Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wał wytwarza wibracje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2008 - 10:15

Witam! aby było łatwiej w zrozumieniu będę musiał opisać przyczyne :lol:
Ostatnio wymieniałem wał w swojej omedze B 3.0MV6, omega była robiona u mechanika, gdyż był skasowany tylni bok od kierowcy i wyglądało to tak:
Dodany obrazek
Uszkodzeniu uległ tylko ten tylni bok i te koło. Po wymianie zawieszenia oraz ćwiartki omega powróciła na drogę jednak mechanicy zostawili jedną rzecz do zrobienia dla mnie otóż stwierdzili, że wał został lekko wygięty (świadczyło o tym to, że poduszka skrzyni biegów oraz dwie poduszki silnika były wygięte i trza było je wymienić na nowe oraz przy około 80kmh samochód dostawał wibracji i drżała cała buda, aż w uszach szumiało :D powyżej 100km wibracja ustępowała) po zdobyciu kompletnego wału wraz z podporą wymieniłem i prawidłowo zamontowałem (jeszcze jedno co się okazało podpora w starym wale była wygięta, a na dodatek mechanicy źle złożyli wał bo teraz to się nie da go rozpołowić po prostu na chama zabili we nie właściwy frez) No i zaraz po zamontowaniu nastąpiła próba sprawdzenia, na ładnej prostej z nowym asfaltem sprawdziłem prędkość przy której najbardziej był słyszalny wcześniej i różnica była ogromna już nie wibrował dało się spokojnie rozmawiać tylko została praktycznie ciężko do usłyszenia mała wibracja, rozpędziłem auto do 200km/h i również było cicho :) jednak po paru dniach po przejechaniu odcinka z dużymi nierównościami wybojami itp. itd. wibracja powróciła może nie aż tak duża jak wcześniej, ale nadal to przeszkadza w jeździe. Jednak co jeszcze zauważyłem, że jak auto stoi dłużej i zaczynam jazdę to słychać bardziej po kilku kilometrach troszkę ustępuje.
Dzisiaj postanowiłem zobaczyć na kanale no i widzę, że wał na podporze nie jest na środku i wygląda tak:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Czy to normalne czy raczej powinien być w pozycji środkowej? tak się zastanawiam czy wymiana znowu podpory pomogła by? a może trzeba wał wyważać?

I jeszcze jedno pytanie czy luz około 3-4mm ruszając wał do tyłu i przodu przy łączeniu ze skrzynią biegów jest normalny? czy nie powinno być żadnego luzu?
Już mnie to męczy i nie wiem co robić...

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2008 - 11:01

jeśli wał jest poprawnie przykręcony nie powinno byc żadnego luzu, jeśli zakładasz nowo kupiony wał najpierw go wyważ bo pewnie przy demontażu został rozłączony i juz nie poskładany tak jak był wyważany dlatego wibruje

#3 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2008 - 11:18

jeśli wał jest poprawnie przykręcony nie powinno byc żadnego luzu, jeśli zakładasz nowo kupiony wał najpierw go wyważ bo pewnie przy demontażu został rozłączony i juz nie poskładany tak jak był wyważany dlatego wibruje

wał zakupiłem u Mariosa (używany z anglika) i dostałem go w dwóch częściach. Jego nie da się inaczej złożyć jeden frez się różni i trzeba właśnie dobrze trafić żeby te frezy się zgrały i inaczej nie wejdzie no chyba, że na chama (tak jak mój mechanik przekręcił go o kilka frezów i po przystawieniu do zdemontowanego wału do tego zakupionego była różnica ten uszkodzony wyglądał jak by był wykręcony bo te trójkąty z gumami się nie zgadzały) ale ja sprawdzałem frezy i odpowiednio trafiłem także bardzo ładnie się zdejmuje i nakłada. Także ja raczej wykluczam winę złego wyważenia wału.

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2008 - 12:14

jeśli wał jest prosty i dobrze wyważony to nie ma fizycznej możliwości żeby wywoływał drgania, czy metalowo gumowe mocowania wału do skrzyni i do mostu sa dobre ??

#5 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2008 - 13:37

jeśli wał jest prosty i dobrze wyważony to nie ma fizycznej możliwości żeby wywoływał drgania, czy metalowo gumowe mocowania wału do skrzyni i do mostu sa dobre ??

wizualnie wyglądają ok, a wał raczej jest dobrze wyważony, jednak niepokoi mnie ta podpora bo wydaje mi się że wał powinien przebiegać centralnie przez środek podpory, a nie jak na zdjęciu widać, że jest w dolnej części i na dodatek lekko w lewo. No i druga rzecz to właśnie ten luz mocowania od skrzyni biegów do którego przekręca się wał gdy ruszam wałem tak jak napisałem do przodu i do tyłu jest kilku milimetrowy luz nie wiem czy to normalne, a jeśli nie to w jaki sposób można ten luz usunąć?

#6 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2008 - 21:36

CMX, kupiłeś używany wał i rozłączony, może masz luz na krzyżaku? W takim przypadku w zależności jak się ułoży wał dostaje mniejszych lub większych wibracji i wyważenie też nic nie pomoże.

#7 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 maja 2008 - 08:15

hmm jeszcze chciał bym się dowiedzieć jak to jest u was, czy też macie jakiś luz 2-3mm gdy ciągnięcie do siebie wał zaraz przy skrzyni biegów czy jest wszystko na sztywno tzn nie czuć luzu bo to trochę też mnie nie pokoi czy czasem w skrzyni jest coś nie tak i w zależności czy on bardziej wyjdzie ze skrzyni czy też będzie dociskał w jej stronę wibrację będą mniejsze lub większe.
Mam opcję przerzucenia jeszcze dla sprawdzenia wału z mojej drugiej Omegi B tylko, że kombi i 2,5TD ale podobno wały są takie same tylko nie wiem czy jest różnica kombi, a sedan? no i trochę się boje, żeby i ten z 2,5TD szlak nie trafił jak go zdemontuje i zamontuje .