Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

smarowanie stacyjki? da to coś?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 10 czerwca 2008 - 17:23

Witam!
Dziś zaskoczyła mnie stacyjka w moedze b..... Wsiadam w zielonej górze wkładam kluczyk a tu nie idzie przekręcić..... a do domku 60km he he mordowałem się ze 30min aż nagle sie przekręciła. Ale od tej pory mam problemy z przekreceniem.
Czy można to jakoś przesmarować? czymś prysnąć do środka? czy może odrazu wymieniac stacyjkę?

#2 OFFLINE   MarasKing

MarasKing
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 10 czerwca 2008 - 18:16

NIE SMARUUUJ!!!!!!!!!!!! od razu jedz do gościa od stacyjek. jak nasmarujesz bedzeisz musial dzwonic do goscia zeby przyjechal do Ciebie :(

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2008 - 18:40

Dokładnie, nie ma co smarować, bo to nic nie da - kosteczka się wyrobiła - bez rozebrania stacyjki się nie obejdzie



 


#4 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 10 czerwca 2008 - 19:36

A kolego jaka kosteczka? ta elektryczna?

PS. A ,,gość od stacyjek'' to kto? mechanik czyś jakiś ślusarz?

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2008 - 19:56

jest kosteczka odblokowująca stacyjkę - jak rozbierzesz to zobaczysz jak to działa

Gość od stacyjek to gość który zajmuje się np awaryjnym otwieraniem samochodów - czasami i zwykły mechanik potrafi - tzw ślusarz samochodowy



 


#6 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2008 - 23:37

Kurde. Mi się stacyjka zacinała to jakoś tak odruchowo WD'ka napsikałem. Na początku nie widziałem poprawy ale od jakiegoś czasu cyka aż miło. Może to nie o tą kostkę chodziło?

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2008 - 06:41

jest przecież porada jak rozebrac i ew wymienić wkład stacyjki a smarowaie wam pomoże tylko tyle że bedzie chodzić chwile ale potem nie zdziwcie sie jak wam kluczyk na zakręcie wypadnie ze stacyjki http://forum.omegakl...ead.php?t=10462 http://forum.omegakl...ead.php?t=12549

#8 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 16:32

Mam w związku z powyższym pytanie, wymieniając wkład stacyjki kluczyk pozostaje ten sam?

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2008 - 16:39

Są specjaliści od zamków co ci go ustawią - standardowo musisz wymienić kluczyk - ale można stacyjke ustawić - tylko to coś kosztuje, nie wiem ile



 


#10 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 21:06

Co do smarowania stacyjki, to facet który mi ją dostosowywał do starego kluczyka, powiedział że można bardzo delikatnie WD psiknąć.

Mam w związku z powyższym pytanie, wymieniając wkład stacyjki kluczyk pozostaje ten sam?

Nie. Jeżeli nie dostosujesz wkładki stacyjki do starego kluczyka, lub wkładki zamka w drzwiach do nowego, to musisz nosić przy sobie dwa kluczyki.

Ja za dostosowanie wkładki stacyjki do nowego kluczyka zapłaciłem 100 zł.

#11 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 21:10

Dzięki za info. Mam nadzieję, że mi stacyjka pochodzi jeszcze trochę.

#12 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2008 - 21:21

Proszę bardzo.
A jak się zacznie sypać, to nawet nie czekaj. Kupuj nową i wymieniaj. Godzinka powolnej zabawy i masz nową wkładkę założoną. Przed mozntażem oczywiście dostosowanie do kluczyka ;)

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 czerwca 2008 - 20:52

ejze. zalezy co wysiada w stacyjce. czasem tak jak u mnie zacinaja sie zapadki. objaw taki sam jak przy wlozeniu nieprawidlowego klucza. z czasem dostaje sie tak duzo kurzu i innych smieci. ja osobiscie meczylem sie kilka dni ze stacyjka. trzeba bylo poruszac kluczem gora dol zeby dal sie przekrecic. najpierw napsikalem tam duze ilosci WD40 po kazdym psiknieciu wkladalem kluczyk i go wycieralem do sucha po wyciagnieciu. do tego pozwalalem na swobodne wyciekanie WD ze stacyjki. bylo tego syfu co niemiara. potem poczekalem kilka dni az sobie WD odparuje i wprysnolem do srodka bialy smar do zamkow. wiem ze zaraz powiecie ze nie tak sie powinno robic. ale wolalem sprobowac tego sposobu zanim zaczne rozbierac stacyjke i odziwo juz chwile to chodzi. raz na jakis czas lekko sie przytnie i to wszystko. jak nie to rozbiore i bede robic wszystkie zapadki od podstaw pod moj kluczyk. ale narazie nie musze
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2008 - 22:17

Tomspeed -jak kluczyk jest mocno wyrobiony juz to tez beda takie objawy.

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 czerwca 2008 - 22:33

a to wiem
ale tak robilo na kazdym nawet na tych nie uzywanych
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   01baca10

01baca10
  • 135 postów
  • Dołączył: 10-10-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 26 czerwca 2008 - 17:05

Też tak miałem. Smarowałem i działało, ale nie WD-40 bo on wysusza i wypłukuje smar który jest w stacyjce (czy w czymkolwiek).
Raz nie mogłem już kluczyka wyciągnąć i odpaliłem na krótko, później w domu udało mi się wyciągnąć kluczyk i okazało się, że bez wymiany wkładki się nie obejdzie. Wymieniłem wkładkę i po pół roku kluczyk zaczął się zacinać.
Kupiłem taki środek (wyglądający podobnie jak WD-40, nazwy nie pamiętam), ale do smarowania łańcuchów w motocyklach. ------- Był już post na ten temat i napisałem, że smarowałem WD40, ale jednak to był jakiś smar - jak go znajdę w garażu to dam nazwę.


Nie do tematu, ale przydał mi się nawet ten smar niedawno gdy kupiłem nowszą omę i nie działała tylna wycieraczka. Po roznitowaniu silniczka smar, który tam był tak zgęstaniał i zapaprał się opiłkami, że silnik nie mógł przekręcić. Dokładnie wyczyściłem wszystkie zębatki popsikałem tym smarem i od grudnia wycieraczka chodzi (innego smaru nie dałem).