Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dlaczego sekwencja potrafi strzelić w tłumik?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 kwietnia 2008 - 06:05

Witam.

Może ktoś z kolegów potrafi wytłumaczyć dlaczego sekwencja potrafi strzelić w tłumik?
Prędkośc jazdy powiedzmy 130km/h i wrzucenie na luz powoduje że po chwili słychać strzał w tłumiku.
Podobnie jest też kiedy zmieniam biegi przy ok.5000obr/min. wtedy też słychać dopalenie gazu najprawdopodobmiej w katalizatorze.


Instalacja składa się: parownik Tomasetto Alaska,listwa Valtec,sterownik Sirocco


Sprawdzone rzeczy:

-dwa razy regulacja lpg (brak błędów)
-kasowanie mapy w komputerze auta (brak błędów wszystkie odczyty w normie)
-sonda lambda ok
-świece ok
-przewody zapłonowe brak jest cewka z nowymi osłonkami świec
-kompresja w cylindrach jest ok
-membranki w parowniku nowe

Może komuś przychodzą do głowy jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić.

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2008 - 12:04

brak katalizatora (lub jego wkladu), zly sklad mieszanki
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 kwietnia 2008 - 17:52

dariodario, Strzela Ci w tłumik czy w filter powietrza ?

#4 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 kwietnia 2008 - 19:47

Strzela w tłumik.

Katalizator jest też dobry tak wychodzi z analizy spalin.

Fachowiec który był polecany na forum ustawiał go dwa razy a efekt taki sam.

Może ktoś mi podpowie jaki powinno być ciśnienie w listwie na wolnych obrotach?

Wiem że na to niema reguły ale tak przynajmniej mniej więcej.

#5 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 kwietnia 2008 - 20:10

Instalacja składa się: parownik Tomasetto Alaska,listwa Valtec,sterownik Sirocco

ten skład instalacji daje duzo do zyczenia. Reduktor nie pierwszych lotów listwa bardzo nie precyzyjnie wtryskuje gaz i z tego powodu mozesz miec strzaly w tlumiku poprostu za duzo gazu wtryskuje i nie zdarzy dopalic.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#6 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 kwietnia 2008 - 20:16

Wcześniej autko chodziło całkiem dobrze.
Wiem ze ten silniczek to nie rakieta ale niebyło takich problemów.

#7 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 01 maja 2008 - 07:44

Ja bym podobnie jak koledzy stawiał na zły skład mieszanki / konkretnie za bogatą/ U mnie przyczyna była jeszcze inna. Mianowicie źle został wpięty reduktor i był nie dogrzany. Latem chodziło a przy niższych temperaturach już nie. Były właśnie takie strzały jak opisujesz bo gaz się nie właściwie rozprężał.
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#8 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 maja 2008 - 07:49

Dalismy ci namiar gdzie masz szukac a ty dalej sie upierasz przy swoim. Ze było dobrze to fajnie ale teraz jest zle. Dajemy ci rady wiec poszukaj. Ja mam te valteki i jestem z nich bardzo nie zadowolony. Spalanie wysokie na wolnych nie chodzi idealnie. I to wszystko wina jest tych wlasnie valteków. o tym sie pisało juz wiele razy. Wystarczy wejsc na strone www.ac.com.pl na forum firmy AC producenta staga i poczytac to pisza na temat valteków.
W wielu autach valteki sie nie nadaja. Głosniej pracuja te valteki ?? ile masz na nich przejechane ile czasu ma twoja instalacja jakie masz valteki.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#9 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 maja 2008 - 08:12

valteki są czerwone.
Instalacja ma przejechane ok 20000km.

Temperatura gazu i parownika jest po ok.70C.

Jak miałeś wpięty parownik w instalację jak był żle podgrzewany?

#10 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 maja 2008 - 21:48

Panowie mam do Was jeszcze jedno pytanko a mianowicie:

Czy można dobrze ustawić moją instalację bez podłączenia dodatkowego czujnika podciśnienia dzięki któremu można zabrać mapę?

Z tego co poczytałem to autokalibracja ustawia skład mieszanki tylko na biegu jałowym.

Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie.

#11 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 18 maja 2008 - 17:08

a moze wyzstarczy wymienic filtry gazu lotnego mialem podobny problem

#12 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 maja 2008 - 17:13

To nie to.
Fachowiec próbował ustawić instalacje bez podłączenia dodatkowego czujnika podciśnieniowego który zbiera mapę.

Kombinował tak chyba na oko i dlatego takie były efekty.

Teraz próbuję sam ustawić i już mam lepsze efekty od niego mimo że fachowcem jeszcze nie jestem.

#13 OFFLINE   stanlej

stanlej
  • 27 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: wawa

Napisany 19 maja 2008 - 19:12

koledzy mam podobny problem tylko ze zwykłą instalacją mi strzela i gaśnie wymieniłem świece i przewody byłem też u gazownika i nic dalej to samo może pomożecie

#14 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2008 - 20:52

koledzy mam podobny problem tylko ze zwykłą instalacją mi strzela i gaśnie wymieniłem świece i przewody byłem też u gazownika i nic dalej to samo może pomożecie

Stanley zadajesz to samo pytanie juz w ktoryms watku z kolei !!!
Poczekaj cierpliwie bo jak ktos bedzie znal odpowiedz to napewno ci odpisze a nie dubluj pytania w kazdym watku zwiazanym z LPG.

#15 OFFLINE   stanlej

stanlej
  • 27 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: wawa

Napisany 02 czerwca 2008 - 21:27

sorki lendio że byłem natarczywy ale wiesz jak to jest gdy bryka szwankuje i nie ma frajdy z jazdy u mnie już po problemie mie piszę co było bo znowu napiszesz że dubluje pozdrawiam

#16 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2012 - 08:40

Witam
Panowie widze ze ktos napisal wczesniej ze strzaly moga byc spowodowane brakiem katalizatora? Bo ja wywalilem kata ostatnio i wstawilem przelotowy no i nie wiem co to ma wspolnego ale swiece i przewody mam nowe a ostatnio przy puszczeniu gazu albo redukcji mi strzelic potrafi. Ktos wyjasnic potrafi?

#17 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 sierpnia 2012 - 22:44

Z objawów jakie opisujesz stawiam na reduktor gazu. Puszcza on gaz podciśnieniem i dlatego się dzieją takie cyrki.
Miałem taki przypadek w:
- astrze g x18xe gdzie przy zmianie biegu jadąc ostro strzelało w tłumik
- omedze x20xe gasła przy wrzuceniu na luz przy prędkości ok 140km/h oraz czasami strzelała.
W obu autach tomasetto było zamontowane, po wymianie reduktora przypadłości ustąpiły.

#18 OFFLINE   sebaomega

sebaomega
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-10-2010

Napisany 07 grudnia 2012 - 17:02

u mnie w 3.0 v6 po wypruciu katów strzela w tlumik az milo. mam sekwencje brc. no ale mi sie to podoba ;)

#19 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 07 grudnia 2012 - 20:00

troche kotleta odgrzałeś :p