiedy ma się załaczać wiatrak schładzający płyn w układzie.Na poczatek sprawdz droznosc chlodnicy...
Tutaj trzeba by było sprawdzić czujniki temperatury.
I czy napewno płyn osiaga taką temperaturę. Ponieważ 115 st C to jednak jest to bardzo bardzo dużo.
#4
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 20:39
Dołączę się do tematu - gdzie znajduje się czujnik który załącza elektryczne wentylatory i jak można go sprawdzić czy jest sprawny - bo po postaniu w korku temperatura skoczyła do góry ale one się nie załączyły.
Dodam że mam klime i te elektryczne są na chłodnicy do klimy.
Pozdrawiam.
#5
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 22:30
Waldek mi chodzilo o zdiagnozowanie powodu grzania sie silnika...RafiTD ale drożność chłodnicy nie ma nic do tego kiedy ma się załaczać wiatrak schładzający płyn w układzie
wkrecony w chlodnice z prawej strony, pod wężem...gdzie znajduje się czujnik który załącza elektryczne wentylatory
chlodnica klimy znajduje sie w nadkolu przed lewym przednim kołem a te 2 wentylatory sa od chlodnicy wody a nie klimy... z drugiej strony w nadkolu masz intercooler zreszta w przednim zderzaku obok halogenow masz wloty powietrza do chlodnicy klimy i intercooleraDodam że mam klime i te elektryczne są na chłodnicy do klimy.

#6
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2008 - 22:42
chlodnica klimy znajduje sie w nadkolu przed lewym przednim kołem
RafiTD czy nie mylisz tego z czyms innym.
Chłodnica klimy jest mocowana zaraz przy chłodnicy cieczy, chyba że w dieslach jest w nadkolu.

Napewno nie są przy chłodnicy klimy tylko przy chłodnicy cieczy.Dodam że mam klime i te elektryczne są na chłodnicy do klimy.
#7
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 05:40
Chłodnice do klimy a raczej wymiennik mam przed chłodnicą wody i to na nim są elektryczne wentylatory.
#8
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 06:19
#9
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 13:17
Adasso a czy w twoim aucie ( masz diesla) nie ma wiatraka ze sprzegłem wiskozowym - to on odpowiada głównie za chłodzenie silnika.
Mam ten wiatrak i on caly czas pracuje. Podobno tak ma ten silnik ustawiony czujnik od witraka ze tak sie zalacza przy 105 i 115 stopniach. Przed wymiana termostatu i pompy wodnej bylo wszystko OK, dopiero teraz sie tak dzieje.
Pozdrawia,
#10
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 15:23
moze i masz racje, normalnie zaraz ide to dokladnie oblukac bo w tej omie w ktorej mam klime nie odkrecalem jeszcze grilla wiec nie wiem. widzialem tylko ze w lewym nadkolu jest jakas chlodnica wiec myslalem ze to od klimyRafiTD czy nie mylisz tego z czyms innym.
Chłodnica klimy jest mocowana zaraz przy chłodnicy cieczy, chyba że w dieslach jest w nadkolu.

#11
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 17:15
Chłodnica klimy jest tam gdzie chłodnica wody (są 2 chłodnice).
Pierwsza (stając przed maską ) to chłodnica klimy, a druga wody.
Co do temperatury to jest za wysoka, chcociaż w mieście w korkach też tak mam, ale wiatrak włącza się przy 95 st. C.
Płyn chłodzący nigdzie ci nie ucieka???
#12
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 18:49
Zrobiło się ciepło i odrazu problem z temp silnika. W zimie nie podchodziła wyżej jak 95st nie ważne czy w korku czy w trasie. Teraz zrobiło się cieplej i jak stoję w korasie albo wlokę się po mieście w żółwim tempie to temp podchodzi do 105st. Wiatraki słychać jak się włączają (przynajmniej ten na visco). Jak jade poza miastem to temp w normie koło 95st. Jak miałem wcześniej diesla 1.9tdi to raczej nie przekraczało 100st. Jak gasze silnik to czasem zapiszczy mi pasek...
#13
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 18:58
#14
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2010 - 00:02

#15
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2010 - 18:03
dodam dla zainteresowanych że ta tarcza z dziurami jest na stałe zamocowana do piasty visco czyli tam co przykręcamy do pompy
#16
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2010 - 18:12
#17
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:04

Niemniej jednak rozpoznanie u siebie zacznę od termostatu (tańszy jest

#18
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:18
#19
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:21
#20
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:25