Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Blokada dźwigni zmiany biegów w automacie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ummberto

ummberto
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: ziemia

Napisany 07 maja 2008 - 10:56

Witam, jestem nowym użytkownikiem więc witam wszystkich!
Od wczoraj mam Cadillaca Catere z 2001 (na drzwiach ma 2000 ) roku czyli w sumie Omaga po liftingu, auto przyplynelo z usa i ku mojemu zdziwieniu ma calkowicie zablokowana dzwignie biegow w pozycji miedzy R a N, po włożeniu kluczyka nawet nie drgnie, podejrzewam ze podczas podroży ktos na sile przeciągnął dźwignie żeby był luz i żeby kola sie kręciły, ale możliwe tez ze to tylko moje przypuszczenia, auto jest po kolizji ale to wizualnie tylko wgnieciony błotnik i pęknięta końcówka drążka czyli mógł coś spodem zahaczyć ( nie ma widocznych uszkodzeń pod spodem)

moze jest jakas blokada o ktorej nie wiem?

bede wdzieczny za kazda pomoc, przeszukalem forum ale poza tematem o wymianie samego drazka nic nie znalazlem.

#2 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2008 - 12:08

a można wogóle odpalić silnik?
oglądałeś go od spodu?
może po uderzeniu zblkowało skrzynie?

#3 OFFLINE   ummberto

ummberto
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: ziemia

Napisany 07 maja 2008 - 13:49

silnik nie odpala bo dziala chyba zabezpieczenie ze skrzynia musi byc na park, pod spodem ne widac zadnych uszkodzen

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2008 - 19:03

Bieg zmieniaj po przekręceniu kluczyka i włączeniu kontrolek. Naciskasz hamulec, podnosisz blokadę w rączce i przerzucasz na P.
Jeśli nie da to pewnie uderzył jak pracowała skrzynia - Po wyciągnięciu mieszka, w środku koło drążka jest dźwignia do zdjęcia blokady - taki żółty plastik. Jak ktoś ma instrukcje to mógłby wrzucić. Naciskasz i możesz ręcznie wrzucić P.
Jeżeli nie uda się to coś jest uszkodzone.

#5 OFFLINE   ummberto

ummberto
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: ziemia

Napisany 09 maja 2008 - 14:19

ok, dziekuje za pomoc, po zdjeciu mieszka faktycznie znalazlem ta żółtą blokade ale to nie pomoglo, teraz widze ze problem lezy w tej podciąganej galce, nie wiem czemu ale wogole nie da sie podciagnac i dlatego nie da sie zmienic biegu, moze znaci ejakis sposob zeby to jakos odblokowac>>?
chodzi o blokadę w rączce, jest zupelnie twarda

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2008 - 14:56

Jak napisalem – wlaczasz zaplon (tylko wlaczone kontrolki, nie musisz go odpalac), naciskasz hamulec nozny I wtedy probuj podciagnac. Jezeli sie nie da to sprawdz wszystkie bezpieczniki.
To jest zabezpieczenie, aby bez hamulca i na wylaczonym silniku nikt nie wrzucil biegu - wzgledy bezpieczenstwa.

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2008 - 16:34

To jest zabezpieczenie, aby bez hamulca i na wylaczonym silniku nikt nie wrzucil biegu


To pewnie układ się załącza poprzez włącznik hamulca - zobacz czy ci się świecą światła stop !!



 


#8 OFFLINE   ummberto

ummberto
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: ziemia

Napisany 23 września 2008 - 21:58

odgrzebuje temat bo stwierdzilem ze moze to komus pomoze, w moim przypadku problemem byla skrzywiona dzwignia, ktos na sile chcial ja przelaczyc i ją po prostu skrzywil, skrzywienie zblokowalo przycisk i ogolnie unieruchomilo auto, nic nie dzialo nawet zamki, wystarczylo mocno sie zaprzec i odgiac dzwignie biegow i wszytsko zaczelo dzialac :)