hej
mialem juz termin na ladowanie klimy, bo przestala chlodzic, ale to pewnie dlatego, ze Ome uzywam na weekendy a czasami tylko 2x w miesiacu .
Dwa dni temu wybralem sie nad morze jadac wlaczylem nawiew lekki chlodek tylko hmmm tak z glupa wlaczylem ten guzik gdzie jest A w koleczku Air re-circulation mode ... no i sru ! cos pyknelo polecialo troche kurzu z nawiewu i teraz nawiew buczy i to za***iscie glosno :sad: tak jak by cos haczylo o wiatrak
jak myslicie co sie moglo stac ? ile mechanik moze zaspiewac za samo dobranie sie do tego no a potem ew. czesci
dzieki za pomoc


Glosny nawiew
Rozpoczęte przez
hifibloke
, 13 maj 2008, 23:23
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 23:23
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 10:24
Sprawdź, czy nie masz zatkanego dolotu powietrza (tak obieg wewnętrzny jak i z zewętrzny) bo bardzo możliwe,że po włączeniu obiegu wewnętrznego zamknęła się klapka zewnętrzna a nie otworzyła klapka obiegu wewnętrznego. Możliwe też, że masz po prostu zamknięte wyloty powietrza. Tak czy inaczej sprawdź klapki powietrza zasysanego.
#4
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 13:05
Moze zepne to razem. Wlaczajac A wlaczyles obieg zamkniety. Jezeli nacisniesz jeszcze raz to wlaczasz "inteligantny" obieg, czyli climatronic rozpoznaje sam zanieczyszczone powietrze i wtedy zamyka obieg. To dziala tylko w czasie kiedy klima pracuje.
A teraz podnies maske, popatrz na prawa strone plastiiku na podszybiu (patrzac od przodu). Podnies uszczelke znajdujaca sie na jej krancu. Jak zauwazysz jest tam kawalem plastiku ktory mozesz podniesz. Podnies i zajrzyj do srodka. Pod dosc mocnym katem jest widoczny filtr. Odepnij dwa zatrzaski na jego bokach i wyjmij. U mnie byl to filtr weglowy, calkowicie zapchany i jak kupilem auto bylem w 100% przekonany, ze silnik wiatraka jest uszkodzony. Kup nowy filtr, ale zwykly, papierowy - w UK weglowe zaklejaja sie jesienia po ok 2-3 miesiacach.
Zanim go zalozysz, odkurz po drugiej stronie filtra i zobacz na dol w tej przestrzeni gdzie jest filtr - bardzo czesto na dole jest ziemia i liscie. Odkurz to, wlej wode, powinna wyleciec kanalem kolo silnika.
Jak juz wyczysciles, odpal silnik, wylacz obieg i zobacz czy klapka za filtrem sie otworzyla (o ile pamietam bedzie widac wentylator). Wlacz obieg i zobaczy czy sie zamknela. Jezeli po ponownym wylaczeniu sie otworzy to wloz nowy filtr i w droge.
Jak bedziesz w okolicach Reading to mozesz zajechac, rzucimy okiem.
A teraz podnies maske, popatrz na prawa strone plastiiku na podszybiu (patrzac od przodu). Podnies uszczelke znajdujaca sie na jej krancu. Jak zauwazysz jest tam kawalem plastiku ktory mozesz podniesz. Podnies i zajrzyj do srodka. Pod dosc mocnym katem jest widoczny filtr. Odepnij dwa zatrzaski na jego bokach i wyjmij. U mnie byl to filtr weglowy, calkowicie zapchany i jak kupilem auto bylem w 100% przekonany, ze silnik wiatraka jest uszkodzony. Kup nowy filtr, ale zwykly, papierowy - w UK weglowe zaklejaja sie jesienia po ok 2-3 miesiacach.
Zanim go zalozysz, odkurz po drugiej stronie filtra i zobacz na dol w tej przestrzeni gdzie jest filtr - bardzo czesto na dole jest ziemia i liscie. Odkurz to, wlej wode, powinna wyleciec kanalem kolo silnika.
Jak juz wyczysciles, odpal silnik, wylacz obieg i zobacz czy klapka za filtrem sie otworzyla (o ile pamietam bedzie widac wentylator). Wlacz obieg i zobaczy czy sie zamknela. Jezeli po ponownym wylaczeniu sie otworzy to wloz nowy filtr i w droge.
Jak bedziesz w okolicach Reading to mozesz zajechac, rzucimy okiem.
#5
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 21:37
filtr weglowy zalozylem lipiec 2007 wtedy tez cos tam czyscilem ,ale jak pamietam niebylo tak strasznie. Tez jestem 100% przekonany ,ze cos pie... w srodku bo tak to brzmi.
Jak sam nic niewyczaruje to chetnie sie zjade do Reading wt sr mam wolne.
Jak sam nic niewyczaruje to chetnie sie zjade do Reading wt sr mam wolne.
#6
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 22:29
Ja jak kupiłem to miałem dźwięk właśnie jakby coś tarło, jak uszkodzona ośka wentylatora, takie specyficzne wycie i terkotanie.
Wyjmij filtr i sprawdź. Do Reading też serdecznie zapraszam
Wyjmij filtr i sprawdź. Do Reading też serdecznie zapraszam

#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 21:08
dobra juz wyczailem co sie stalo
kiedys w tym schowku naprzeciw pasazera byl wmatowany orginalnie zestaw "nokia" niepotrzebne mi to bylo wiec wytargalem te badziewie, zeby bylo wiecej miejsca. Trzymam tam czasem dwie trzy plyty cd , niestety zostala tam widocznie sama papierowa koszulka od cd , ktora zasyslo. Troche wyjolem od strony filtra weglowego i jest juz lepiej. Reszta musi byc gdzies glebiej ,bo troche jeszcze buczy - mam nadzieje, ze ja wydmucha.

#9
OFFLINE
Napisany 22 września 2008 - 20:32
No to ja sie podepne,
Nie chce tworzyć nowego wątka bo nie ma sensu, a problem miałem podobny
Otóż od dwóch dni zaczał mi jęczeć nawiew. Jak włączyłem Obieg wew. to było ok, ale jak tylko chciałem powietrze doprowadzić z zewnątrz to jęczal.
Wyjąłem filt i wsio ok. co sie okazuje. Na ślasku po 3 miesiacach filt wygląda jakbym jeździł po kopalni na dole
Filtr do wymiany.
Narazie doraźnie go wytrzepalem i jest cicho ale jutro kupuje nowy filtr.
Pozdro
Nie chce tworzyć nowego wątka bo nie ma sensu, a problem miałem podobny
Otóż od dwóch dni zaczał mi jęczeć nawiew. Jak włączyłem Obieg wew. to było ok, ale jak tylko chciałem powietrze doprowadzić z zewnątrz to jęczal.
Wyjąłem filt i wsio ok. co sie okazuje. Na ślasku po 3 miesiacach filt wygląda jakbym jeździł po kopalni na dole

Narazie doraźnie go wytrzepalem i jest cicho ale jutro kupuje nowy filtr.
Pozdro
#10
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2008 - 13:54
Witam. Tez podepne sie pod temat. w mojej omie nie ma klimy.(2.0 16v) wyczyscilem cala komore od tego filtra. ale wentylator dalej buczy tak jakby tam cos wpadlo albo wentylator tarl o cos. co to moze byc?