Wymiana foteli na skóry z anglika z pełną elektryką
#1 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 09:41
Kupiłem od borówki fotele skórzane od anglika z pełną elektryką, wczoraj zabrałem się za ich montaż. W sumie prawie wszystko poszło w miarę sprawnie ale:
1. Oba fotele miały wymontowane napinacze i odcięty przewód o nich, przełożyłem od moich starych foteli napinacz, polutowałem kabelki i zaizolowałem, Czy tak może być ? Pytam bo to kwestia bezpieczeństwa ?
2. Wszystko montowałem oczywiście na rozłączonym akumulatorze (auto stało jakieś 3godziny zanim zabrałem się do pracy), po montażu wszystkich foteli (oprócz przedniego fotele pasażera, narazie zostawiłem stary zamontowany) i podłączeniu akumulatora po odpaleniu auta świeci mi się kontrolka od poduszek. Co z tym zrobić ? Czy trzeba jechać z tym na kompa ?
3. Oryginalne śruby jakie miałem nie pasują do foteli z pełną elektryką, przednie 2 śruby są ok ale 2 tylnie są za krótkie, czy ktoś może mi powiedziedź jakie powinny tam być oryginalnie śruby ? Jakie rozmiary ? Prosił bym o podanie rozmiarów wszystkich czterech śrub do mocowania przedniego fotela z pełną elektryką.
Z góry wielkie dzięki !
p.s.
Jeśli temat w złym dziale proszę o przeniesienie
#2 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 17:05
AD 1 - Może byćCzy tak może być ? Pytam bo to kwestia bezpieczeństwa ?
AD 2 - jedź na kompa sczytaj błędy - ile poprzednio miałeś poduszek??
AD 3 - w EPC znalazłem tylko jeden rodzaj śrub - M10 X 42
#3 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:25
Miałem 4 poduszkiAD 2 - jedź na kompa sczytaj błędy - ile poprzednio miałeś poduszek??
A co mogło byc powodem że świeci tak kontrolka (zakładając że wszystko jest podłączone ok, bo myśle że jest), czy poprostu czasem tak jest ? Pytam bo mam jeszcze jeden fotel do założenia, więc chciałbym wiedziedź zanim się zabiorę i pojadę na kompa
A to dziwne, bo ewidentnie śróby są za krótkie , kupiłem o 1cm dłuższe "twarde" i jest ok.AD 3 - w EPC znalazłem tylko jeden rodzaj śrub - M10 X 42
#4 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:28
#5 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:33
Shreader, oczywiście aku miałeś odpięte jak robiłeś operację na airbagach??
oczywiści, dałem sobie jeszcze jakieś 3h zanim zabrałem się do pracy2. Wszystko montowałem oczywiście na rozłączonym akumulatorze
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 24 maja 2008 - 22:42
Dzięki, jak będą wyniki to się na pewno odezwę
#8 OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 17:27
A nie prościej było przełożyć napinacze z kablami.Witam wszystkich
Kupiłem od borówki fotele skórzane od anglika z pełną elektryką, wczoraj zabrałem się za ich montaż. W sumie prawie wszystko poszło w miarę sprawnie ale:
1. Oba fotele miały wymontowane napinacze i odcięty przewód o nich, przełożyłem od moich starych foteli napinacz, polutowałem kabelki i zaizolowałem, Czy tak może być ? Pytam bo to kwestia bezpieczeństwa ?
Podejrzewam Twoją kombinację z napinaczami. Do skasowania błędów potrzebujesz przynajmniej interface opel_tech.2. Wszystko montowałem oczywiście na rozłączonym akumulatorze (auto stało jakieś 3godziny zanim zabrałem się do pracy), po montażu wszystkich foteli (oprócz przedniego fotele pasażera, narazie zostawiłem stary zamontowany) i podłączeniu akumulatora po odpaleniu auta świeci mi się kontrolka od poduszek. Co z tym zrobić ? Czy trzeba jechać z tym na kompa ?
Tak jest, weź starą śrubę i udaj się do sklepu metalowego i kup 1cm dłuższą imbusową lub torx.3. Oryginalne śruby jakie miałem nie pasują do foteli z pełną elektryką, przednie 2 śruby są ok ale 2 tylnie są za krótkie, czy ktoś może mi powiedziedź jakie powinny tam być oryginalnie śruby ? Jakie rozmiary ? Prosił bym o podanie rozmiarów wszystkich czterech śrub do mocowania przedniego fotela z pełną elektryką.
#9 OFFLINE
Napisany 27 maja 2008 - 06:34
Dzisiaj zamontuje jeszcze drugi fotel i wtedy pojadę skasować błędy.
Z tym kablem to dopiero jak go uciąłem od mojego fotela to się zczaiłem że można go nromalnie odłączyć z jednej i drugiej strony
Śruby kupiłem już dłuższe, o 1cm tak jak piszesz.
A czy możesz mi jeszcze tylko powiedziedź który kabel jest od poduszki ? Sprawdzę jeszcze raz czy jest dobrze podłączony.
A czy możesz coś więcej na ten temat ? Jaki i gdzie kupić, jaki spfcik do tego, co polecasz ?...Do skasowania błędów potrzebujesz przynajmniej interface opel_tech.
#10 OFFLINE
Napisany 28 maja 2008 - 17:57
Zólta wtyczka z boku to poduszka, szara z drugiej strony to napinaczA czy możesz mi jeszcze tylko powiedziedź który kabel jest od poduszki ? Sprawdzę jeszcze raz czy jest dobrze podłączony.
Osobiście kupiłem OpelScanner od kolegi Piwek, kosztował coś chyba koło 200 zł. Jak na dzień dzisiejszy najlepszy interface do Opla z jakim miałem do czynienia. Działa mi przez przejściówkę USB2COM i działa za każdym razem. Co do Opel Tech2, na forum znajdziesz na pewno link do tego to działa z każdym interfejsem na max232 np taki do Golfa, kupić można go pewnie już od 30 zł na allegro a zrobić za 5. Niestety w przypadku mojej omegi nie potrafił podłączyć się do silnika, ale do sterowników poduszek dał radę i błędy też potrafił skasować, więc w Twoim przypadku jest wystarczający.A czy możesz coś więcej na ten temat ? Jaki i gdzie kupić, jaki spfcik do tego, co polecasz ?...Do skasowania błędów potrzebujesz przynajmniej interface opel_tech.
#11 OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 06:31
Ale miał bym jeszcze jedno pytanko.
Bo został mi jeszcze jeden fotel do montażu - fotel pasażera przód.
Problem w tym iż fotel ten jest z pełnym sterowanie elektrycznym i pamięcią i z tego co wyczytałem na forum może być tam jakiś problem z podłączeniem, nie chodzi mi o to żeby działała pamięć tylko żeby działało sterowanie elektryczne.
Czy ktoś ma jakieś wskazówki, bo jutro chce go zamontować a chciałbym wiedziedź zanim wezmę się do pracy. Podobno wystarczy doprowadzić + i - tylko jaki kabel z którym to już nie wiem.
Poniżej fotka kostek jakie mam przy fotelu, może dmucham na zimne, jeszcze nie sprawdzałem jakie mam kostki przy aucie i czy będzie działać, ale na wszelki wypadek chciałbym być już przygotowany.
#12 OFFLINE
Napisany 30 maja 2008 - 16:56
Aha, i jeżeli chcesz przykręcić fotel i dopiero potem kombinować, lecz nie możesz go dobrze ustawić, to bierz prostownik, po kolei wyciągaj wtyczki z tej puszki pod fotelem (niebieskie), które są od silniczków, i umieszczając kabelki z prostownika we wtyczkach możesz ustawić fotel, bo wtedy silniczki działają, gdy mają bezpośredni dopływ prądu.
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2008 - 11:33
Wszystko działa, łącznie z pamięcią fotela.
Wszystko w tym temacie dokładniej opisane w tym wątku
http://forum.omegakl...p=196712#196712