Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Grzanie się akumulatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2008 - 12:47

Pytanie to kierowców Vłek czy u was też grzeje się aku od strony plusa. Mam jak zrobię kilka kilometrów ciepły akumulator tak do połowy od strony plus, ciepłe są kable obudowa i klema i nie wiem czy to od temperatury silnika czy gdzieś jest zwarcie. Moglibyście sprawdzić czy u was też jest ciepłu aku?

#2 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2008 - 12:50

A sprawdzałeś napięcie ładowania, bo może regulator napięcia jest tutaj winny i przeładowuje akumulator??

#3 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 26 kwietnia 2008 - 13:05

Dokładnie sprawdz jakie napięcie wychodzi z alternatora,jak akumulator sie tobie mocno grzeje -to nawet może strzelić,a bardzo możliwe że już sie możesz pozegnać z tym akumulatorem,tzw."przegotowany" akumulator jest praktycznie do wyrzucenia,nie będzie trzymał,szybko będzie siadał,można to łątwo sprawdzić elektrolit jest mętny,zabrudzony i ciemniejszy
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#4 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2008 - 13:09

Akumulator jest do wymiany , interesuje mnie czy u innych też jest połowa ciepła.

#5 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 26 kwietnia 2008 - 13:17

Wydaje mi sie że poprostu masz zwarcie w akumulatorze,dlatego może tak być że połowa jest ciepła
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#6 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2008 - 13:21

Wiesz w V jest wąż który idzie właśnie po tej stronie akumulatora , która jest ciepła i dlatego pytam innych użytkowników V aby sprawdzili jak to wygląda u nich.Bo nie tylko aku mam ciepły ale w okolicach tego węża wszystko jest ciepławe.

#7 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2008 - 14:12

Byłem jeszcze raz przy samochodzie i napisze dokładnie jak to wygląda więc tak: akumulator jest letni od strony tego węża i tylko górna jego część , najcieplejsza jest klema , ale ciepłe są też inne rzeczy które są w pobliżu tego węza.

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2008 - 16:51

cyb moze masz slabe polaczenie klema - akumulator. przy tych pradach jakie tam wystepuja bedzie sie grzalo. do tego jezeli kiedys miales slabe polaczenie to mogl byc zgrzany przewod i tez teraz sie bedzie grzalo. jak bedziesz wkladal nowe akko to dokladnie wyczysc klemy przed ich podlaczeniem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2008 - 17:12

Czyli od węża z płynem chłodniczym nie ma prawa się grzać ta część aku która się z nim styka ? Pomierzyć nie mam jak bo nie mam multimetra , a przy aku jeszcze nic nie robiłem jest oryginalny od nowości. Kłopotów z nim jeszcze nie miałem raz w zimę musiałem go ładować ale po za ty bez problemów.

#10 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 26 kwietnia 2008 - 18:13

Stawiam na to że masz trafione cele w aku. Czy kręci ci normalnie? Pamiętam z autopsji że jak ładowanie będziesz miał rzędu 15,5 Volt to aku ci wykipi. Zacznij od sprawdzenia ładowania. U mnie aku jest cały czas w tej samej temperaturze. Dodatkowo aku u mnie jest w płaszczyku zimowym i to też nie wpływa na jego temperature.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#11 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwietnia 2008 - 18:21

Sprawdź czy nie masz nalotu na słupku i na klemie...
wyczyść dokładnie kleme i słupek, posmaruj wazeliną techniczną i sprawdź czy dalej się grzeje.
Jeśli tak, to następnie - jak pisali koledzy - napięcie ładowania.
Pozdrawiam.

#12 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2008 - 18:55

Klemy czyste, aku kręci elegancko , on się nie grzeje cały tylko ta część bliska tego węża z płynem , dlatego pytam tych którzy mają V czy jak im sie silnik zagrzeje czy moga sprawdzić czy ta klema + jest ciepła i czy obok klemy obudowa tez czy jest ciepła.
Pomiar ładowania to dopiero w poniedziałek u elektryka a tu jutro niedziela i trzeba wyskoczyć gdzieś za miasto.

#13 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 26 kwietnia 2008 - 19:00

No pisze ci że u mnie aku jest cały czas w temp. takiej jak na dworze. Nie mam klemy ani ciepłej ani gorącej. Mam aku w kocyku zimowym - może on powoduje że się nie grzeje. Nie wiem tego ale na bank mam aku (cały) o jednej temperaturze.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#14 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwietnia 2008 - 19:39

Padniety aku do wymiaany , nie ma co kombinowac. Któregos dnia po prostu nie odpalisz bo upali ci sie cela przy słupku

#15 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 kwietnia 2008 - 14:33

Dzięki wszystkim za rady. Akumulator wymieniony kłopot z głowy.