

Błąd 89 omega B 1994 2.5 v6
#1
OFFLINE
Napisany 04 maja 2008 - 08:12
Koło miesiąca temu kupiłem Omege B 1994r 2.5 V6 w automacie i teraz staram sie ja doprowadzić do ładu.
Ostatnio zczytałem błędy i wyświetliło mi 2 błędy 91 oraz 89.
Jeśli chodzi o błąd 91 to już wiem co to jest, wiem że nie działa podgrzewanie sondy lambda.
A co do błędu 89 to za cholerę nie mogę znaleźć co to jest, przeglądnąłem to forum i nic. nigdzie nie ma opisanego błędu 89 do tego modelu samochodu.
Próbowałem skasować błędy odłączyłem akumulator na 30 min podłączyłem z powrotem i po przekręceniu kluczyka błędy dalej są??
A odnośnie tego podgrzewania sondy lambda to czy mógłby mi ktoś powiedzieć w jaki sposób komputer wie że nie ma tam napięcia? Z tego co widziałem na schemacie w autodacie to podgrzewanie to jest wpięte równolegle do zasilania pompy paliwa więc jeśli podgrzewanie nie działa a pompa działa to znaczy że mam gdzieś przetarty przewód tylko skąd to komputer wie?
Wiem że mam do wymiany obydwie sondy lambda chociaż komputer nie wykazuje błędów z sondą to wiem że są walnięte ponieważ cały czas stoją na 0.34V jedna i 0.37V druga.
Kolejny problem to na wyświetlaczu komputera pokładowego wyświetlany jest cały czas napis "PROGRAM" komputer nie reaguje na wciśnięcia przycisków można tylko zmienić datę i godzinę.
I ostatnie moje pytanko
chcę kupić interfejs do kompa tylko może któryś z kolegów mógłby mi doradzić jest tańszy który współpracuje z programem Opel tech oraz droższy który współpracuje z programem opelscanner. Który wybrać który z tych programów jest lepszy tzn na którym mogę zdiagnozować wszystkie układy samochodu skrzynie silnik komfort abs itp.?? Bardzo proszę o odpowiedź
#2
OFFLINE
Napisany 04 maja 2008 - 09:10
na pierwsze pytanie - blad 91 - O2 za wysokie napięcie obwodu sensora 2, blad 89 - O2 sensor 2 otwarty obwód
Sprawdź czy gdzieś ci się nie rozpiął kabel od sondy, czy gdzieś nie przetarło go, przepaliło itd. Podłączeni pod zaciski kompa 47 , 10 - jeśli nic się nie rozpięło sonda lambda do Śmieci?
#3
OFFLINE
Napisany 05 maja 2008 - 21:08

dziś po przejechaniu około 2 kilometrów autko zaczęło wariować. tak jakby nie chodziło na wszystkie cylindry. jak sie stanie kolo tłumika to słychać dźwięk tak jakby traktor jechal silnik pracuje nierówno i brakuje mocy ale nawet sie nie grzeje. Odczytane błędy to:
38, 89, 98, 31, 135
Najbardziej z nich to zaniepokoił mnie błąd o numerku 135 z tego co wyczytałem to
ENGINE CONTROL MODULE (ECM) - MIL CONTROL (Wiring open circut\short to earth, ECM)
Jak się orientuję to któryś y pinów ECU jest zwarty do masy lub któryś kabelek jest przerwany
Z autodaty sprawdziłem wszystko to co było napisane na każdym styku który był do sprawdzenia jest napięcie lub jest masa (w zależności jaki to styk)
Jeśli chodzi o sondy to są do śmieci muszę kupić nowe ale narazie zainwestowałem w interfejs opel scanner. jak tylko go dostanę to pewnie przestane Wam zawracać głowe.
A czy wie ktoś może co mogło się stać z komputerem pokładowym?? pisałem troszke wyżej o tym???
Bardzo proszę i dziękuję za wszelką pomoc
#4
OFFLINE
Napisany 05 maja 2008 - 21:34
I znów problem z omegą
dziś po przejechaniu około 2 kilometrów autko zaczęło wariować. tak jakby nie chodziło na wszystkie cylindry. jak sie stanie kolo tłumika to słychać dźwięk tak jakby traktor jechal silnik pracuje nierówno i brakuje mocy ale nawet sie nie grzeje. Odczytane błędy to:
38, 89, 98, 31, 135
Najbardziej z nich to zaniepokoił mnie błąd o numerku 135 z tego co wyczytałem to
ENGINE CONTROL MODULE (ECM) - MIL CONTROL (Wiring open circut\short to earth, ECM)
Jak się orientuję to któryś y pinów ECU jest zwarty do masy lub któryś kabelek jest przerwany
Z autodaty sprawdziłem wszystko to co było napisane na każdym styku który był do sprawdzenia jest napięcie lub jest masa (w zależności jaki to styk)
Jeśli chodzi o sondy to są do śmieci muszę kupić nowe ale narazie zainwestowałem w interfejs opel scanner. jak tylko go dostanę to pewnie przestane Wam zawracać głowe.
A czy wie ktoś może co mogło się stać z komputerem pokładowym?? pisałem troszke wyżej o tym???
Bardzo proszę i dziękuję za wszelką pomoc
135 sie nie przejmuj. to blad pomocniczy czesto przy LPG wystepujacy. wymien sondy, skasuj bledy i pamiec adaptacyjna


#5
OFFLINE
Napisany 21 maja 2008 - 14:25
Tez mi wywalilo błąd 89 i mam pytanko iksiu czy pozbyłeś sie tego błędu i jak tak to w jaki sposób?
#6
OFFLINE
Napisany 21 maja 2008 - 23:32
#7
OFFLINE
Napisany 22 maja 2008 - 08:46
A więc tak:
Dostałem interfejs opel scanner i dopiero po podłączeniu mogłem skasować błędy, nie pomagało odłączanie akumulatora nawet na całą noc.
Jeśli chodzi o wariowanie silnika to już problem rozwiązany... moja omega zaczęła chodzić na 5 garów (padła cewka zapłonowa)
Po wymianie cewki i ponownym zdiagnozowaniu opel scannerem autko śmiga że aż miło lecz nadal pozostał błąd 89 który od czasu do czasu się pojawia. nie jest on związany z sondą lambda ponieważ obydwie sondy działają bez zarzutu (gdy trzymam około 3000 obr pokazuje się piękny wykres jak skacze wartość napięcia do 1v) podgrzewanie sond tez działa (jest napięcie na przewodach zaraz jak wychodzą z sondy)
Dodam tylko że opel scanner pokazuje go lecz określa go mianem "unknown error"
Mam jeszcze jedno pytanko:
Po zdiagnozowaniu modułu wyświetlacza opel scanner wyświetla mi błąd 51-reprogram program memory
Czy ma ktoś wsad epromu? tak żebym go mógł sam przeprogramować??
#8
OFFLINE
Napisany 22 maja 2008 - 08:52
Po wymianie cewki i ponownym zdiagnozowaniu opel scannerem autko śmiga że aż miło lecz nadal pozostał błąd 89 który od czasu do czasu się pojawia. nie jest on związany z sondą lambda ponieważ obydwie sondy działają bez zarzutu (gdy trzymam około 3000 obr pokazuje się piękny wykres jak skacze wartość napięcia do 1v) podgrzewanie sond tez działa (jest napięcie na przewodach zaraz jak wychodzą z sondy)
No tak, jak trzymasz pedał gazu na 3000 obr/min to będzie nawet zakamieniona sonda dobrze pracować - chodzi o to by pracowała na biegu jałowym poprawnie - czyli piękna sinusoida
Po zdiagnozowaniu modułu wyświetlacza opel scanner wyświetla mi błąd 51-reprogram program memory
Czy ma ktoś wsad epromu? tak żebym go mógł sam przeprogramować??
Jest na www.elektroda.pl - z tym że trzeba byc zarejestrowany i mieć wykupione punkty do ściągania. Pytanie brzmi, czym ty ten wsad wgrasz?? Bo OS-em się nie da
#9
OFFLINE
Napisany 28 maja 2008 - 08:15
NIV HUILE MOTEUR oraz MANGEUE D' HUILE Blagam pomocy bo n ie wiem czy to powazna sprawa.
#10
OFFLINE
Napisany 28 maja 2008 - 08:44
brak olejuMANGEUE D' HUILE
niski poziom olejuNIV HUILE MOTEUR
Prawdopodobnie czujnik oleju, ale to nie jest właściwy wątek do rozmowy o tym - prawdopodobnie czujnik oleju albo jego przewody, wtyczka lub coś w tym stylu - użyj szukaj, jeśli możesz - było opisane
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 22:31
Witam!Witam
Tez mi wywalilo błąd 89 i mam pytanko iksiu czy pozbyłeś sie tego błędu i jak tak to w jaki sposób?
Mam mały problem

OBJAWY:Max 4 tyś. obrotów i dalej się nie wkręca, na gazie bieg od 1 do 3 przy rozkręcaniu szarpie

Aha i jeszcze jedno! Przy jeżdzie po mieście przy temp. na wskażniku 95'C robi się cisnienie w układzie chłodzenia i wywala mi płyn przez zbiorniczek

Plz help!
#13
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 22:44
Witam!Witam
Tez mi wywalilo błąd 89 i mam pytanko iksiu czy pozbyłeś sie tego błędu i jak tak to w jaki sposób?
Mam mały problemCzytałem błędy, wyszło 89 O2 sensor 2 otwarty obwód, pojechałem na kompa i to samo,ale zdolny mechanik nie wie co trzeba wymienic lub naprawić aby błąd znikł :bad: Co robić??
OBJAWY:Max 4 tyś. obrotów i dalej się nie wkręca, na gazie bieg od 1 do 3 przy rozkręcaniu szarpie![]()
Aha i jeszcze jedno! Przy jeżdzie po mieście przy temp. na wskażniku 95'C robi się cisnienie w układzie chłodzenia i wywala mi płyn przez zbiorniczek![]()
Plz help!
hej. obawiam sie ze blad 89 niewiele ma wspolnego z twoim problemem a w zasadzie z dwoma. na poczatek sprawdz na jakiejs stacji diagnostycznej zawartosc CO2 w plynie chlodzacym bo wywalanie plynu niestety moze swiadczyc o uszkodzonej uszczelce pod glowica.
jesli chodzi o lambde to jak wygladal wykres na komputerze ?
#14
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 22:54
Ja jestem tylko strazakiem i na wykresach diagnostycznych silnika sie nie znam

Mówił coś o przepływce i czujniku prędkościomierz na skrzyni lub wale

A jesli chodzi o płyn, to moż byc tez jakis inny powód tego cisnienia w układzie???
#15
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 22:59
No mistrz od czytania z kompa powiedział ze oki :evil:
Ja jestem tylko strazakiem i na wykresach diagnostycznych silnika sie nie znam![]()
Mówił coś o przepływce i czujniku prędkościomierz na skrzyni lub wale:
A jesli chodzi o płyn, to moż byc tez jakis inny powód tego cisnienia w układzie???
walniety korek w zbiorniczku. nowy kolo 15 pln kosztuje albo podmien z inna omega. sa takie same. i sprawdz CO2
#16
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 23:02
Oki sprawdze i dam znac!No mistrz od czytania z kompa powiedział ze oki :evil:
Ja jestem tylko strazakiem i na wykresach diagnostycznych silnika sie nie znam![]()
Mówił coś o przepływce i czujniku prędkościomierz na skrzyni lub wale:
A jesli chodzi o płyn, to moż byc tez jakis inny powód tego cisnienia w układzie???
walniety korek w zbiorniczku. nowy kolo 15 pln kosztuje albo podmien z inna omega. sa takie same. i sprawdz CO2
#17
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2008 - 20:26
Korek wymieniony i problem wycieków wody załatwiony


A wracając do pierwszego pytania!
Czy może mi ktoś konkretnie powiedzieć co trzeba wymienić gdy jest ten błąd :bad: 89 O2 sensor 2 otwarty obwód

#18
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2008 - 20:30
Korek wymieniony i problem wycieków wody załatwiony
![]()
A wracając do pierwszego pytania!
Czy może mi ktoś konkretnie powiedzieć co trzeba wymienić gdy jest ten błąd :bad: 89 O2 sensor 2 otwarty obwód:
sonde lambda 2 pod warunkiem ze blad jest wystepujacy a nie stary,. najlepiej na kompie sprawdzic czy pracuje
#19
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2008 - 20:45
Byłem na kompie i o sondzie nic nie mówił
Korek wymieniony i problem wycieków wody załatwiony![]()
A wracając do pierwszego pytania!
Czy może mi ktoś konkretnie powiedzieć co trzeba wymienić gdy jest ten błąd :bad: 89 O2 sensor 2 otwarty obwód:
sonde lambda 2 pod warunkiem ze blad jest wystepujacy a nie stary,. najlepiej na kompie sprawdzic czy pracuje

Mówił tylko o czujniku prędkości na wale lub skrzyni i o przepływce, ale żadnych konkretów :sad:
#20
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 08:58