Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

montaż ksenonów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 17 października 2006 - 10:42

kupiłem ksenony od omkiC i założyłem do B i teraz moje pytanie

1 - jak najlepiej podłączyć zasilanie do przetwórnicy?
podłączyłem bespośrednio do instalacji świateł - świecą
ale czy nie powinno to być na przekażnikach?

2 - wiem że do spryskiwaczy jest osobna pompka (wyczytałem gdzieś na forum), czy
to znaczy, że muszę wymienić zbiorniczek na taki od wersji z ksenonami czy da się to jakoś podłączyć wykożystując jedną pompkę?

3 - kwestia samopoziomowania świateł - te czujniki są na wahaczach tylko niewiem czy na przednich czy tylnych ile ich jest i czy da się to założyć do omki z '94 (narazie silniczki od starych lamp założyłem żeby mieć regulacje ale w przyszłości będzie zgodnie z przepisami) prosił bym kolegów o jakieś zdjęcia tych czujników jeśli ktoś ma, najlepiej żeby było widać jak są założone.

4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?

z góry dziekuje za pomoc



#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2006 - 11:14

1 - jak najlepiej podłączyć zasilanie do przetwórnicy?
podłączyłem bespośrednio do instalacji świateł - świecą
ale czy nie powinno to być na przekażnikach?


może tak zostać, przetwornica ma mniejszy pobór prądu niż żarówka halogenowa

2 - wiem że do spryskiwaczy jest osobna pompka (wyczytałem gdzieś na forum), czy
to znaczy, że muszę wymienić zbiorniczek na taki od wersji z ksenonami czy da się to jakoś podłączyć wykożystując jedną pompkę?


tak, zbiorniczek jest inny

3 - kwestia samopoziomowania świateł - te czujniki są na wahaczach tylko niewiem czy na przednich czy tylnych ile ich jest i czy da się to założyć do omki z '94 (narazie silniczki od starych lamp założyłem żeby mieć regulacje ale w przyszłości będzie zgodnie z przepisami) prosił bym kolegów o jakieś zdjęcia tych czujników jeśli ktoś ma, najlepiej żeby było widać jak są założone.


czujniki są 2, 1 na przednim lewym wahaczu, 2 na tylnim prawym
założyć się da, ale czy warto jak masz regulację elektryczną to tak naprawdę, to dobrze ustawione ksenony, tak o jedną podziałkę niżej niz zwykłe lampy, nie wymagają samopoziomowania - wolałbym spryskiwacze założyć, bo jest duża różnica w świeceniu, przed i po przemyciu kloszy

4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?

podejrzewam, że jest sterownik, przecież coś musi wysterować silniczki


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 17 października 2006 - 11:28

Cytat:
4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?

podejrzewam, że jest sterownik, przecież coś musi wysterować silniczki


czy wie ktoś gdzie taki bajer jest zamontowany?

założyć się da, ale czy warto jak masz regulację elektryczną to tak naprawdę, to dobrze ustawione ksenony, tak o jedną podziałkę niżej niz zwykłe lampy, nie wymagają samopoziomowania


sprawdze czy to przejdzie na stacji diagnostycznej
dam znać co i jak (podejżewam że przyda się to komuś z podobnym problemem)

#4 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 17 października 2006 - 14:17

Krzycho napisał/a:
1 - jak najlepiej podłączyć zasilanie do przetwórnicy?
podłączyłem bespośrednio do instalacji świateł - świecą
ale czy nie powinno to być na przekażnikach?


może tak zostać, przetwornica ma mniejszy pobór prądu niż żarówka halogenowa


sie mi przypomniało po zamontowaniu świateł sprawdzałem jak to sobie ładnie świeci aż tu nagle :pupa: zgasły co się okazało spalił się bezpiecznik najpierw jedna strona potem druga dopiero po założeniu bezp. 15 nie palą się, do tej pory świecą, a na 10 trwało to jakieś 3 minuty i się przepalały
z tąd też moje pytanie o tych przekaźnikach

zastanawia mnie jedno bo przetwórnica pobiera jakieś 35wat a zwykła H1 jakie były wcześniej 55 wat to czemu mi pali bezpieczniki skoro były wcześniej 10-tki i bez żadnego problemu świeciło :roll:

a może ktoś wie czy zbiorniczek spryskiwaczy omkiC pasuje do B?

#5 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2006 - 15:40

Krzycho, wiesz, zawsze bezpieczniej jest dac przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik, to przy całokształcie żadna robota


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 17 października 2006 - 19:18

"3 - kwestia samopoziomowania świateł - te czujniki są na wahaczach tylko niewiem czy na przednich czy tylnych ile ich jest i czy da się to założyć do omki z '94 (narazie silniczki od starych lamp założyłem żeby mieć regulacje ale w przyszłości będzie zgodnie z przepisami) prosił bym kolegów o jakieś zdjęcia tych czujników jeśli ktoś ma, najlepiej żeby było widać jak są założone."

ja mam z przodu na lewym z tyłu też na lewym. (po str. kierowcy,omega B bez Nivoamtu)
czujniki są przykręcone do specjalnych uchwytów, watpie żeby starsze wersje je miały
(te poniżej 98)

"4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?"

z moich oględzin wynika, że są dwa czujniki+ siliczki+ komputer. Mieści się on w przedniej części przedniego prawego błotnika.(tj. jest pod nim, widać to po zdjeciu błotnika). Wyglada na to, że jest to do Xenonów, kable od tego czegoś idą do wiązki kabli od lampy.
Tu masz aukcje z czymś takim: http://moto.allegro....opel_omega.html

ps. jak byś miał jakieś wątpliwości, chciał zobaczyć co i jak to zapraszam do Krotoszyna, lub Zdun (jestem tu i tu)

#7 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 18 października 2006 - 07:50

czujniki są przykręcone do specjalnych uchwytów, watpie żeby starsze wersje je miały
(te poniżej 98)

eee myśle że nie będzie tak źle jak to mówią polak potrafi wszystko idzie dorobić ale napewno jak już zkompletuje części to bym chciał się z tobą jakoś zjechać :piwo: :piwo2: i oblukać jak to u ciebie jest zamontowane wtydy byłoby prościej

a do Krotoszyna to dwa strzały z łuku mam :mrgreen:

#8 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 21 października 2006 - 08:03

odświeżam temat

udało mi się zorganizować system samopoziomowania reflektorów od omegi Ć
mam takie żeczy:
- sterownik hella
- czujnik na wahacz przedni taki mniejczy
- czujnik na wahacz tylny jest większy
postaram się dać fotki po niedzieli :mrgreen:

mam do nich wszystkie kostki z kablami myśle że łopatologicznie po kolorach dojde grzie co połączyć
powiedzcie mi czy w info techu będzie pokazane jak przeprowadzona jest instalacja?
ciągne ten program i netu i niewiem czy mi się przyda :roll:

tylko teraz jest problem jak to dziadostwo na wahacze założyć ?

proszę dajcie jakieś fotki jak to jest założone na aucie prosze

#9 OFFLINE   Mus

Mus
  • 32 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 października 2006 - 09:30

Krzycho napisał/a:
... zgasły co się okazało spalił się bezpiecznik najpierw jedna strona potem druga dopiero po założeniu bezp. 15 nie palą się, do tej pory świecą, a na 10 trwało to jakieś 3 minuty i się przepalały
z tąd też moje pytanie o tych przekaźnikach

zastanawia mnie jedno bo przetwórnica pobiera jakieś 35wat a zwykła H1 jakie były wcześniej 55 wat to czemu mi pali bezpieczniki skoro były wcześniej 10-tki i bez żadnego problemu świeciło :roll:


AHA :roll:
I mamy wyjaśnioną sprawę czy faktycznie ksenony są oszczędniejsze od halogenów !
Otóż NIEEE :yes_yes:
Te 35W to moc pobierana przez żarówkę a do tego dochodzi sprawność przetwornicy, ale mimo wszystko żeby spalić bezpiecznik 10A to minimum przy pracującym silniku 130 W na JEDNĄ ŻARÓWKĘ !!! (P=u*i)

#10 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 21 października 2006 - 09:51

AHA
I mamy wyjaśnioną sprawę czy faktycznie ksenony są oszczędniejsze od halogenów !
Otóż NIEEE
Te 35W to moc pobierana przez żarówkę a do tego dochodzi sprawność przetwornicy, ale mimo wszystko żeby spalić bezpiecznik 10A to minimum przy pracującym silniku 130 W na JEDNĄ ŻARÓWKĘ !!! (P=u*i)


nie jest ważne czy są oszczędniejsze
podejżewam że większość osób króre decydują się na taki manewr ma w d... to ile ksenon prądu pobiera tylko jak świeci bo to jest najbardziej istotne że jadąc w nocy masz widno przedautem i nie musisz gał wytrzeszczać tak :shock: żeby coś zobaczyć

ale najważniejsze dla mnie w chwili obecnej jest to:

-jak to dziadostwo podłączyć żeby działało i nie sprawiało kłopotów

-czy w moin autku z '94 zaznaczam jest przewidziana instalacja do samopoziomowania reflektorów,(chodzi o to czy tam już są kable puszczone które można wykożystać)

może ktoś o tym coś wie i się ze mną tą wiedzą podzieli :?:

#11 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 23 października 2006 - 08:28

to są te czujniki i sterownik samopoziomowania z omegi C

czy u was są takie prosz zapodajcie jakieś fotki najlepiej na samochodzie Dodany obrazek

#12 OFFLINE   Mus

Mus
  • 32 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 października 2006 - 18:51

...
podejżewam że większość osób króre decydują się na taki manewr ma w d... to ile ksenon prądu pobiera tylko jak świeci bo to jest najbardziej istotne ...


Czy sądzisz, że przyjemne jest czytać, że to co piszę ktoś ma w d... ???

Fakt, że pobór prądu jest taki a nie inny stanowi zaskoczenie dla mnie, jak i dla innych co widać choćby i we wcześniejszych odpowiedziach.
To, że tekst ubarwiłem emotikonkami nie oznacza, że są to pierdołki.
Zakładanie nowego Postu pod tytułem: "Zużycie prądu przez ksenony" było by bzdurą, a tak być może zainteresowanym utkwi w pamięci.

Na przyszłość zważ na używane określenia.

Pzdr.

#13 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 23 października 2006 - 21:17

Krzycho napisał/a:
... zgasły co się okazało spalił się bezpiecznik najpierw jedna strona potem druga dopiero po założeniu bezp. 15 nie palą się, do tej pory świecą, a na 10 trwało to jakieś 3 minuty i się przepalały
z tąd też moje pytanie o tych przekaźnikach

zastanawia mnie jedno bo przetwórnica pobiera jakieś 35wat a zwykła H1 jakie były wcześniej 55 wat to czemu mi pali bezpieczniki skoro były wcześniej 10-tki i bez żadnego problemu świeciło :roll:


AHA :roll:
I mamy wyjaśnioną sprawę czy faktycznie ksenony są oszczędniejsze od halogenów !
Otóż NIEEE :yes_yes:
Te 35W to moc pobierana przez żarówkę a do tego dochodzi sprawność przetwornicy, ale mimo wszystko żeby spalić bezpiecznik 10A to minimum przy pracującym silniku 130 W na JEDNĄ ŻARÓWKĘ !!! (P=u*i)


nie zgodze się, prawda jest taka , że xenon na początku (max 3sekundy) potrzebuje napiecie rzędu 80V i 24kv, potem napiecie jest 12V i moc 35W. Wtedy przetwornica nie jest już potrzebna, i nie pobiera prądu
A to, że pali bezpicznik to są uroki samoróbek

#14 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2007 - 21:20

jest moze jakis dalszy ciag przerobek na xenony??? mile widziane foto i opisik :)

#15 OFFLINE   arekx4

arekx4
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Ateny Grecja

Napisany 08 stycznia 2007 - 18:00

sam teraz zmieniałem i zadne bezpieczniki mi sie nie palą

#16 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 13 lipca 2007 - 23:56

Podpinam sie tutaj, żeby nie zakładac nowego tematu bo mam małą zagwózdkę w kwestii ksenonów. Moja Omega ma lewą Lampę H1/H7 a prawą D2S z założonymi lampami H1/H7 (lampa została zbita w stłuczce wraz ze zderzakiem - a pyra, która sprzedała mi omege - poszła jak to pyra po najniższych kosztach - pewnie z PZU wziął kase a na szrocie kupił najtańszą) i ta właśnie lampa świeci mi dziwnie, nie wiem czy one sie w jakiś sposób różnią szkłem bo z zewnątrz nie widać róznicy (jedyna jest taka, że ta D2S jest jakby starsza co widac po nalocie) w każdym bądź razie lampa d2s nie ma przetwornic. W związku z tym nie wiem jakie lampy auto miało fabrycznie - nie wiem czy do lamp D2S powinno dochodzić jakieś dodatkowe okablowanie nie widze też dodatkowych wężyków do spryskiwaczy ksenonów, ani mechanizmu samopoziomującego zbiornik na płyn do szyb ma 6,4l - zastanawiam się więc czy może zakupić zestaw ksenonowy z allegro za +/- 499 czy poszukać lampy H1/H7 i zamienić za tą D2S czy może na odwrót wyjąć H1/H7 i załozyć D2S z przetwornicami, proszę o konstruktywne informacje - jutro umieszcze fotki z "wizji lokalnej" :mrgreen:

#17 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 26 listopada 2007 - 20:22

u mnie tak

Dodany obrazek

wygląda czujnik od nivomatu który jest po prawej stronie od dyfra na wahaczu, czy od ksenonów i nivo to są takie same czujniki?
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#18 OFFLINE   leeluu

leeluu
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa/lomianki

Napisany 26 listopada 2007 - 22:05

no wlasnie powiedzcie jak lepiej zrobic czy np kupic soczewki i zalozyc xeony hid na koncowke H1 czy kupic soczewki w wyjsciem D2S czy jest jakas roznica w swieceniu ze inaczej bedzie swiecila soczewka na H1 XENON niz D2S Xenon
Może i ma te -- ale i ma te + za ktore JA kochamy ta Omeszke kochamy :)

#19 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2007 - 22:19

żarówki D2s są do soczewek a D2R do zwykłych lamp..

#20 OFFLINE   leeluu

leeluu
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa/lomianki

Napisany 26 listopada 2007 - 22:47

no to ja wiem ale jesli zakupie sobie jakies soczewki ktore beda mialy H1 i wstawie HID H1
to czy bede tak samo swiecily jakbym kupil soczewki w wyjsciem D2S i tez wstawil HID
czy inaczej swieci HID H1 od HID D2S oba w soczewce
Może i ma te -- ale i ma te + za ktore JA kochamy ta Omeszke kochamy :)