Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Puszka przy dolocie, do czego służy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2008 - 11:26

Ostatnio zauważyłem, że w mojej MV6 znajduję się na dolocie powietrza w dolnej partii, czarna puszka z dwoma odciętymi, cienkimi wężykami jak widać na tych zdjęciach, zaznaczone czerwonym prostokątem:
Dodany obrazekDodany obrazek
i tak się zastanawiam do czego ta puszka służy, jaką pełni funkcję i do czego te wężyki powinny iść? jakie są skutki tego, że nie jest podłączona?

#2 OFFLINE   widlak

widlak

    pwidawski@gmail.com

  • 9 postów
  • Dołączył: 29-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 maja 2008 - 12:34

Puszka wyrównująca ciśnienie w przewodach podciśnienia obcięte przewody powinny iść do otwierania i zamykania zaworu który znajduje się na dolocie zdjęcie nr 2 prawy dolny róg wchodzą one od strony silnika.
Reszty szukaj był cały temat na temat tych zaworów
tu masz link http://forum.omegakl...nienie&start=90

#3 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2008 - 18:58

hmm przeczytałem cały temat i niby u mnie nie ma przez to żadnych objawów typu zmulone auto, nawet tak jak na tym filmiku http://www.beast.msi.pl/ram.avi dźwignia się rusza przy dodaniu gazu. Pytam się czy to coś daje konkretnego bo nie wiem czy nawet mi się opłaca to naprawiać i prowadzić rurki tak jak powinny być?

#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2008 - 19:24

czarna puszka z dwoma odciętymi, cienkimi wężykami


nawet tak jak na tym filmiku http://www.beast.msi.pl/ram.avi dźwignia się rusza przy dodaniu gazu

sprawdź czy nie mas zpodpiętego zaworu

do otwierania i zamykania zaworu który znajduje się na dolocie zdjęcie

od góry zpominięciem puszki...

puszka = zbiornik podciśnienia... z tyłu silnika jets taki sma zaworek....

a druga puszka znajduje się na podszybiu za filtrem przeciwpyłkowym...

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2008 - 21:48

hmm przeczytałem cały temat i niby u mnie nie ma przez to żadnych objawów typu zmulone auto,

NIe ma az takiej roznicy. POdlacz te weze od podcisnienia do tej puszki i zobacz wtedy czy wszystko dalej poprawnie dziala (ten zawor).

#6 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2008 - 08:01

a ma ktoś może jakiś schemacik, albo zdjęcie gdzie one powinny iść i w jakiej kolejności? bo patrząc od góry nie mogę zlokalizować tych odciętych wężyków i nie wiem gdzie je podłączyć :???:

#7 OFFLINE   widlak

widlak

    pwidawski@gmail.com

  • 9 postów
  • Dołączył: 29-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 maja 2008 - 08:35

Są dwie takie puszki jedna w podszybiu druga pod dolotem (która jest na zdjęciu) może obydwa zawory masz podłączone do tej jednej w podszybiu lub podłączone są między sobą i kolektorem, puszki te służą do wyrównywania ciśnienia i na zawory idzie odpowiednie ciśnienie bo tak to może iść za duże (wcześniej otwiera sie zawór) lub za małe (zawór otwiera się później) co za tym idzie nie jest wyrównywane ciśnienie między zaworami i kolektorem. Chyba jakoś tak to wygląda???