

Omega B FL - jaki silnik wybrać
#1
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 10:54
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 11:02
np:
http://forum.omegakl...read.php?t=4808
http://forum.omegakl...read.php?t=1154 2,5V6 kontra 3.0 V6
http://forum.omegakl...hread.php?t=875 który silnik wybrac
http://forum.omegakl...hread.php?t=386 2.16 v –automat czy manual?
http://forum.omegakl...read.php?t=6140 2,0 156v +gaz
http://forum.omegakl...read.php?t=3246 2,5 v6 +gaz
http://forum.omegakl...ghlight=2.2 dti - opinie na temat
Moze wrzuc linki do jakis konkretnych ogloszen, bo na temat " jaki silnik wybrac" podalem odpowiedzi, poczytaj a wszystkiego sie dowiesz.
#4
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 11:05
no to pogratulować tak oszczędnej omegi V6Kazdy mówi inaczej kumpel ma omege 2.5 B i pali mu max 13 oczywiscie po miescie ale spokojnie nie jezdzi,
a seryjnie to 2,0 ciężko się w 13 w mieście zmieścić jak się nie jeździ spokojnie a co dopiero V6 - a o spalaniu jest osobny temat
http://forum.omegakl...hlight=ile pali
a nawet 2Nie wiem który silnik jest trwały
http://forum.omegakl...hlight=ile pali
są porównywalne pod warunkiem, że sie o nie dbaNie wiem który silnik jest trwały
#5
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 11:44
#6
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 11:53
Czytałem i nic z tego jakos stanowczo nie wynika i chyba bede zmuszony pomyslec na dislem bo spalanie rzedu 15-17 litrów po miescie to nie jest malo ale czego oczekiwac po takim silniku swoje spalic musi, a wiec biore sie do czytania dalej ale jsli ktos bedzie chcial mi cos podpowiedziec to piszcze. zastanawialem sie dosc dlugo nad 2.2 w benzynie czy mzoe jednak za slaby silnik do tego auta??
Jeżdziłem 2 latka omegą 2.0 136 KM
Nie jest to demon przyspieszania ale na trasie wg mnie bardzo dobry silnik
Poleci spokojnie ok 200
przy prędkościach rzędu 120-140 na trasie i troszke miasta mieściłem się w 11
powyżej 140 czyli tak ok 160-170 zamykała się w 15 z gazem.
Sądzę że 2.2 będzie palił porównwalnie a przy podobnym sposobie jazdy moze nawet odrobinkę mniej bo jest mocniejszy.
Jak nie chcesz szaleć być pierwszy spod świateł to spokojnie 2.2 będzie wystarczający.
#7
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 12:09
tylko sie nie zdziw że 2,5 w dieslu swoje tez połknie - nie ma idealnego silnika w omedze niestety :mrgreen:Czytałem i nic z tego jakos stanowczo nie wynika i chyba bede zmuszony pomyslec na dislem bo spalanie rzedu 15-17 litrów po miescie to nie jest malo
#8
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 12:56
Był ten z Corvetty (5.7l), tylko ciulom się nie chciało popracować na chłodzeniem :bad:nie ma idealnego silnika w omedze niestety :mrgreen:
#9
OFFLINE
Napisany 13 maja 2008 - 19:21

#10
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 12:57
#11
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 13:06
Piterek ma taką i jest z twojego miasta wiec sie go zapytaj ile mu wychodzi na mieściesilnikiem 3.0 bo taki mnie kusi to czy spalanie rzedu 15-17 porostu mnie nie zabije finasowo,
nie zaczynaj bo tak samo ON dobry jest do wiejskich transporterów kołowych (traktorów) :tere-fere:a gaz, to jest dobry do robienia herbaty. :twisted:
jak nie miałeś to po czym stwierdzasz że to zło ???? ja mam i powiem że przypominam sobie o nim jak zajeżdżam na stacje i leje za 2.10 zamiast za 4.40 (Pb98) :smile:gazu nie mialem i niechce miec to zlo dla mnie
#12
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 15:42
Miałem LPG i nie byłem zadowolony, więc odradzam. Z resztą sam widzisz, że kolega Sosmos, nie jest najwyraźniej zainteresowany "hybrydą" :smile:
Zobaczymy, czy dalej będziesz taki zadowolony na początku 2009r jak wprowadzą wyższą akyzę na LPG.2.10 zamiast za 4.40 (Pb98)
Wydaje mi się, że jedyną sensowną alternatywą dla chcących zaoszczędzic jest CNG. Tyle, że w Polsce jest mało rozwinięta siec stacji, na których można dotankowac gaz ziemny. Istnieje również możliwośc tankowania poprzez specjalne urządzenie np. we własnym garażu, niestety blokadą zaporową jest cena takiego urządzenia.
#13
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 20:01

#14
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 21:03
Moja Omka 3.0 V6 po mieście przy spokojnej jeżdzie 12.5 l/100. Wcześniej miałem kombi 2.0 136KM i przy mojej jeździe paliła mi około 10. Jestem bardzo zadowolony z silnika 3 litrowego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i nigdy nie zamieniłbym go na mniejszą pojemność. Super komfort przy wyprzedzaniu i też mozna pokazać "Dupkowi" w jakiejś "z tiuningowanej" np: Hondzinie, który siedzi nagle na tylnym zderzaku, gdzie jego miejsce w szeregu




I po jednorazowym takim wybryku spalanie wcale nie idzie drastycznie do góry. Ale tak naprawdę wszystko zależy od stylu jazdy. A automat w 3.0 V6 jest super. i do tego tempomat na trasę - po prostu bajka.
Ja juz nie zamienię się na mniejszą pojemość.
Jestem zadowolony z wyboru.
Pozdrawiam.
#15
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 21:08
http://forum.omegakl...hlight=spalanie
#16
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 21:19
Te tematy się ze sobą zazębiją.
:neutral:
#17
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 21:22
Oczywiscie masz racje, ale w tym temacie o spalaniu jest to juz napisane i nie ma sensu dublowac bo to temat rzeka.Poprostu spalanie jest bezspośrednio związne z wyborem silnika. I jest to dla wielu kryterium wyboru odnośnie pojemności.
Te tematy się ze sobą zazębiją.
#18
OFFLINE
Napisany 14 maja 2008 - 21:26
Chrzanić spalanie.
Ja wszystkim radzę żeby kupowali Omegi z conajmniej trzylitrowym sinkiem.
Wtedy będą wiedzieli co to znaczy OMEGA!

:guns:
#19
OFFLINE
Napisany 16 maja 2008 - 16:47