Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Castrol EDGE 10w 60 zamiast mobila 10w 40 ? dobry pomysł?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 17 kwietnia 2008 - 21:50

Witam was,co sądzicie o zmianie z 10w 40- na 10w 60? - sporo o tym czytałem ale tak do końca nie jestem przekonany czy nie przedobrze
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#2 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2008 - 23:44

Ja mam u siebie wlanego EDGA SPORT 10W60, jest to pełny syntetyk, a Ty masz u siebie silnik zalany półsyntetykiem, raczej nie powinno się przechodzic z półsyntetyka na syntetyk. Jeżeli nie modyfikowałeś silnika, to po co Ci taki drogi olej? Olej ten bardzo powoli osiąga swoją temp. roboczą zwłaszcza zimą, natomiast latem przy ostrej jeździe nie powinien sie z kolei nagrzewac tak szybko jak inne oleje i duzo lepiej chorni silnik. Edge sport jest polecany raczej do silnikow tuninowanych oraz do wszystkich wysilonych jednostek napedowych (np. ferrari), jest polecany również do aut użytkowanych w krajach o bardzo gorącym klimacie.

http://www.castrol.c...ntentId=7028277

#3 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 18 kwietnia 2008 - 14:51

Tak,to wszystko prawda,jest to full syntetyk,- a co ciekawe z parametrami Semi,olej bardzo dobry ale nie dla mnie,z tego co poczytałem w mądrych ksiązkach to zdecydowanie pozostane przy mobilu 10w40.Olej dostałem za darmo w ramach promocji,-pracuje w hurt.motoryzacyjnej i co jakiś czas cos fajnego wpadnie mi.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#4 OFFLINE   Tasek

Tasek
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-06-2008
  • Skąd: podkarpacie

Napisany 08 czerwca 2008 - 00:06

po co taka wysoka lepkosc do omegi??? poza zwiekszonym zuzyciem paliwa nic nie poprawi. jesli juz uparles sie na 10 w 60 to moze jakis olej na bazie estrow. jak szalec to szalec.
powtorze sie
W mojej łamadze A 2.0 c20ne jezdze na pelnym syntetyku 5w40 i smiga jak glupia. nic nie cieknie nie bierze go. przedtem magnatec 10w40. mowili ze skoncze silnik na syntetyku ze to olej nie do tego auta. zrobilem juz 5tys na nim i przy nast wymianie rowniez go zaleje. Dodany obrazek

#5 OFFLINE   vpetz

vpetz

    vpetz

  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Oława

Napisany 12 sierpnia 2008 - 16:47

dołącze się do tematu i zapytam o mobila 5w50 w tej chwili mam zalany w omie 5w40 shell disel ultra ale z pewnych powodów z mojego 2.5td wywalam ten olej i nie widząc
odpowiedniego zamiennika do disla pomyslałem o tym mobilu 5w50 czy to prawda że ten olej jest optymalnym rozwiązaniem na silniki z turbiną która osiąga wysokie temperatury a jest chłodzona i smarowana właśnie olejem, nawet przy nie sportowej jezdzie czy zalanie takiego oleju może dać jakieś efekty uboczne czy to tylko lepiej dla silnika i turbiny ??? czy to tylko lepiej dla silnika i turbiny ???

#6 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2008 - 11:42

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj.
Silnik mam zalany właśnie CASTROLEM EDGE SPORT 10W-60 i niedługo czeka mnie wymiana oleju. Zastanawiam się co teraz wlać, auto ma przejechane około 255tys.km, nie dolewam oleju pomiędzy wymianą. 10W-60 to lekka przesada i zamierzam wlać coś innego:

*CASTROL EDGE TURBO DIESEL 0W-30
*CASTROL EDGE FORMULA RS 0W-40
*CASTROL MAGNATEC 5W-30 C3
*CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 B4
*BP VISCO 7000 0W-40

..najważniejsza dla mojego silnika jest norma ACEA B4 i BMW LONGLIFE-01, którą spełniają bądź nawet przewyższają wszystkie powyżej wymienione oleje. Moim faworytem jest EDGE TD 0W-30, ale jestem ciekaw waszych opini.

#7 OFFLINE   vpetz

vpetz

    vpetz

  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Oława

Napisany 07 września 2008 - 20:22

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj.
Silnik mam zalany właśnie CASTROLEM EDGE SPORT 10W-60 i niedługo czeka mnie wymiana oleju. Zastanawiam się co teraz wlać, auto ma przejechane około 255tys.km, nie dolewam oleju pomiędzy wymianą. 10W-60 to lekka przesada i zamierzam wlać coś innego:

*CASTROL EDGE TURBO DIESEL 0W-30
*CASTROL EDGE FORMULA RS 0W-40
*CASTROL MAGNATEC 5W-30 C3
*CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 B4
*BP VISCO 7000 0W-40

..najważniejsza dla mojego silnika jest norma ACEA B4 i BMW LONGLIFE-01, którą spełniają bądź nawet przewyższają wszystkie powyżej wymienione oleje. Moim faworytem jest EDGE TD 0W-30, ale jestem ciekaw waszych opini.



CASTROL EDGE TURBO DIESEL 0W-30 nie proponuje jeżeli 10w60 znalazł się tam z jakiegoś powodu to 0w30 może sprawić parę niespodzianek. W twoim wypadku proponujesz z bardzo gęstego na bardzo rzadki ja pomyślał bym raczej tu o 5w40 albo 0w40. Polecam Mobila 0w40 Turbo Diesel.

#8 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 07 września 2008 - 21:28

W twoim wypadku proponujesz z bardzo gęstego na bardzo rzadki

- bardzo to ty chyba się nie znasz na olejach.


kogut, - ja na twoim miejscu bym pozostał przy Castrolu 10W60- jest to świetny olej o super parametrach.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#9 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2008 - 22:10

Dany, nie potrzebna mi taka lepkość, a przy parametrze 10W silnik ciężko odpala zimą i długo się nagrzewa, o spalaniu nie wspomnę. Masz rację 10W-60 to bardzo dobry olej, ale nie potrzebny mi taki, nie ten klimat. Jakby w Polsce były upały po 35-40C to wtedy wlanie takiego oleju byłoby uzasadnione, a tak myślę, że 0W-30 - 0W-40 spokojnie wystarczy. Nie wiem tylko który, 30, czy 40.
Słyszałem również wiele negatywnych opini o olejach Castrola, nie wiem, czy jest to spowodowane nadzianiem się na podróbki, czy rzeczywiście Castrol to szajs i lepiej zalać Mobila.

#10 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 07 września 2008 - 23:04

kogut, ja osobiście mam zalany MOBIL 10W40 - jest dobrze, i powiem szczerze że nawet w bardzo duże mrozy nie miałem nigdy kłopotu z odpaleniem (ale tu akurat to nie ma większego znaczenia, nie można porównywać tego oleju) .Jeżeli chodzi o 10W60 - ma bardzo dobry wspł.chłodzenia- masz racje.Dawniej był używany w sportach motorowych, ze spalaniem nie do końca się zgodze.W takim razie proponuje Mobila, aczkolwiek Castrol i jego nowe komponęty też są kuszące.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#11 OFFLINE   vpetz

vpetz

    vpetz

  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Oława

Napisany 10 września 2008 - 00:16

W twoim wypadku proponujesz z bardzo gęstego na bardzo rzadki

- bardzo to ty chyba się nie znasz na olejach.


kogut, - ja na twoim miejscu bym pozostał przy Castrolu 10W60- jest to świetny olej o super parametrach.



żle się wyraziłem miałem na myśli współczynnik lepkości tego oleju (10w60). Nie widzę potrzeby do zalewania takiego oleju do zwykłej jazdy jest on zbyt męczący dla silnika. Ja miałem zalany 5w40 zmieniłem na 0w40 mobil td. Co do Castrola to nie polecam a już na pewno nie magnateca.

#12 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2008 - 16:44

Jednak zdecydowałem się na Castrola SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30, w przyszłym tygodniu wymiana, jak przesyłka z filtrami dojdzie.
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 23:36

Dzisiaj, a tak właściwie to wczoraj, bo od przeszło 30min mamy wtorek, przyszły filtry i podjechałem wymienić olej silnikowy i przekładniowy. Wymiana.. odpalam i.. wszystko wporządku, nic nie cieknie, nic nie stuka pomimo 250tys km. :cool: Silnik szybciej wchodzi na obroty i minimalnie mniej spala paliwa. :idea: Do skrzyni powinno wejść 1,2l a weszło 1350ml, po wymianie w skrzyni również czuć różnicę, biegi wchodzą lżej, a jutro rano zobaczę jak wchodzą przy zimnym oleju. Została jeszcze wymiana oleju w dyfrze, ale to dopiero jak szpere będę zakładał.
Dodany obrazek
Dodany obrazek