Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Układ wydechowy do wymiany


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pepa_Rider25

Pepa_Rider25
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-04-2008
  • Skąd: Złotów\Poznań

Napisany 21 kwietnia 2008 - 20:03

Po roku musze juz zmienic tłumiki... tanie tłumiki wydmuchało. Znajomy mechanik polecił mi tłumiki bosala. Są jakieś opinie o tej firmie?? Gdzie przez internet zamówie takie tłumiki??

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 21 kwietnia 2008 - 20:36

BOSAL- jest jedną z najlepszych firm ,tłumiki są świetne i bardzo żywotne,blacha jest specjalnie przygotowywana-bardzo mało(jak nie wcale) korodują.Oczywiście są dawane na 1 montaż w wielu fabrykach samochodowych- czyli są dobre!!!!.Prześle tobie link na P.W gdzie kupić itd.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#3 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 21 kwietnia 2008 - 20:49

Ja mam cały wydech Bosala. Miałem tanie zamienniki za 100zł i oddałem po miesiącu bo hałasowały. Tłumiki Bosala są nieporównywalnie cichsze i wyglądają na lepiej zrobione. Niestety są też trzy razy droższe.
kolino

#4 OFFLINE   Pepa_Rider25

Pepa_Rider25
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-04-2008
  • Skąd: Złotów\Poznań

Napisany 22 kwietnia 2008 - 08:59

Już znalazlem bosale w dobrej cenie. W Poznaniu, środkowy tłumik kosztuje 146 zł, końcowy 163 zł. Aż mi sie za tanio wydaje :o

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 12:17

Widac nie zawsze cos co wyglada tak samo, dziala tak samo :) Wielu ludzi twierdzi, ze Polmostrow czy inne podobne sa glosniejsze i mniej trwale. Ja mam Bosala i jest to drugi tlumik po 8 latach.
Bosal jest bardzio dobry, choc osobiscie uwazam, ze Walker jeszcze lepszy. Teraz to sie chyba nazywa Phonos.
Obie firmy sa bardzo dobre i jesli cenisz cicha jazde to nie ma co oszczedzac. Ostatni tlumik Bosala np jest tak rozwiazany, ze ma drenaz wody, ale tak by otwor sie nie powiekszal i nie "pierdzial".

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 kwietnia 2008 - 12:28

Wielu ludzi twierdzi, ze Polmostrow czy inne podobne sa glosniejsze i mniej trwale



ocenie to za jakis czas. bo kupilem koncowy z polmostrowa




 


#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 12:40

Ja od roku na po jeżdżę i nie narzekam :)



 


#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 13:25

Nie ma na co narzekac, ale byl ktos na forum, kto porownal oba produkty i wzrokowo Polmostrow byl mniejszy i glosniejszy. Porownalem swojego Bosala do calego wydechu Walkera i tak jest jeszcze ciszej.

#9 OFFLINE   Pepa_Rider25

Pepa_Rider25
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-04-2008
  • Skąd: Złotów\Poznań

Napisany 22 kwietnia 2008 - 16:15

Doradzie mi czy warto, jak juz kupie oba tlumiki bosala, wstawic tłumiko-katalizator ( chodzi mi o tą całą rurę od kolektorów to srodkowego, tylko zamiast kata jest przelotowy. Wiele razy opisywano to na forum) Jak to wpłynie na zywotnosc bosali i na glośnośc calego układu??

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 16:21

wstawic tłumiko-katalizator ( chodzi mi o tą całą rurę od kolektorów to srodkowego, tylko zamiast kata jest przelotowy

nie warto bo popłyniesz na badaniach jak sprawdzą skład spalin a coraz częściej zaczynają to robić a głośność - napewno nie będzie cicho jak na układzie z katem bo kat również wyhamowuje spaliny

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 16:38

Dokladnie co napisal przedmowca - nie ma sensu. Raz - inwestujesz w Bosala, zeby bylo jak najciszej, a wyrzucajac katalizator zrobisz tylko glosniej. Nawet na tanszych tlumikach sie nie oplaca, ze wzgledy na halas i spaliny. Co do zywotnosci to nie wiadomo - z jednej strony silniejszy strumien gazow moze uszkadzac z drugiej szybciej nagrzewa.
Sa katalizatory uniwersalne, sa z polskiej firmy (Gachu taki pokazywal) sa i z Bosala. W zaleznosci od zasobnosci kieszeni mozesz wybierac.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:48

Nie ma na co narzekac, ale byl ktos na forum, kto porownal oba produkty i wzrokowo Polmostrow byl mniejszy i glosniejszy. Porownalem swojego Bosala do calego wydechu Walkera i tak jest jeszcze ciszej.



to chyba nie byl polmostrow w takim razie.

tu masz zdjecie pogladowe oryginal gm i nowy polmostrow - wymiary praktycznie identyczne


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek




 


#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 13:33

Nie pamietam jakiej firmy byl, ale byl troszke mniejszy i mial inny ksztalt. Trudno porownywac dzwiek, ale "kots" kto mial to zmienil bo byl za glosny.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2008 - 14:01

Nie pamietam jakiej firmy byl, ale byl troszke mniejszy i mial inny ksztalt. Trudno porownywac dzwiek, ale "kots" kto mial to zmienil bo byl za glosny.



zmienilem. wlasnie odebralem auto od mechanika i nie widze roznicy. jest cicho tak jak bylo :)




 


#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 14:17

Beast - zmieniles z nowego seryjnego na nowy Polmostrow czy po starym nowy Polmostrow? Bo on mial po kolei oba rodzaje zalozone i mowil, ze jest.
Polmostrow sie zaczyna wyrabiac, ale swego czasu dawali welne mineralna zamiast wygluszenia do tlumikow i potem "wlosy" wylazily. Tak samo nie mialy porzadnego drenazu, wiec albo gnily od srodka, albo trzeba bylo robic pierdzaca dziure.

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2008 - 14:20

Beast - zmieniles z nowego seryjnego na nowy Polmostrow czy po starym nowy Polmostrow? Bo on mial po kolei oba rodzaje zalozone i mowil, ze jest.
Polmostrow sie zaczyna wyrabiac, ale swego czasu dawali welne mineralna zamiast wygluszenia do tlumikow i potem "wlosy" wylazily. Tak samo nie mialy porzadnego drenazu, wiec albo gnily od srodka, albo trzeba bylo robic pierdzaca dziure.



zmienilem ze starego oryginala na nowy polmostrow.




 


#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 15:09

Moje zdanie jest takie: Polmostrow nie wytrzyma tyle co oryginal, ale liczac koszt do czasu uzytkowania to jest tanszy. Roznice w dzwieku zaleza glownie od srodkowego i katalizatora. Jezeli wiec ktos ma mozliwosc i chec wymiany troche czesciej taniego tlumika i nie jest wybredny jesli chodzi o troszke inny "dizajn" to Polmostrow sie sprawdzi. W moim przypadku "dobry i tani" w sklepie kosztuje 50 funtow, taki sam ja "Fleebay" tylko 30, ale dostawa i ponoc nie zawsze dostaje sie to co sie zamowi. Do tego z braku narzedzi nie moge sobie pozwolic na "poniedzialkowy" tlumik z krzywym uchwytem, bo bym go nie zalozyl. Za 75 kupilem w sklepie Bosala z oryginalnym zaciskiem. Pasowal od razu. Gdyby byla roznica 90zl do 350 to bym pewnie wybral Polmostrow.

Wymienilem jednak tyko tylny bo reszta nie ma sladow zuzycia. Zastanawia mnie jednak to, ze jak silnik pracuje, szczegolnie pod obciazeniem (przyspieszanie) to spod auta slychac jakby gdzies byla dziura, Nie metariczne warczenie, bardziej buczenie. Sprawdzalem i nigdzie nie ma sladow uciekania spalin. Opukalem tlumik srodkowy i nic nie lata. Spaliny jak zloto. Malo rdzy. Jesli wlacze jednak na bieg, zaciegne reczny i bede dodawal gazu, tak do 1000-1500 to widze jak rura na polaczeniu elastycznym sie prostuje, jakby sie podnosila pod wplywem cisnienia.
Do tego sprezanie wychodzi mi po 15.4-19.9 bar i ktos rzucil haslo, ze katalizator jest zapchany. Nie mam tego jak sprawdzic, ale jak wiem wtedy wywala spaliny przez obieg powrotny a u mnie tego nie widze. Sam juz nie wiem i nie chce niczego w ciemno wymieniac. Srodkowy Walkera kosztuje 30 Funtow wiec smieszna kasa, ale jest zabawa z mocowaniem do katalizatora bo sruby sa przerdziewiale i flansze jak blaszki. No i moze sie okazac, ze to np katalizator...
No i jeszcze jedno - czy u Was spod aluminiowych oslon (tych okalajacych rure na portkach) tez wychodzi taki czarny osad? nie wyglada to jak spaliny, ale rura jest czarna.

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2008 - 15:23

15.4-19.9 bar i ktos rzucil haslo, ze katalizator jest zapchany.



no to z deka za duuuuuuuuzo. odkrec kata i bedzie wszystko wiadomo




 


#19 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 15:44

No tak, proste, ale trzeba odkrecic, a mi jak mlodziakowi sie nie chce i czekalem na jakas wrozbe. Myslalem, ze moze Twoja szklana kula jest rozgrzana to bys mi pomogl ;)
Tak na powaznie to odepne obieg wtorny i zobacze co to da.