Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek ze skrzyni automatycznej-problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 21 kwietnia 2008 - 14:00

Witam.
Mam taki problem.
Mam Omege 2.5 V6 z automatyczną skrzynią biegów. Działa OK, nie szarpie itp.
Jedyny kłopot to wyciek oleju ze skrzyni spod małej uszczelki. Wymieniłem uszczelkę na oryginał GM-niestety nadal leciało. Postanowiłem, że sprawdze czy miska olejowa jest prosta. Po oględzinach i sprawdzeniu okazało się, że jest prosta. Kupiłem gumę olejoodporną 4mm z której wyciąłem uszczelkę. Odtłuściłem jej powierznie i posmarowałem lekko silikonem czerwonym. Lekko dokręciłem i pozostawiłem na jeden dzień aby mieć pewność że wyschnie. Nie zalewałem olejem bo doszedłem do wniosku, że olej może mi wypłukać świeży silikon. Dzisiaj dokręciłem mocniej (na krzyż, żeby był równo dociągnięte), zalałem olejem i wydaje mi się, że pod uszczelką lekko już jest mokrawo. Szczerze powiem, że mam tego dość. Szukam przyczyn innych ale nic nie przychodzi mi do głowy. Duża miska OK-nie leci, pozycjoner OK-wymieniony uszczelniacz (sucho) a spod małej miski cały czas coś tam kapnie.

Czy ktoś ma jakieś pomysły? To jedyny problem z moją omegą, poza tym jest naprawdę super (poza rdzą)..no może lekko się wkurzyłem bo oma mnie już kosztowała (łącznie z zakupem) 17000zł a sprzedać to ja ją mogę za najwyżej 10000zł.

Jeśli nie będę umiał tego naprawić to będę zmuszony sprzedać opla bo potrzebuje samochodu 100% sprawnego (a wiadomo, że nie mozna jezdzic z ubytkiem oleju w skrzyni). Póki co to zrobiłem nią tylko ~ 2000km więc to lekka przesada. Ok rozgadałem się ;)

Czekam na jakieś porady , sugestie itp.
Please help me :roll:

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 17:02

Jak widzisz Darku, "poklepanie po dupci" nie zawsze sprawdza sie w przypadku Omegi. Moja miska schodzila juz 7 razy...nadal nie puszcza i w koncu skrzynia dziala jak powinna.
no ale to nie pregierz wiec do rzeczy
Po pierwsze sprawdz czy nie masz pozostalosci uszczelki na obudowie lub misce.
Po drugie zobacz czy obudowa nie jest gdzies drapnieta - czesto od glupiej rysy cieknie.
Po trzecie - czy ktores gwinty nie sa zerwane?
Po czwarte - uszczelke na malej misce mozna zalozyc odwrotnie. Niby pasuje, ale chyba dwa otwory beda zakryte. Wtedy tez bedzie cieklo.
Po piate - Czy na pewno cieknie z malej miski a nie gdzies z samej skrzyni?
Uszczelka moze byc GM, moze byc nieorginalna, wiem, ze nawet jezdza na silikonie (instant gasket) wiec to nie powinno miec znaczenia.

#3 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 21 kwietnia 2008 - 18:11

Haaa! i co złośliwcze? :lol: Jak każdą kobiete tak i omcie trzeba czasami mocno klepnąć w pupcie aby wiedziała kto tu jest szefem :)

Nie cieknie :peace: :yes_yes:

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 19:33

Nie jestem złośliwy tylko czasami uszczypliwy, a to różnica. Jeśli jeszcze byś napisał co zrobiłeś, że nie cieknie to kolejne osoby byłyby wdzięczne.

#5 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 21 kwietnia 2008 - 20:51

Ważniacha skubany bez poczucia humoru :???:
Co zrobiłem? Dałem uszczelkę własnej roboty (4mm) + troszkę silikonu czerwonego. Dokręciłem z czuciem mocno i tyle. Nie leci.

Wcześniej wszystkie elementy odtłuściłem dokładnie benzynką. Zalewanie olejem odbyło się dzień po zamontowaniu miski (ze względu na schnięcie silikonu).

Jeśli komuś mogę coś doradzić to cierpliwość i więcej poczucia humoru (to akurat do Kolegi wyżej adresuję co to cały czas róznice wylicza między X a x).

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 22:22

a) nie jestem ważniachą. Cały czas się uczę a udając ważnego tracisz wiele lekcji.
b) mam poczucie humoru choć nie zawsze to pokazuję. Forum to publiczny zbiór wielu ludzi i małe grona znajomych. Nie każdemu od razu pokazujesz kim jesteś.
c) życie składa się właśnie z takich różnic...
Możemy się zgadzać, ale dopóki nie obraża, zawsze można się spierać i nie żywic urazy. Po to właśnie jest forum.

Wracając do tematu - jeśli stosujesz silicon to musisz używać ten "instant gasket" i poczekać, aż dobrze wyschnie. W przypadku uszczelki powinna trzymać zaraz po skręceniu (poprawnym - bo małą można odwrócić).
Te 4mm to szerokość, bo na grubość to trochę za...grubo? ;)

#7 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 21 kwietnia 2008 - 22:39

chciałem grubą gumę, wahałem się miezy 3mm a 4mm ale wziąłem czwóreczkę.
Silikon wziąłem czerwony odporny na wysokie temperatury (coś ponad 350 stopni..mogę się mylić bo nie mam przy sobie teraz opakowania).

Oryginalna uszczelka tak na oko ma 1mm grubości. Miałem taką nową i nie zdała egzaminu więc poszedłem na całość.

Efekt jest zadowalający bo usunąłem usterkę.
Bynajmniej i tak w lato ściągam całą skrzynię, myję obudowę i sprawdzam czy nie ma pęknięcia gdzieś aby mieć pewność 100% że wszystko jest OK.