Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek oleju z miski olejowej-uszczelniacz?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 08 kwietnia 2008 - 21:12

witam Panowie ... Kapie mi olej z miski olejowej mam pytanie stosowal ktos kiedys uszczelniazcze silnikowe?? uszczelka byla wymieniana 3 msc temu dodatkowo byla zrobiona na silikon i nadal cieknie... (mam olej mobila 10w40... moze jakbym zalal olej ktory jest bardziej gesty?) wycieki nie sa znow az tak tragiczne..

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2008 - 20:55

Pewnie masz pogiętą miskę (ktoś za mocno ją dociągał) a co do uszczelniaczy to jak ci zależy na silniku to nie polecam (chyba że tylko sztuka i na giełdę )ale co do wycieków na uszczelce to nie pomogą Najlepiej użyć klucza dynamometrycznego aby nie przeciągnąć uszczelki bo nawet nowa za mocno dokręcona będzie puszczać (ewentualnie wkrętarki z regulacją )

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2008 - 20:58

Najlepiej użyć klucza dynamometrycznego aby nie przeciągnąć uszczelki bo

u mnie tak dokręcali ze.... pourywali śruby.... :bad: :censored: :bad: co prawda w misce od skrzyni...

byla zrobiona na silikon i nadal cieknie

jak jest nowa uszczelka, miska prosta.... i dobrze to się wszystko dokręci to jest gites...
:)

#4 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2008 - 20:18

Najlepiej użyć klucza dynamometrycznego aby nie przeciągnąć uszczelki bo

u mnie tak dokręcali ze.... pourywali śruby.... :bad: :censored: :bad: co prawda w misce od skrzyni...

Pogratulować fachoFcom wiedzy mechanicznej.
Mialem ten problem pare dni temu w swoim kaszlu. Dwie sruby od miski olejowej urwalem przy odkrecaniu jej. Co za debilizm, to nie glowica ze trzeba na 100N dokrecac. Mimo wszystko nawet sruby 8 trzeba dokrecic na chama. Dziwne zalozenie tylko ten co pozniej pcha lapy ma dylemat. Musialem szlifowac stare sruby, rozwiercac i gwintowac. Dlubanina niepotrzebna. W dodatku zle zalozony uszczelniacz wału. Rów głębokości melioracyjnego na wale wytarty. Z wymiany glupiego uszczelniacza wyszedł remont kapitalny. Szczescie cale ze drugi wal mial sasiad ze swojego starego maluszka to sobie swapa zrobilem bo napawanie, przetoczenie i szlif starego walu przy wartości calego samochodu nie jest najekonomiczniejszym rozwiazaniem.


 


#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2008 - 23:54

Ja do uszczelnienia miski użyłem starą uszczelkę + czarną pastę GM (silikon). Pracownicy ASO doradzili aby w przypadku, gdy uszczelka jest cała posmarować tylko pastą i równo dokręcić. Ta pasta kosztuje około 25 PLN za 50 ml (tyle co za 400ml tubę wysokotemperaturowego silikonu do pistoletu) ale warto! Numerki na pudełku:
1 # 90485251
15 03 295 GR.8.768
Klebedicht-Masse

#6 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2008 - 20:15

Zgadza sie. Ten czarny silikon jest na prawde dobry. Mialem przyjemnosc go kilkakrotnie uzywac i po jego uzyciu reklamacji od klientow nie bylo. Drogi ale...


 


#7 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2008 - 21:18

taaa kupilem niedawno omege i ja tez meczy ten problem.Mam juz nowe uszczelki,jutro pewnie silnik podwiesze i je wymienie.Jak sie chwila znajdzie.Tyle ze wczesniej juz jakis cudotworca uzył sylikonu do uszczelnienia i cos mu chyba nie wyszlo.Nie jestem przyzwyczajony jezdzic autem ktore gubi plyny ustrojowe :) Nie nawidze tego...
Ja nigdy w zadnym aucie nei wspomagam uszczelek sylikonem,sylikony to dziadostwo bo je olej podmywa i wyplukuje a w efekcie przecieki sa dalej po niedlugim czasie :)
Jak robic to na sucho bez niepotrzebnych wspomagaczy.Tak uwazam. pozdrawiam :)

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2008 - 22:21

mastah22, i tak i nie! Tak, bo faktycznie nowe uszczelki powinny utrzymywać szczelność bez dodatków. Nie, bo dobry a nawet zły silikon utrzyma olej. Doszczelnienie silikonem nie ma sensu tylko wtedy, gdy mechanik nie zachowa minimum czystości na sklejanych elementach albo zbytnio "przesuszy" slikon/pastę. Silikon oddaje nieocenione usługi wtedy, gdy powierzchnie uszczelniane są uszkodzone mechanicznie, działa na nie niewielkie ciśnienie lub po prostu nie ma pieniędzy na nowe uszczelnienia. Żeby mieć dobry dostęp w 2.0 16V do miski olejowej (dwuczęściowej) wystarczy odkręcić silnik na poduszkach i wylewarować go pod skrzynią biegów na skraju połączenia skrzyni i silnika. Do kiedy można podnieść? Ja podniosłem aż do momentu, w którym pokrywa głowicy dotknęła podszybia. Nic się nadmiernie nie naprężyło, śruby z tyłu miski dokręcałem przedłużką łamaną. Póki co silikon GM trzyma w ryzach olej GM. Teraz zastanawiam się nad podklejeniem również na tą pastę uszczelki pokrywy głowicy, bo założyłem już 2 z rzędu i nadal podcieka. [Pażywiom, uwidzim] jak mawiają Rosjanie...

#9 OFFLINE   sebominator

sebominator
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-04-2008
  • Skąd: katowice

Napisany 17 kwietnia 2008 - 12:18

Witam,
Znalazłem miód na twoje serce :) Wycieki z miski olejowej mimo uszczelnienia to sprawa zatkanej odmy odsyłam do linka http://forum.omegakl...read.php?t=7927
sebominator

#10 OFFLINE   skrap

skrap
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-07-2007
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 18 kwietnia 2008 - 19:46

wiesz jak ta odma dokladnie idzie? tzn czy wchodzi gdzies na dol silnika czy idzie do tej metalowej puszki wydocznej na zdjeciu? problem bedzie jak zchodzi gdzies w dol.. wtedy ciezko ja pewnie wykrecic

#11 OFFLINE   sebominator

sebominator
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-04-2008
  • Skąd: katowice

Napisany 18 kwietnia 2008 - 20:06

niestety wiem tylko tyle co wyczytałem z tego linka i przyznam ze sam nie za bardzo wiem o co chodzi z tym. pozostaje chyba tylko podjechać do jakiegoś warsztatu , życze powodzenia.
sebominator

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2008 - 20:26

Kolego sebominator, i skrap, powoli! Jeżeli już cieknie a tym bardziej na postoju to Święty Boże nie pomoże, trzeba jeszcze raz uszczelnić miskę! Drożność odmy to sprawa prewencyjna. Podciśnienie z kolektora ssącego uszczelnia silnik ale nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów z nieszczelnościami. Przewód odmy - ten cienki - biegnie od pokrywy głowicy do kolektora ssącego, do podgrzewanej płynem chłodzącym dyszy, wkręconej do kolektora od strony silnika, około 2cm pod flanszą, do której przykręca się przepustnicę. Na środku zdjęcia miejsce w które wkręcona jest odma. Dodany obrazek