Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sonda lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 02 czerwca 2008 - 12:51

witam
czy mozna przeczyscic sondy lambda, bo czasem szwankuje mi druga sonda, ale nie wiem ktora to w moim silniku

wiec pytanko czy pomoze cos przeczyszczenie sondy i czym to wyczyscic????

pozdr...
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#2 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2008 - 13:21

Masz dwie 'drugie' sondy lambda (razem cztery: dwie przed katalizatorami i dwie za katalizatorami).
Forum mowi, zeby sprawdzic polaczenia elektryczne sond ... nie pamietam, zeby byla wzmianka o ich czyszczeniu.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#3 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2008 - 16:34

wszyscy mówią że są dwie sondy jedna przed a druga za
w rzeczywistości sa obie sondy przed katem.

#4 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 02 czerwca 2008 - 17:33

jedna jest przed a druga za katem,wejdz po auto i zobaczysz
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2008 - 18:11

egon - przyznam szczerze ze nie widzialem wydechu w Twojej omie "live" ale cala idea dwoch sond na jedna glowice polega na tym ze w sumie w Twoim silniku (Valka - 2 glowice) sa 4 sondy - po 2 na glowice co daje 1 sonde przed katem a druga za katem (na jednej glowicy) - po cholere montowac dwie sondy przed katem na jedej glowicy????
Jest jeszvze inny patent montaz kilku sond ale tak ze dla kazdego cylindra jest jedna sonda przed katem (ale w Twojej Omedze teoretzcznie ma byc 4 sondy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2008 - 19:46

Zamieszczałem juz ten rysunek ale zrobie to jeszcze raz jeżeli mi nie wierzycie Dodany obrazek

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2008 - 20:12

a co to jest to zgrubienie na wydechu pomiedzy sondami , zaznaczone w kolko?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwca 2008 - 21:37

z tego co mi dop. w tamtym drugim poście to jest tylko osłona(nawet logiczne0
bo jeżeli nie osłona to co drugi katalizator -niemozliwe

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2008 - 22:29

ja nie wiem co to jest - dlatego pytam. Oslona ..... byc moze tylko czego???
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 czerwca 2008 - 06:15

ja nie wiem co to jest - dlatego pytam. Oslona ..... byc moze tylko czego???

kczech ja też za bardzo nie wiem dlatego pytałem ale przy V-ce jest tych osłon sporo przy 3,0 nawet wiecej chyba chodzi o to żeby wydech nie był narazony na bezposrednie działanie czynników zewn.

#11 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 03 czerwca 2008 - 21:14

egon zwracam honor :piwo:
obydwie sondy sa przed katem ,chyba ze to zakreslone przez ciebie na rysunku "to kolanko" to tez jakis kat :shock:
ja jak bede mial troszke wolnego czasu to wymontuje wszystkie sondy,i je przeczyszcze
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#12 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2008 - 06:40

chyba ze to zakreslone przez ciebie na rysunku "to kolanko" to tez jakis kat


też sie nad tym zastanawiałem ,ale nikt nigdzie nie pisze że to kat.
nawet chyba troche za mały na kata chyba?

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2008 - 09:09

Co do sondy – silniki 3.2 I 2.6 sa strasznie wrazliwe na paliwo. Sumuja wartosci sond I porownuja wzgledem siebie co jakis czas. Moge sie mylic, ale o ile pamietam sumuja wartosci obu pierwszych sond I drugich I porownuja wzgledem siebie. Poniewaz sa dosc dokladne I widelki bledu sa male (ekologia) to po uzyciu kiepskiego paliwa lub jazdy dziadkowej po miescie wyrzujaca blad. Zalej dobra benzyna (najlepiej 98) I przepedz auto, wczesniej kasujac blad. Bledy sond to niestety czesta przypadlosc tych jednostek.
Warto tez sprawdzic czy czujniki pracuja poprawnie, bo kilka osob mialo problem z czujnikiem temperatury silnika przez co podawane bylo za duzo paliwa.
To sa sondy szerokopasnowe wiec nie wiem na ile jest rozna budowa, ale normalne sondy ludzie czyszcza w benzynie. Jesli sonda wyrzaca bledy I masz wyrzucic kase na nowa, warto sprobowac. Najpierw jednak sprawdz pierwszy sposob.

Co do wydechu to w nowszych jednostkach (2.2 2.6 I 3.2) sa 2 katalizatory – wstepny I normalny. Ta mniejsza puszka to katalizator wstepny. On troche oczyszcza spaliny, ale pewnie glownie uspokaja fale uderzeniowe. Pewnie ma swoj wplyw na cichsza prace wydechu. Co do umiejscowienia sond juz chyba jest wyjasnione :)

#14 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2008 - 09:49

to po uzyciu kiepskiego paliwa

kurcze czyli wynika że:
w raichu mają takie samo syfiase paliwo jak u nas
w polsce już nie wiem gzdie tankować loteria, chyba gdzieś na lotnisku bee tankował lotnicze paliwo :mrgreen:

jazdy dziadkowej po miescie wyrzujaca blad.

to taki typ jazdy nie jest przewidziany- śmieszne

Ta mniejsza puszka to katalizator wstepny.

napewno jest to kat. wstępny???
Nikt do tej pory tego nigdzie nie napisał

Co do umiejscowienia sond juz chyba jest wyjasnione

Tak, jeżeli tam jest kat. wstepny to można tak okreslac że jedna sonda jest przed a druga za katem.

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2008 - 10:25

W UK bardzo duzo osob ma problem z tymi jednostkami, szczegolnie po pelnym tankowaniu na jednej stacji. Co do niemieckiego paliwa to nie mam duzego doswiadczenia, ale wiem, ze jadac autostrada spalanie gazu miedzy jedna a druga stacja rozni sie o 1l. Kiedys jeszcze na benzynie jechalem na 100 oktanowej z ARAL – auto spalilo mniej.
Wiem, ze po pewnym czasie sondy wyrzucaja bledy w tych silnikach coraz czesciej. W UK jest magiczny srodek “Cataclean” http://www.motorshop...k/cataclean.htm WIem, ze wielu go stosowalo I ponoc pomaga.
W kwestii jazdy po “dziadkowemu” to jest tak jak szesnastozaworowki – sa stworzone do wyzszych obrotow, a I tak kazdy trzyma je do 2500. Potem zapychaja sie prowadnice I ludzie mowia, ze silnik sie muli. To sie nazywa “postep technologiczny” – cos ma usprawnione dzialanie w warunkach ktore wystepuja rzadko a efekty uboczne (negatywne) najczesciej wystepuja wtedy kiedy cos sie najczesiej uzywa. ;)
To ze jest to wstepny katalizator uzyskalismy od serwisu Vauxhalla. NIe jest to pewnie ceramiczny katalizator. Pewnie jakis metaliczny, zeby uspokoic spaliny (nie bylo fal), ochlodzic minimalnie I wychwycic wieksze ilosci zanieczyszczen. Zwroc uwage, ze w tych silnikach nie ma nawiewu wtornego, wiec pewnie ten katalizator w tym pomaga. Prawda jest taka, ze wylaczajac nawiew w starszych silnikach powaznie skraca sie zywotnosc katalizatora – niespalone paliwo osadza sie na ceramice I “puchnie” zapychajac go. Oczywiscie to spowoduje, ze katalizator uszkodzi sie za kilka dni, ale skroci jego zycie. Tu pewnie tak zabezpieczaja katalizator.
Akurat mam odpieta rure w 2.2 – jesli uda sie zajrzec do srodka to napisze co tam jest.

#16 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2008 - 13:58

napewno jest to kat. wstępny???
Nikt do tej pory tego nigdzie nie napisał


W ksiazce "Sam naprawiam ..." uzyto sformulowania: ' ... jedna z sond jest przed, a druga za glownym katalizatorem ...' - wczesniej zastanawialem sie co to znaczy. Teraz sie rozjasnia.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2008 - 14:19

jedna z sond jest przed, a druga za glownym katalizatorem ...

to małe G.....na kolanku to jest główny katalizator?
eee.... to jaki jest ten duży?

#18 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2008 - 14:56

egon, to czyli w naszym przypadku bylaby to wina ktorejs sond? Ale u nas wywala bledy kata a nie sondy przeciez :roll:

mkaminski100 zajrzyj tez tu:

http://forum.omegakl...ead.php?t=12441

Moze ty nam cos doradzisz :wink:

#19 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2008 - 16:44

To sa chyba takie same tematy wiec zeby nie dublowac:

Z tego co sie zdazylem dowiedziec to jest tak:
Bledy sond sa wina starzejacego sie katalizatora wstepnego (Pre-Cat) ktory ada dosc szybko I oklamuje sonde. Powstaje roznica odczytow miedzy pierwsza a druga sonda (jak pisalem), ale tylko matematycznie. Chodzi o to, ze ten pierwszy katalizator nie daje duzo, ale sonda ma troszke inne wskazania. Standardowy katalizator dziala nadal porawnie I dlatego spaliny beda wychodzily poprawnie I same sondy tez beda dzialaly bez zarzutu. To jest niepotwierdzone, ale wielu twierdzi, ze te sondy sumuja kilkanascie/kilkadziesiat odczytow I porownuja zsumowany wynik co szybko prowadzi do wyrzucenia bledu.
CataClean nie pomaga na tyle ile powinien.
Sa trzy wyjscia:
1. Wymiana wydechu – z uwagi na to, ze chyba tylko GM to oferuje a jak znam zycie to na rzemieslniczych podzespolach beda bledy to nie jest za ciekawa alternatywa
2. Wspawanie katalizatora wstepnego – pewnie tez nikt tego nie robi wiec tylko uzywka, ale skad wiadomo, ze bedzie dobra.
3. Dowiedzialem sie, ze coraz wiecej osob przenosi druga sonde jednak za duzy katalizator co podobno pomaga. Jak sie dowiem wiecej o tej metodzie to dam Wam znac.

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2008 - 06:28

wracajac do tematu 2 sond na jednym wydechu. Poszukalem troche w literaturze fachowej i znalazlem pewien sposob dzialania tego typu rozwiazanai (jest tak jak opisal mkaminski100) i dowiedzialem sie tez ze w ukladach gdzie 2 sondy sa na 1 eydechu (jak np omawiany silnik 3,2 v6) moga byc dwa albo nawet trzy katalizatory z czego jeden glowny. Z tekstu wynnikalo ze miedzy sondami musi byc katalizator aby cala idea 2 sond miala sens (to co pisalem wczesniej) Sa nawet takie rozwiazania ze katalizator jest umieszczony w kolektorze wydechowym!, pozniej jest sonda , drugi katalizator, sonda i kolejny katalizator. Wiec wielce prawdopodobne ze zgrubienie na wydechu na rysunku Egona to katalizator. Wtedy wszystko trzyma sie kupy...
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]