Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regulacja szyberdachu


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2008 - 16:10

Heja.

Jakoś w lutym zwariował mi sterownik szybra. Znaczy zostawiłem sobie auto w mieście, wracam za parę godzin - a tu szyber otwarty na oścież. Na dachu była trumna, więc nie rzucało sie w oczy, z auta nic nie zginęło (bo przez trumnę nie dałoby się wejść;) dobrze że nie padało. Wywaliłem dziada w pierony, bo i tak działał jak chciał od dłuższego czasu.

Kupiłem ostatnio o borówki nowy sterownik wraz z silnikiem. Zamontowałem. Działa krzywo, w pozycji "zamknięte" dach jest odsunięty do tyłu o jakieś 15 cm, żeby go zamknąć - muszę ustawić pokrętło w pozycji "uchylony". Piszą, że się toto kalibruje. Mam do Omegi i Haynesa i książkę Ertzolda ( czy jakoś tak ), obie piszą, że kalibracja powinna wyglądać następująco:

1. Włączam zapłon
2. Ustawiam pokrętło w pozycji "całkowicie zamknięte", wciskam i trzymam aż silnik przestanie pracować.
3. Ustawiam pokrętło w pozycji "tilt", czyli uchylonej w górę. Tylna krawędź szybra powinna pójść w górę.
4. Cofam pokrętło do pozycji "całkowicie zamknięte" i wciskam . Tylna krawędź powinna się opuścić do pozycji zamkniętej.
5. Ustawiam pokrętło w pozycji "całkowicie odsunięty", szyber powinien się "schować" w nadwozie.
6. Cofam pokrętło do pozycji "całkowicie zamknięte" i wciskam. Szyber powinien się zamknąć.
7. Wyłączam zapłon.
8. Procedurę powtórzyć w razie potrzeby.

No i pięknie. Zrobiłem wszystko kilka razy, bez zmian. W pozycji "zamknięte" mam dach odsunięty na jakieś 15cm, zamknięty jest w pozycji "uchylone". Jakby mu się skala przesunęła. Ma ktoś jakiś pomysł?

Kumpel mi podpowiedział, że to może dlatego, że podłączyłem kostkę zasilającą zanim zamontowałem sterownik w nadwoziu. Czyli teraz musiałbym ustawić pokrętło w "zamknięte", wyjąć kostkę zasilającą, ręcznie ustawić szyber w pozycji zamkniętej i dopiero wówczas włączyć zasilanie i powtórzyć procedurę regulacyjną.

Co myślicie? Ma to sens?

Z góry dzięki!


pzdr
yahoo

#2 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2008 - 16:04

Problem rozwiązany. Po prostu wsadziłem do auta sterownik, który był ustawiony w pozycji innej niż zamknięta. Czyli, na przyszłość, gdyby ktoś wymieniał silnik szybra - zanim zamontujecie go w aucie (zakładam, że dach jest całkowicie zamknięty) - podłączcie kable do silnika, ustawcie pokrętło w pozycji "zamknięte" i włączcie zapłon. Chodzi o to, żeby silnik ustawił się w pozycji "zamknięte" zanim zostanie zamontowany w aucie, bo jak zrobicie inaczej to świruje, i żadna kalibracja nie pomoże.

--
pzdr
yahoo