Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"Automatik Getriebe"; zczytane bledy, potrzebna po


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 06 maja 2008 - 09:46

Witam. Wystepuje odwieczny problem w mojej Omie, mianowicie komunikat "Automatik Getriebe" (pojawia sie natychmiast po wlaczeniu zaplonu). Przerabiam to juz nie pierwszy raz. Zczytalem bledy komputerem i oto co wykrylo:
15- Zawór el-magn. przeł. skrz. 1-2/3-4
Przerwa
16- Zawór el-magn. Srzyni 3/2
Przerwa
44- Zawór el-magn. Hamulec taśmowy
Przerwa.

Rozmawialem ze znajomym mechanikiem i mowil, ze raczej niemozliwe jest zeby poszly na raz trzy zawory. Poza tym skrzynia przelaczala biegi idealnie, nigdy zadnych szarpniec, jekow itd.
Niedawno mialem to samo, ale okazalo sie, ze kostka przy skrzyni byla uszkodzona, ale lutowanie, izolacja i bylo git. Teraz tez sprawdzilem kostke i przewody, ale wszystko jest ok. Aaa.. wlasnie. Mam do wymiany czujnik polozenia walu korbowego (odcinka przy 4 tys.), czy to moze wplywac na blad skrzyni?? Z gory dziekuje..!!

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2008 - 18:52

Wszystkie trzy czujniki są w dużej misce, więc sprawdź połączenie tam.
Kolejne dwa sa w małej i tu jak widzisz błędu nie ma czyli raczej wiązka.
Jeżeli odcina silnik przy 4000 to raczej czujnik wałków rozrządu, a nie wału korbowego. To raczej nie ma żadnego wpływu, chyba, że masz nagrzebane w elektryce.

#3 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 07 maja 2008 - 09:35

A mozesz mi wyjasnic gdzie znajduje sie czujnik walkow rozrzadu?? Moze masz jakies zdjecie..?

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2008 - 12:26

Najpierw sprawdz kody bledow.
Pracuje nad porada ze zdjeciami, tyle, ze cala glowica na razie na “wierzchu” wiec porada musi poczekac.
Tu masz porade kolegow z VKP. http://www.vectraklu...dvices/pokaz/76 W Omedze nie wykrecasz obudowy filtra I nie masz gornej lapy silnika (to aluminiowe). Musisz tylko zdjac rynienke z kablemi (w niektorych modelach jest przykrecona sruba pod spodem) a potem zdjac pasek (ten dodatkowy, nie rozrzadu).
Reszta wg porady.
Sam czujnik mozesz wykrecis uchwytem do bitow srobokreta!

#5 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 10 maja 2008 - 13:04

Okazalo sie, ze walnieta jest kostka miedzy skrzynia, a komputerem(wysypaly sie dwa bolce). Poszukuje tej kostki. Moze ktos moze mi polecic jakies zrodlo takich czescie. Oczywiscie jest wiele skrzyn do kupienia, ale oczywiscie kompletnych. Prosze o pomoc.. Pozdrawiam..

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 maja 2008 - 16:48

Okazalo sie, ze walnieta jest kostka miedzy skrzynia, a komputerem(wysypaly sie dwa bolce). Poszukuje tej kostki. Moze ktos moze mi polecic jakies zrodlo takich czescie. Oczywiscie jest wiele skrzyn do kupienia, ale oczywiscie kompletnych. Prosze o pomoc.. Pozdrawiam..


ale to kostka jest w instalacji skrzyni czy w instalacji auta ?




 


#7 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 12 maja 2008 - 22:10

Jest wmontowana w skrzynie (okragle gniazdo).