Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zaolejona przepustnica w 2.2 16v!!!???!!!???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bratek_s

bratek_s

    555

  • 5 postów
  • Dołączył: 24-04-2008
  • Skąd: ełk

Napisany 24 kwietnia 2008 - 20:24

witam taki problem z moja omegą, a mianowicie, po zdjeciu rury plastikowej łaczącej przepływomierz z komora przpustnicy(czy jak to sie tam nazywa:P) zobaczyłem bardzo mocno zaolejona przpustnice. przypomina to taki nagar (mazia). dziwne troche bo samochód chodzi bez zazutu ma moc nic mi nie stuka nie puka nie bieza jakos zaduzo oleju i ma przejechane tylko 180 000 km. jest to 2000r. postanowiłem przeczyscic odmy odpowietrzenia komory wały korbowego i komory wałka rozrzadu(ten pierwszy idzie od dołu bloku do pokryrwy zaworów a drugi z pokrywy własnie w ten plastikowy kanał od przepływomoeza do przepustnicy) i ku zdziwiniu stwierzdziłem ze nie ma tam zadnego filtra filterka jakiejs chociaz siateczki czy czegos takiego ani w jednym aniw drugim przewodzie. czy to tak ma byc i czy moze byc to przyczyna zaolejenia przepustnicy??
prosze o wyrazenie swego zdania kogos madrzejszego odemnie :p

#2 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 09:26

Nagar w ukladzie dolotowym to oplowska przypadlosc w wielu egzemplarzach. Jezeli nie jeste naprawde tragicznie i nie odczywasz brakow mocy itp to nie ma co tego zaczepiac. Oczywiście nie zaszkodzi jezeli wyczyscisz caly dolot


 


#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 09:51

W Oplu jest filtr ktory zaklada sie na polaczenie skrzyni korbowej z pokrywa rozrzadu. Koszt to ok 70zl (razem z polaczeniami). Oni to chyba nazywaja "odojelacz". W przypadku instalacji LPG trzeba go regularnie czyscic, bo zbiera sie tam olej z woda. To jest normalne zjawisko i przepustnice czysci sie czesciej niz 180.000km :) Ja to robie co ok 5.000km. Wole przeznaczyc 5 min i byc pewnym ze nic sie nie dzieje.
Najpierw wyczysc wszystkie odmy, wiec polaczenie skrzyni z pokrywa, gruby waz miedzy pokrywa a dolotem i maly miedzy pokrywa a przepustnica (jest wpiety w pokrywe rozrzadu zaraz obok wiekszego). Odpinajac maly od pokrywy powinienec czuc podcisnienie podczas pracy silnika.
Co do przepustnicy to masz latwiej, bo jest tylko silniczek (bez linki) i prosto utrzymac przepustnice otwarta. Bierzesz benzyne na szmatke i czyscisz ja od srodka. Otwierasz przepustnice i czyscisz ja dokladnie, szczegolnie tam gdzie stykaja sie elementy podczas zamkniecia (krawedz na plytce oraz rant w srodku).
Prawidlowo powinienes calkowicie wykrecic przepustnice, ale wtedy trzeba wymienic uszczelke. Roboty jest wg mnie za duzo i jesli nie masz problemow z obrotami to wystarczy dokladne wytarcie szmatka z benzyna.
Brak filtra, brud w przepustnicy oraz zatkana mala odma powoduja problemy z obrotami oraz wzrost spalania.

#4 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 25 kwietnia 2008 - 22:01

mkaminski100, - tak jest ,zgadzam sie w 100 % miałem podobny przypadek u siebie- oczywiście mechanicy w błąd mnie wprowadzili,trzeba raz na jakiś czas czyscić,ja to robie 2-3 razy w roku i jest wporządku.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#5 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2008 - 06:22

mkaminski100, - tak jest ,zgadzam sie w 100 % miałem podobny przypadek u siebie- oczywiście mechanicy w błąd mnie wprowadzili,trzeba raz na jakiś czas czyscić,ja to robie 2-3 razy w roku i jest wporządku.

Częstotliwość jej czyszczenia leży w prywatnej kwestii. To nie jest element uszkodzony ze natychmiast go sie wymienia. wszystko zalezy od tego jakie pzrebegi pokonujesz, w jaki sposob jezdzisz. Jednym wystarczy czyszczenie raz na rok - dwa innym raz na kwartał...


 


#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2008 - 09:19

mkaminski100, - tak jest ,zgadzam sie w 100 % miałem podobny przypadek u siebie- oczywiście mechanicy w błąd mnie wprowadzili,trzeba raz na jakiś czas czyscić,ja to robie 2-3 razy w roku i jest wporządku.

Częstotliwość jej czyszczenia leży w prywatnej kwestii. To nie jest element uszkodzony ze natychmiast go sie wymienia. wszystko zalezy od tego jakie pzrebegi pokonujesz, w jaki sposob jezdzisz. Jednym wystarczy czyszczenie raz na rok - dwa innym raz na kwartał...

Czyszczenie zależy od ilości oleju w przepustnicy a ta się brudzi szybko i nie bardzo jest to zależne od stylu jazdy. Nie chodzi o ustalenie sztywnego okresu przeglądów, bo odkręcenie jednej śruby i zdjęcie przewodu jest prawie tak proste jak sprawdzenie oleju w silniku, więc można tam zajrzeć co kilka miesięcy.
Przepustnicy się nie wymienia, ale jeżeli będzie brudna to szybko się wyrobi lub zostanie uszkodzony regulator biegu jałowego a wtedy często trzeba kupić nowy.
EOT

#7 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2008 - 17:35

Zgadza sie ale w kwestii stylu jazdy to wydaje mi sie ze ma to znaczenie. jezeli samochod dostaje w ... dym/olej z odmy wydobywa sie szybciej i czesciej niz przy "normalnych" obrotach. Jak mowisz nie ma sztywnego okresu przegladow i tu sie jak najbardziej zgodze.
Jezeli natomiast chodzi o pzrepustnice to nie kazdy jest mechanikiem lub majsterkowiczem, co niektorzy przyjezdzaja do serwisu na wymiane zarowki, pior wycieraczek, czy filtra powietrza. Uwierz mi takich ludzi jest na prawde duuuuzo... Badz co badz przepustnice trzeba czyscic bo jak slusznie zauwazyles po pewnym czasie oliwka dostanie sie do krokowca i pozniej jest problem...
Pzd :piwo2:


 


#8 OFFLINE   bratek_s

bratek_s

    555

  • 5 postów
  • Dołączył: 24-04-2008
  • Skąd: ełk

Napisany 27 kwietnia 2008 - 20:22

ok chłopaki dzieki za pomoc i wasze zaangarzowanie
wyjołem cała przepustnice i wyczysciłem ja bardzo dokładnie , to samo zrobilem z odmami i chyba jest w pozadku.
z poczatku myslałem ze przedmuchy na pierscieniach abo ze puszcza na uszczelniaczach zaworowych. ale mnie uspokoiliscie, bo juz chcialem sprzedawac
jeszcze raz dzieki :p