

sonda lambda
#1
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 12:51
czy mozna przeczyscic sondy lambda, bo czasem szwankuje mi druga sonda, ale nie wiem ktora to w moim silniku
wiec pytanko czy pomoze cos przeczyszczenie sondy i czym to wyczyscic????
pozdr...
#2
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 13:21
Forum mowi, zeby sprawdzic polaczenia elektryczne sond ... nie pamietam, zeby byla wzmianka o ich czyszczeniu.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#3
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 16:34
w rzeczywistości sa obie sondy przed katem.
#4
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 17:33
#5
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 18:11
Jest jeszvze inny patent montaz kilku sond ale tak ze dla kazdego cylindra jest jedna sonda przed katem (ale w Twojej Omedze teoretzcznie ma byc 4 sondy
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 19:46

#7
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 20:12
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 21:37
bo jeżeli nie osłona to co drugi katalizator -niemozliwe
#9
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 22:29
[B]
#10
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2008 - 06:15
kczech ja też za bardzo nie wiem dlatego pytałem ale przy V-ce jest tych osłon sporo przy 3,0 nawet wiecej chyba chodzi o to żeby wydech nie był narazony na bezposrednie działanie czynników zewn.ja nie wiem co to jest - dlatego pytam. Oslona ..... byc moze tylko czego???
#11
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2008 - 21:14
obydwie sondy sa przed katem ,chyba ze to zakreslone przez ciebie na rysunku "to kolanko" to tez jakis kat :shock:
ja jak bede mial troszke wolnego czasu to wymontuje wszystkie sondy,i je przeczyszcze
#12
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 06:40
chyba ze to zakreslone przez ciebie na rysunku "to kolanko" to tez jakis kat
też sie nad tym zastanawiałem ,ale nikt nigdzie nie pisze że to kat.
nawet chyba troche za mały na kata chyba?
#13
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 09:09
Warto tez sprawdzic czy czujniki pracuja poprawnie, bo kilka osob mialo problem z czujnikiem temperatury silnika przez co podawane bylo za duzo paliwa.
To sa sondy szerokopasnowe wiec nie wiem na ile jest rozna budowa, ale normalne sondy ludzie czyszcza w benzynie. Jesli sonda wyrzaca bledy I masz wyrzucic kase na nowa, warto sprobowac. Najpierw jednak sprawdz pierwszy sposob.
Co do wydechu to w nowszych jednostkach (2.2 2.6 I 3.2) sa 2 katalizatory – wstepny I normalny. Ta mniejsza puszka to katalizator wstepny. On troche oczyszcza spaliny, ale pewnie glownie uspokaja fale uderzeniowe. Pewnie ma swoj wplyw na cichsza prace wydechu. Co do umiejscowienia sond juz chyba jest wyjasnione

#14
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 09:49
kurcze czyli wynika że:to po uzyciu kiepskiego paliwa
w raichu mają takie samo syfiase paliwo jak u nas
w polsce już nie wiem gzdie tankować loteria, chyba gdzieś na lotnisku bee tankował lotnicze paliwo :mrgreen:
to taki typ jazdy nie jest przewidziany- śmiesznejazdy dziadkowej po miescie wyrzujaca blad.
napewno jest to kat. wstępny???Ta mniejsza puszka to katalizator wstepny.
Nikt do tej pory tego nigdzie nie napisał
Tak, jeżeli tam jest kat. wstepny to można tak okreslac że jedna sonda jest przed a druga za katem.Co do umiejscowienia sond juz chyba jest wyjasnione
#15
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 10:25
Wiem, ze po pewnym czasie sondy wyrzucaja bledy w tych silnikach coraz czesciej. W UK jest magiczny srodek “Cataclean” http://www.motorshop...k/cataclean.htm WIem, ze wielu go stosowalo I ponoc pomaga.
W kwestii jazdy po “dziadkowemu” to jest tak jak szesnastozaworowki – sa stworzone do wyzszych obrotow, a I tak kazdy trzyma je do 2500. Potem zapychaja sie prowadnice I ludzie mowia, ze silnik sie muli. To sie nazywa “postep technologiczny” – cos ma usprawnione dzialanie w warunkach ktore wystepuja rzadko a efekty uboczne (negatywne) najczesciej wystepuja wtedy kiedy cos sie najczesiej uzywa.

To ze jest to wstepny katalizator uzyskalismy od serwisu Vauxhalla. NIe jest to pewnie ceramiczny katalizator. Pewnie jakis metaliczny, zeby uspokoic spaliny (nie bylo fal), ochlodzic minimalnie I wychwycic wieksze ilosci zanieczyszczen. Zwroc uwage, ze w tych silnikach nie ma nawiewu wtornego, wiec pewnie ten katalizator w tym pomaga. Prawda jest taka, ze wylaczajac nawiew w starszych silnikach powaznie skraca sie zywotnosc katalizatora – niespalone paliwo osadza sie na ceramice I “puchnie” zapychajac go. Oczywiscie to spowoduje, ze katalizator uszkodzi sie za kilka dni, ale skroci jego zycie. Tu pewnie tak zabezpieczaja katalizator.
Akurat mam odpieta rure w 2.2 – jesli uda sie zajrzec do srodka to napisze co tam jest.
#16
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 13:58
napewno jest to kat. wstępny???
Nikt do tej pory tego nigdzie nie napisał
W ksiazce "Sam naprawiam ..." uzyto sformulowania: ' ... jedna z sond jest przed, a druga za glownym katalizatorem ...' - wczesniej zastanawialem sie co to znaczy. Teraz sie rozjasnia.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#17
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 14:19
to małe G.....na kolanku to jest główny katalizator?jedna z sond jest przed, a druga za glownym katalizatorem ...
eee.... to jaki jest ten duży?
#18
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 14:56
mkaminski100 zajrzyj tez tu:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12441
Moze ty nam cos doradzisz

#19
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2008 - 16:44
Z tego co sie zdazylem dowiedziec to jest tak:
Bledy sond sa wina starzejacego sie katalizatora wstepnego (Pre-Cat) ktory ada dosc szybko I oklamuje sonde. Powstaje roznica odczytow miedzy pierwsza a druga sonda (jak pisalem), ale tylko matematycznie. Chodzi o to, ze ten pierwszy katalizator nie daje duzo, ale sonda ma troszke inne wskazania. Standardowy katalizator dziala nadal porawnie I dlatego spaliny beda wychodzily poprawnie I same sondy tez beda dzialaly bez zarzutu. To jest niepotwierdzone, ale wielu twierdzi, ze te sondy sumuja kilkanascie/kilkadziesiat odczytow I porownuja zsumowany wynik co szybko prowadzi do wyrzucenia bledu.
CataClean nie pomaga na tyle ile powinien.
Sa trzy wyjscia:
1. Wymiana wydechu – z uwagi na to, ze chyba tylko GM to oferuje a jak znam zycie to na rzemieslniczych podzespolach beda bledy to nie jest za ciekawa alternatywa
2. Wspawanie katalizatora wstepnego – pewnie tez nikt tego nie robi wiec tylko uzywka, ale skad wiadomo, ze bedzie dobra.
3. Dowiedzialem sie, ze coraz wiecej osob przenosi druga sonde jednak za duzy katalizator co podobno pomaga. Jak sie dowiem wiecej o tej metodzie to dam Wam znac.
#20
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2008 - 06:28
[B]