

montaż ksenonów
#1
OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 10:42
1 - jak najlepiej podłączyć zasilanie do przetwórnicy?
podłączyłem bespośrednio do instalacji świateł - świecą
ale czy nie powinno to być na przekażnikach?
2 - wiem że do spryskiwaczy jest osobna pompka (wyczytałem gdzieś na forum), czy
to znaczy, że muszę wymienić zbiorniczek na taki od wersji z ksenonami czy da się to jakoś podłączyć wykożystując jedną pompkę?
3 - kwestia samopoziomowania świateł - te czujniki są na wahaczach tylko niewiem czy na przednich czy tylnych ile ich jest i czy da się to założyć do omki z '94 (narazie silniczki od starych lamp założyłem żeby mieć regulacje ale w przyszłości będzie zgodnie z przepisami) prosił bym kolegów o jakieś zdjęcia tych czujników jeśli ktoś ma, najlepiej żeby było widać jak są założone.
4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?
z góry dziekuje za pomoc
#2
OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 11:14
1 - jak najlepiej podłączyć zasilanie do przetwórnicy?
podłączyłem bespośrednio do instalacji świateł - świecą
ale czy nie powinno to być na przekażnikach?
może tak zostać, przetwornica ma mniejszy pobór prądu niż żarówka halogenowa
2 - wiem że do spryskiwaczy jest osobna pompka (wyczytałem gdzieś na forum), czy
to znaczy, że muszę wymienić zbiorniczek na taki od wersji z ksenonami czy da się to jakoś podłączyć wykożystując jedną pompkę?
tak, zbiorniczek jest inny
3 - kwestia samopoziomowania świateł - te czujniki są na wahaczach tylko niewiem czy na przednich czy tylnych ile ich jest i czy da się to założyć do omki z '94 (narazie silniczki od starych lamp założyłem żeby mieć regulacje ale w przyszłości będzie zgodnie z przepisami) prosił bym kolegów o jakieś zdjęcia tych czujników jeśli ktoś ma, najlepiej żeby było widać jak są założone.
czujniki są 2, 1 na przednim lewym wahaczu, 2 na tylnim prawym
założyć się da, ale czy warto jak masz regulację elektryczną to tak naprawdę, to dobrze ustawione ksenony, tak o jedną podziałkę niżej niz zwykłe lampy, nie wymagają samopoziomowania - wolałbym spryskiwacze założyć, bo jest duża różnica w świeceniu, przed i po przemyciu kloszy
podejrzewam, że jest sterownik, przecież coś musi wysterować silniczki4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3
OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 11:28
Cytat:
4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?
podejrzewam, że jest sterownik, przecież coś musi wysterować silniczki
czy wie ktoś gdzie taki bajer jest zamontowany?
założyć się da, ale czy warto jak masz regulację elektryczną to tak naprawdę, to dobrze ustawione ksenony, tak o jedną podziałkę niżej niz zwykłe lampy, nie wymagają samopoziomowania
sprawdze czy to przejdzie na stacji diagnostycznej
dam znać co i jak (podejżewam że przyda się to komuś z podobnym problemem)
#4
OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 14:17
Krzycho napisał/a:
1 - jak najlepiej podłączyć zasilanie do przetwórnicy?
podłączyłem bespośrednio do instalacji świateł - świecą
ale czy nie powinno to być na przekażnikach?
może tak zostać, przetwornica ma mniejszy pobór prądu niż żarówka halogenowa
sie mi przypomniało po zamontowaniu świateł sprawdzałem jak to sobie ładnie świeci aż tu nagle

z tąd też moje pytanie o tych przekaźnikach
zastanawia mnie jedno bo przetwórnica pobiera jakieś 35wat a zwykła H1 jakie były wcześniej 55 wat to czemu mi pali bezpieczniki skoro były wcześniej 10-tki i bez żadnego problemu świeciło :roll:
a może ktoś wie czy zbiorniczek spryskiwaczy omkiC pasuje do B?
#5
OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 15:40
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#6
OFFLINE
Napisany 17 października 2006 - 19:18
ja mam z przodu na lewym z tyłu też na lewym. (po str. kierowcy,omega B bez Nivoamtu)
czujniki są przykręcone do specjalnych uchwytów, watpie żeby starsze wersje je miały
(te poniżej 98)
"4 - czy do samopoziomowania świateł są tylko czujniki czy jest jeszcze jakiś komputerek ?"
z moich oględzin wynika, że są dwa czujniki+ siliczki+ komputer. Mieści się on w przedniej części przedniego prawego błotnika.(tj. jest pod nim, widać to po zdjeciu błotnika). Wyglada na to, że jest to do Xenonów, kable od tego czegoś idą do wiązki kabli od lampy.
Tu masz aukcje z czymś takim: http://moto.allegro....opel_omega.html
ps. jak byś miał jakieś wątpliwości, chciał zobaczyć co i jak to zapraszam do Krotoszyna, lub Zdun (jestem tu i tu)
#7
OFFLINE
Napisany 18 października 2006 - 07:50
eee myśle że nie będzie tak źle jak to mówią polak potrafi wszystko idzie dorobić ale napewno jak już zkompletuje części to bym chciał się z tobą jakoś zjechać :piwo: :piwo2: i oblukać jak to u ciebie jest zamontowane wtydy byłoby prościejczujniki są przykręcone do specjalnych uchwytów, watpie żeby starsze wersje je miały
(te poniżej 98)
a do Krotoszyna to dwa strzały z łuku mam :mrgreen:
#8
OFFLINE
Napisany 21 października 2006 - 08:03
udało mi się zorganizować system samopoziomowania reflektorów od omegi Ć
mam takie żeczy:
- sterownik hella
- czujnik na wahacz przedni taki mniejczy
- czujnik na wahacz tylny jest większy
postaram się dać fotki po niedzieli :mrgreen:
mam do nich wszystkie kostki z kablami myśle że łopatologicznie po kolorach dojde grzie co połączyć
powiedzcie mi czy w info techu będzie pokazane jak przeprowadzona jest instalacja?
ciągne ten program i netu i niewiem czy mi się przyda :roll:
tylko teraz jest problem jak to dziadostwo na wahacze założyć ?
proszę dajcie jakieś fotki jak to jest założone na aucie prosze
#9
OFFLINE
Napisany 21 października 2006 - 09:30
Krzycho napisał/a:
... zgasły co się okazało spalił się bezpiecznik najpierw jedna strona potem druga dopiero po założeniu bezp. 15 nie palą się, do tej pory świecą, a na 10 trwało to jakieś 3 minuty i się przepalały
z tąd też moje pytanie o tych przekaźnikach
zastanawia mnie jedno bo przetwórnica pobiera jakieś 35wat a zwykła H1 jakie były wcześniej 55 wat to czemu mi pali bezpieczniki skoro były wcześniej 10-tki i bez żadnego problemu świeciło :roll:
AHA :roll:
I mamy wyjaśnioną sprawę czy faktycznie ksenony są oszczędniejsze od halogenów !
Otóż NIEEE :yes_yes:
Te 35W to moc pobierana przez żarówkę a do tego dochodzi sprawność przetwornicy, ale mimo wszystko żeby spalić bezpiecznik 10A to minimum przy pracującym silniku 130 W na JEDNĄ ŻARÓWKĘ

#10
OFFLINE
Napisany 21 października 2006 - 09:51
AHA
I mamy wyjaśnioną sprawę czy faktycznie ksenony są oszczędniejsze od halogenów !
Otóż NIEEE
Te 35W to moc pobierana przez żarówkę a do tego dochodzi sprawność przetwornicy, ale mimo wszystko żeby spalić bezpiecznik 10A to minimum przy pracującym silniku 130 W na JEDNĄ ŻARÓWKĘ! (P=u*i)
nie jest ważne czy są oszczędniejsze
podejżewam że większość osób króre decydują się na taki manewr ma w d... to ile ksenon prądu pobiera tylko jak świeci bo to jest najbardziej istotne że jadąc w nocy masz widno przedautem i nie musisz gał wytrzeszczać tak :shock: żeby coś zobaczyć
ale najważniejsze dla mnie w chwili obecnej jest to:
-jak to dziadostwo podłączyć żeby działało i nie sprawiało kłopotów
-czy w moin autku z '94 zaznaczam jest przewidziana instalacja do samopoziomowania reflektorów,(chodzi o to czy tam już są kable puszczone które można wykożystać)
może ktoś o tym coś wie i się ze mną tą wiedzą podzieli

#11
OFFLINE
Napisany 23 października 2006 - 08:28
czy u was są takie prosz zapodajcie jakieś fotki najlepiej na samochodzie

#12
OFFLINE
Napisany 23 października 2006 - 18:51
...
podejżewam że większość osób króre decydują się na taki manewr ma w d... to ile ksenon prądu pobiera tylko jak świeci bo to jest najbardziej istotne ...
Czy sądzisz, że przyjemne jest czytać, że to co piszę ktoś ma w d... ???
Fakt, że pobór prądu jest taki a nie inny stanowi zaskoczenie dla mnie, jak i dla innych co widać choćby i we wcześniejszych odpowiedziach.
To, że tekst ubarwiłem emotikonkami nie oznacza, że są to pierdołki.
Zakładanie nowego Postu pod tytułem: "Zużycie prądu przez ksenony" było by bzdurą, a tak być może zainteresowanym utkwi w pamięci.
Na przyszłość zważ na używane określenia.
Pzdr.
#13
OFFLINE
Napisany 23 października 2006 - 21:17
Krzycho napisał/a:
... zgasły co się okazało spalił się bezpiecznik najpierw jedna strona potem druga dopiero po założeniu bezp. 15 nie palą się, do tej pory świecą, a na 10 trwało to jakieś 3 minuty i się przepalały
z tąd też moje pytanie o tych przekaźnikach
zastanawia mnie jedno bo przetwórnica pobiera jakieś 35wat a zwykła H1 jakie były wcześniej 55 wat to czemu mi pali bezpieczniki skoro były wcześniej 10-tki i bez żadnego problemu świeciło :roll:
AHA :roll:
I mamy wyjaśnioną sprawę czy faktycznie ksenony są oszczędniejsze od halogenów !
Otóż NIEEE :yes_yes:
Te 35W to moc pobierana przez żarówkę a do tego dochodzi sprawność przetwornicy, ale mimo wszystko żeby spalić bezpiecznik 10A to minimum przy pracującym silniku 130 W na JEDNĄ ŻARÓWKĘ! (P=u*i)
nie zgodze się, prawda jest taka , że xenon na początku (max 3sekundy) potrzebuje napiecie rzędu 80V i 24kv, potem napiecie jest 12V i moc 35W. Wtedy przetwornica nie jest już potrzebna, i nie pobiera prądu
A to, że pali bezpicznik to są uroki samoróbek
#14
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2007 - 21:20

#15
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 18:00
#16
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2007 - 23:56
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 22:05

#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 22:47
to czy bede tak samo swiecily jakbym kupil soczewki w wyjsciem D2S i tez wstawil HID
czy inaczej swieci HID H1 od HID D2S oba w soczewce
