Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej rzepakowy - paliwo w 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Silesianix

Silesianix
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Śląsk

Napisany 03 maja 2008 - 21:56

Czy ktoś na tym jeździ, ma instalacje, ewent. wrażenia?

#2 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 maja 2008 - 22:06

Nie wiem jak tu na forum , ale słyszałem , że na LOS OMEGAS BESTIALES ludzie na tym jezdzili :driver:

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2008 - 22:10

Nie wiem jak tu na forum , ale słyszałem , że na LOS OMEGAS BESTIALES ludzie na tym jezdzili

Jest tez kiedys czytalem, ale nikt nic dokladnie nie udowodnil, choc pisali, ze niby jest ok.

Mimo wszystko ja bym tego nie wlewal bo napewno nie ma takich paramterow i dodatkow jak ropa, ale to twoj wybor.

#4 OFFLINE   lutas

lutas
  • 316 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 03 maja 2008 - 22:50

Nie rozumiem, po co kupować taki samochód jak Omega i potem go męczyć tego typu paliwem. Nie dość że taki silnik z reguły ma już duży przebieg, to jeszcze oszczędność tego typu zabiegów jest pozorna, bo wcześniej czy późnej to badziewie pozalepia elementy układu wtryskowego :neutral:
[center:50fb7585b3]
>> PROFESJONALNE SZABLONY AUKCJI ALLEGRO <<[/center:50fb7585b3]

#5 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 04 maja 2008 - 05:21

pół ma pól jeździłem póki rzepak był tańszy żadnych skutków ubocznych nie stwierdziłem (oprócz smrodu smażonych frytek)przeciwnie na zimnym lepiej palił

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2008 - 06:29

http://forum.omegakl...hlight=biopaliw
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 czerwca 2008 - 10:04

Mnie to ciekawi jedna rzecz. Po co sie odzywaja ci co jezdza na benzynie i nie maja zielonego pojecia o dislu i oleju rzepakowym. Wiecznie teoria zero praktyki.

Nie rozumiem, po co kupować taki samochód jak Omega i potem go męczyć tego typu paliwem. Nie dość że taki silnik z reguły ma już duży przebieg, to jeszcze oszczędność tego typu zabiegów jest pozorna, bo wcześniej czy późnej to badziewie pozalepia elementy układu wtryskowego

Gdzie i tak mv6 nie jezdzi. Ja nie wiesz to sie nie odzywaj albo wpierw poszukaj na innych stronach na ten temat. Lepiej sprawdz czy ci uszczelniacze nie ciekna.
Mam kolege co jezdził wlasnie na oleju rzepakowym i jak mi wiadomo to jezdzi bardzo dlugo pompa mu nie padła i sobie bardzo chwali.

Diesel - paliwo z supermarketu
Proponuje poczytac bo ten temat został juz duzo wczesniej poruszony.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2008 - 11:00

Panowie Pan R. Diesel , wymyslil silnik ktory mial spalac wlasnie paliwo pochodzenia roslinnego (obecnie biopaliwo) , ale ze taniej bylo znalezc zrodlo ropy, zrobic ON to diesel zaczal spalac Olej napedowy - a produkt uboczny (benzyna) byla wylewana w glebe....az ktos madry wynalazl silnik z zaplonem iskrowym....Wiec problemem nie jest paliwo samo w sobie a jego jakosc i uklad zasilania silnika
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   Silesianix

Silesianix
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Śląsk

Napisany 22 czerwca 2008 - 16:03

W sumie temat zarzuciłem po to aby dowiedzieć, co o tym wszyscy sądzą.

Niestety nie należę do klasy osób pracujących na codzień w graniturach i nie mam portela wypchanego po brzegi forsą - stąd moje eksperymenty i ciekawość w temacie paliwa alternatywne - poza tym jak widzę co dzieje się na stacjach i gdzie trafiają nasze ciężko zarobione pieniądze to jasny szlag mnie trafia.

Moim pierwszym autem była Astra 1,4LPG, którą na samym gazie zrobiłem ok 200.000 bezawaryjnie (w czasach gdy w Polsce jeszcze tak głośno krzyczano jaki to ma straszny wpływ na silnik itp...). Następnie Chrysler Voyager 2,5TD R4 gdzie zaczęły się eksperymenty z OR, drugi Chrysler Voyager 2,5TD R4, każde z tych aut przejechało min 10-40tys na OR (od 50-80% OR w udziale do ON, w okresie letnim) i nie wykazywało żadnych wadliwych działań.

Teraz przyszła kolej na kluskę, którą mam ok. roku ma przejechane ok 20.000km (całkowity przebieg 270.000) na mieszankach OR/ON głównie w proporcjach 80%/20% - olej pochodzenia hipermarket (obecnie to ok 3,5pln/l) lub posmażalniczy (2pln/l choć taki coraz ciężej kupić ponieważ nasze państwo zadbało już o to w ustawie o usuwaniu odpadów). Auto ma założony hak do 1900kg, ciąga przyczepy załadowane po brzegi i nic się nie dzieje. Wręcz przeciwnie, zimne odpala za 1 strzałem, silnik chodzi jakby bardziej "miękko", turbina bez ubytków ciśnienia, jedyne co to potrafi dość przykopcić po mocnym dodaniu gazu, no i przy oleju posmażalniczym należy liczyć się z częstszymi wymianami filtra paliwa.

Dla osób zainteresowanych tematem dodam też, że paliwo to jest całkowicie legalne za naszą zachodnią ganicą - ponieważ jest paliwem ekologicznym. Dodatkowa zaleta to to, że jeżeli ktoś wybiera się w długą trasę na terenie Niemiec to może mieć OR dowolną ilość"na pokładzie" lub zatankować w Aldi za 0,8Euro/l (ON można mieć 10l legalnie).

Mam też prośbę o podanie informacji o zachowywaniu się silnika i szyny wtryskowej Common Rail z mieszanką OR/ON jeżeli ktoś już eksperymentował.

#10 OFFLINE   yakumo0

yakumo0
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 22 czerwca 2008 - 17:00

w ubiegłym roku, byliśmy na firmowym wyjeździe w Austrii, a odbywały się w tym czasie jakieś targi/sympozja na temat paliwa ekologicznego ;) i tak oto postanowiliśmy zatankować nasze mondeo (2.0 TDCi 2005 r.) mieszanką 70% oleju rzepakowego i 30% on ;) do domu dojechaliśmy, silnik pracował ciszej - a mondziak do tej pory się trzyma :))

#11 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2008 - 21:58

przy oleju posmażalniczym należy liczyć się z częstszymi wymianami filtra paliwa.

Można go przed zalaniem przez pończochę przepuścić - tak jak kiedyś wapno przed bieleniem ścian :mrgreen: Ja jednak mam negatywne doświadczenia z mieszanką ON i OR, o których napisałem tutaj:
http://forum.omegakl...p=203403#203403

#12 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 26 czerwca 2008 - 12:34

witam i sie podłaczam pod temat ;)


zaczne od tego ze OR jest paliwem tanim i nie wyczerpalnym! jak juz wczesniej pisali koledzy to olej posmazalniczy faktycznie zapycha filtry paliwowe i jak bylo u mnie dzialo sie to po okolo miesiacu ;) ale to nic strasznego, bo te filtry mozna czyscic prostym sposobem, mianowicie moczy sie je w cieplej wodzie z plynem do mycia naczyn ;) sposob dosc kontrowersyjny lecz skuteczny i udowodniony. ja natomiast na OR przepalonym juz jezdzie od polowy roku 2003 i to roznymi dieslami, poczawszy od merca w 123 tzw beczki przez octavie, golfy, transportery po omege i golfa 1 obecnie ;) a przygoda moja sie zaczela od sprzetu ciezkiego na budowie, tatry, many, kamazy, dafy, merce, volva, caterpilary, hanomagi a nawet furukawy. i zadna z tych jednostek sie nie psula ani nic zlego sie nie dzialo, wrecz przeciwnie, cichsza praca silnika, lepsza kultura pracy no i co najwazniejsze niskie koszty, jedynie co zauwazylem to moja 2 octavka z 2006 roku na pompowtryskach jakby sie przytykala na czystym OR ale po dolaniu ON tak na 50/50 to jechala dalej i bez zadnych komplikacji, do omegi 2,5 td z chipem na 160 kucy tez leje OR i smiga jak ta lala, a co jeszcze z minusow zauwazylem to jak wracalem w zeszlym roku w nocy z imprezy i temp spadla do 12 stopni na plusie OR zgestnial bo nie bylo podgrzewanego filtra i auto zaczelo sie dusic. wowczas pomoglo dolanie do zbiornika czystego ON. wiec sumujac moje doswiadczenia oraz to ze mam swoj warsztat i przyjezdzaja na naprawy klienci ktorzy tez leja OR to nic sie nie dzieje procz zatykania sie filtra paliwa ;) a z samochodem nic sie nie dzieje ;) pamietajmy rowniez ze to BIOPALIWO i paliwo odnawialne ;)
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2008 - 15:14

Ja dorzuce tylko trzy grosze od osoby ktora znam a ktora w UK “pedzi” biopaliwo (legalnie oczywiscie). Po pierwsze to podszedl do tego fizykochemicznie a poniewaz siedzi w branzy petrochenicznej nie bylo to tak trudne. Wnioski jakie mi przekazal to:
- Tani olej z supermarketu zawiera 10-20% wody ktora w dluzszym czasie niszczy wtryski.
- Przepalony olej jest juz czesciowo wysuszony.
- Wystarczy go przepuscic przez wirowke odsrodkowa lub system kilku filtrow – ponczocha, ale potem 5, 3 I najlepiej 1 mikron (do kupienia np na Swistaku). Zaniedbanie tego moze doprowadzic do zapchania ukladu paliwowego.
- Po tym wszystkich dodaje dwoch kwasow, zeby “zlamac” moduly olejow (nigdy nie uzywalem takiego nazewnictwa po polsu wiec moze to naiwne tlumaczenie), ktory potem sie lepiej pali.
- Pierwsze paliwo jakie wlewa to 10% oleju, reszta ON, potem zwieksza stopniowo dawke do 65%. Mowil, ze praktycznie sprawdzil ze w granicach 70% oleju zaczynaja sie problem.
- Wiele firm w autach montuje czujniki wykrywajace wszystko co nie jest ON. Np jego rodzice maja nowego Focusa, ktory po zalaniu stawal. Podobno jest oprogramowanie ktore wylacza ten czujnik.

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2008 - 17:46

na discowery w programie prawda czy fałsz testowali różna rodzaje pali między innymi olej po frytkach(wcześniej go przecedzili) rzepak i tradycyjne on i po testach na hamowni pomiarach i przebytym dystansie nie dopatrzyli się różnicy
doszli do wniosku że to nagonka koncernów paliwowych daje opinie że nie można jeździć na czymś innym niż ON bo jak by większość posiadaczy disli przeszli na olej po frytkach to strasznie by to odczuli na kieszeni
znajomy z piekarni jeździ na oleju po pączkach i autko ma przejechane kilkadziesiąt tys km i nic się nie dzieje

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2008 - 21:22

prosze o wykasowanie mojego postu http://forum.omegakl...read.php?t=5533 praca juz obroniona i przeniesienie jego tresci do aktualnego czyli tutaj, przyda sie w dalszych rozwazaniach na temat biopaliw
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2008 - 10:51

i wszystko rozbija sie o kasę i układy z czego by żyli szejki,bossy paliwowe i wyspy budowali jak polak by jeździł na bio i przestrzegał norm.Dopóki nie zmieni się prawo i mentalność nasza dotąd będziemy jeździć na syfie wlewanym z dystrybutora bo co to za kara za sprzedawanie paliwa nie spełniającego normy (5 000) jak przeciętna stacyjka ma obrót dzienny 20-30 tys.

A produkcja bio no wlasne potrzeby jest nie opłacalna a jak się chce sprzedac większą ilość to po doliczeniu podatków,akcyz i innych umilających nam życie przepisów cena za bio=on więc interes żaden :roll: więc lepiej produkować brykiet na tym da się zarobić (duże wsparcie z UE) i mieć kasę na drogie on :mrgreen:

#17 OFFLINE   LukasPoznań

LukasPoznań
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 czerwca 2008 - 16:38

A co powiecie o naftowym paliwku? Jezdzi , jezdził ktos kiedys na tym? pozdro

#18 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lipca 2008 - 10:30

Nie rozumiem, po co kupować taki samochód jak Omega i potem go męczyć tego typu paliwem. Nie dość że taki silnik z reguły ma już duży przebieg, to jeszcze oszczędność tego typu zabiegów jest pozorna, bo wcześniej czy późnej to badziewie pozalepia elementy układu wtryskowego

Nic nie pozalepia kolego pracuje w duzej firmie gdzie duzy sprzet jezdził na tym paliwie robilismy setki tysiecy kilometrow i nic sie nie działo, a jeszcze za pare lat wszyscy bedziemy na nim jezdzic no i jest bardziej ekologiczny

#19 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2008 - 13:37

a jeszcze za pare lat wszyscy bedziemy na nim jezdzic no i jest bardziej ekologiczny

Oby legalnie, z dystrybutora, tanio i po pełnym dostosowaniu do spalania w silniku. Mam nadzieję, że dożyję czasów kiedy skończy się ropa, albo kiedy ludzkość okaże się wystarczająco zdeterminowana, żeby zasadzić lobby paliwowemu siarczystego kopa w odbyt :evil:

#20 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipca 2008 - 13:10

Mam nadzieję, że dożyję czasów kiedy skończy się ropa

Zycze Ci abys zył długo i szczesliwie i niech ropa sie nie konczy za naszych czasów :)