Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne zachowanie przedniego zawieszenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 kwietnia 2008 - 16:38

Od niedawna zauważyłem że moje przednie zawieszenie zachowuje sie jakoś dziwnie.Mianowice gdy jadę po prostym odcinku drogi i wpadnę w jakąś dziurę to mam uczucie jak gdy by auto mi uciekało, poza tym przy hamowaniu z dużych prędkości bije mi kierownica. Dodam że wymienione są klocki,tarcze maja jeszcze 22mm, a przy zawieszeniu wymieniłem prawie wszystko oprócz przekładni i amorów . :sad:

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2008 - 17:37

Bylo juz sporo na forum na temat zawieszenia, wystarczylo uzyc wyszukiwarki.

Podaje zblizone tematy
http://forum.omegakl...ght=zawieszenie
http://forum.omegakl...ght=zawieszenie
http://forum.omegakl...ght=zawieszenie

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 11:19

amorów

no właśnie masz odpowiedź

#4 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2008 - 07:59

Dopytam z ciekawości.
Tak czy owak podjadę na diagnostykę i poszarpiemy to i owo.
Całkiem niedawno robiłem przód bo był mocno zapuszczony tj:
nowe amory + łożyska, wszystkie tuleje wahaczy, drążki stabilizatorów i sworznie.
Wahacze też ok.
Luzy wyeliminowane (teoretycznie) tylko faktycznie jak w temacie, dziura na prawym przednim kole (jazda na wprost) powoduje wrażenie wymykania się przodu w prawą stronę.
Podczas skrętu (to samo koło) powiedzmy w lewo, jak koło wleci w dziurę to mam wrażenie uciekania plus dodatkowo słychać dość nieciekawe łupnięcie. Podejrzewałem, że P wahacz nie jest jednak perfect ale nie mam w ogóle luzów na tulejach ani na sworzniu ?...?
Jeszcze boli mnie jazda prosto ale po nachylonej poprzecznie jezdni... ciągnie lekko w kierunku przechyłu. Czy to normalne dla naszego zawieszenia a może raczej jakiś feler u mnie?
Muszę jechać do diagnosty tak czy owak bo jakby tego było mało zaczyna mi coś szumieć... raczej w przedzie ale ciężko mi to tak na 100 procent określić. Podniosłem przód i patrzałem luzy na łożyskach i jakoś ich nie widzę. Podejrzewam wał ale to inny wątek.

Podsumowując to jestem ciekaw Waszych sugestii zanim pojadę na ogłoszenie wyroku u diagnosty.

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2008 - 08:07

Jeszcze boli mnie jazda prosto ale po nachylonej poprzecznie jezdni... ciągnie lekko w kierunku przechyłu. Czy to normalne dla naszego zawieszenia a może raczej jakiś feler u mnie?

u mnie jest to samo - zawieszenie mam świeżo zrobione i dobrze wszystko poustawiane - widocznie tak maja (na 195/65/15 zimowych) tak sie nie zachowuje

#6 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2008 - 15:09

No a co z tym tłuczeniem na zakręcie w połączeniu z dziurą? Dodam, że nawet niewielką. Mnie brak już jakichkolwiek pomysłów.

#7 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2008 - 16:28

Silent blocki lub drązek środkowy lub wspornik drążka kierowniczego.

#8 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2008 - 21:14

Silent blocki

inaczej tuleje metalowo gumowe - pisał że ma nowe

#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2008 - 07:12

Dla ścisłości to drugi kpl. bo wcześniej poleciałem po kosztach i okazała się d*pa więc wymieniłem na lepsze. założone prawidłowo.

wspornik drążka kierowniczego.

Ale problem jest w prawym kole a nie w całym przedzie.
Jak wpadnę na jakiś pomysł to się nim podzielę, tymczasem jutro najpewniej jadę do diagnosty i zobaczymy. Pewnie to jakaś pierdoła ale jak mawiają "Diabeł tkwi w szczegółach"
Do tego wywąchałem gdzie i co mi szumi. Łożysko właśnie na tym kole tylko, że nie mam luzów ?...? i po podniesieniu nie szumi ?...? Ale to szczegół ;)
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie !!!

#10 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2008 - 09:25

Zużyta piasta po rozgrzaniu może dawać takie "doznania".
Gachu, to, że nowe to moze niewiele znaczyć - trzeba je jeszcze dobrze założyć.

#11 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2008 - 16:25

Jeśli chodzi o mnie to założone są prawidłowo jw. Piasta nawet nie zdąży się rozgrzać a efekt jest od razu po ruszeniu. ale nie mam żadnych luzów bo byłem na szarpakach i wsio cacy.

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2008 - 16:55

To zostaje drążek środkowy. Szarpaki przy diagnozie jego stanu można sobie ..... Ja sprawdzam na dotyk kierownicy na wyłączonym zapłonie - nikt nie składał jeszcze reklamacji na moją diagnozę - beast może potwierdzić :ok: . Nie można tego sposobu opisać - to trzeba pokazać na rękę i ucho ;).
PS
Może silentblocki są za miękkie?

#13 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 07 maja 2008 - 18:39

No a co z tym tłuczeniem na zakręcie w połączeniu z dziurą? Dodam, że nawet niewielką. Mnie brak już jakichkolwiek pomysłów.

Ja mam to samo, byłem mocno zdziwiony po zakupie bo wszystko cichutko nic nie puka, autko trzyma się drogi, tylko to prawe koło przy skrecie w lewo. Tak jak w zdezelowanym polonezie :mrgreen: . Nadmieniam że na diagnostyce stwierdzono że wszystko jest ok, zero luzów, amory trzymają.

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2008 - 21:21

Szarpaki przy diagnozie jego stanu można sobie

No jasna sprawa. Marne to jednak pocieszenie, że nie da się tego opisać tylko organoleptycznie trzeba nakreślać.
Artur powiedz no jeszcze taką rzecz:
Może to być wina np. stabilizatora ogólnie z drążkami i gumami?

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 maja 2008 - 21:28

To zostaje drążek środkowy. Szarpaki przy diagnozie jego stanu można sobie ..... Ja sprawdzam na dotyk kierownicy na wyłączonym zapłonie - nikt nie składał jeszcze reklamacji na moją diagnozę - beast może potwierdzić :ok: . Nie można tego sposobu opisać - to trzeba pokazać na rękę i ucho ;).
PS
Może silentblocki są za miękkie?



potweirdzam. macal :oops: moja ome i ojca, po wymianie srodkowego problem znikl