

Gdzie mogę mieć wyciek z układu klimatyzacji?
#1
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 08:04
Nabijałem klimę w sierpniu 950 g czynnika, wczoraj pojechałem na wymianę klocków i przy okazji kazałem sobie sprawdzić klimę ... i co? klima wyszła. Napuszczali mi jakiegoś gówna do obiegu klimy i sprawdzali lampą ultrafioletowa gdzie jest wyciek, i co i lipa nigdzie nie widać żeby układ puszczał. Może ktoś z Was ma podobny przypadek i doszedł do rozwiązania. HELP MEE!!
POZDRAWIAM.
poprawiłem temat
#2
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 08:43
#3
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 08:58
- zawory nabijania czynnika
- skraplacz
- sprężarka
Powodzenia

#4
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 11:54
tygrys a czy szybko Ci wyleciał czynnik i co zrobiłeś - wymieniłeś sprężarkę?
#5
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 15:05
Ja swoja naprawiałem kosztowało to 300 zeta :bad:
#6
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 17:57
tygrys_1974,
tygrys a czy szybko Ci wyleciał czynnik i co zrobiłeś - wymieniłeś sprężarkę?
ten płyn jest fluorescencyjny i wskazuje przy pomocy lampy ultrafioletowej skąd ucieka...
jeżlei ucieka powoli.. a sądze ze u ciebie tak jest to czasmai pojeżdzić tydzień i dopiero widac skąd, ale nie zawsze.... u mnie tak było...
uciekało mi bardzo powoli na uszczelniaczu wałka sprzearki..
i ledwo było to widoczne...
niech ci sprawdza pod sprzegłem spręzarki....
pozdr
#7
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2008 - 07:08
Dzięki bardzo wszystkim za podpowiedzi.
Pozdrowionka i proszę o zamknięcie tematu.
#8
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2008 - 20:04
To chyba najszybszy i najlatwiejszy sposob na obdarcie ze skory, tzn z pieniedzy. Przypadek tylko sprawil ze na miejscu odkrylem ze to nie wina przepuszczajacego walka a przewodu ktory przetarl sie i przedziurawil przez ktory uciekal rowniez w bardzo szybkim tempie czynnilk.
Sprezarka dzieki bogu do dzisiaj pracuje dobrze a koszt byl o wiele mniejszy niz regenaracja lub uszczelnienie walka. Sprawdz 2 razy zanim wezmiesz sie za sprezarke. NAjlepiej na UV. To chyba jeden z pewniejszych sposobow a przy okazji dowiesz sie o innych nieszczelnosciach..
#9
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2008 - 20:41
u mnie uciekało jeszcze przez zaworki od nabija klimy....Przypadek tylko sprawil ze na miejscu odkrylem ze to nie wina
w takim wypadku nalezy sprawdzić wszystkie miejsca i połączenia...

pozdr
#10
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 18:58


#11
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 19:12
pierwsze słyszę.diagnoza serwisanta "Do wymiany chłodnica klimatyzacji bo wiekszosci w oplach jest to wada zamontowanego wentylatora która po paru lat obciera się i robi dziurę"
Niech wymieniają ale jak to nie będzie przyczyną wycieku to oczywiście nie zapłacisz.
#12
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 19:19
Ja tez... A ciekawe czy spece z norauto slyszeli o takim wynalazku jak lampa UV...pierwsze słyszę
#13
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 19:25

#14
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 19:31
#15
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2012 - 20:30
"Do wymiany chłodnica klimatyzacji bo wiekszosci w oplach jest to wada zamontowanego wentylatora która po paru lat obciera się i robi dziurę"
Szczerze mówiąc do NORAUTO to można podjechać na dopompowanie kół, a i to nie za bardzo wziąwszy pod uwagę ceny. Ale może to moje przewraźliwienie warszawskie po dwóch wizytach:
1 - w celu regulacji świateł
2 - wymiany klocków
W obu przypadkach zrezygnowałem po rozmowie z "fachowcem" w biurze.
Jak kolega napisał, wpuścić czynnik z kontrastem, a lampa UV pokaże. Taki test wykona każdy chyba zakład od napełniania klimy. Inna sprawa, czy podejmie się naprawy.
#16
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 11:13

miałem wymieniany silnik i mozliwe że mechanicy źle to poskładali poradzi ktoś ile tam powinno byc oringów? bo przykładowo na drugim łączeniu tych cienszych rurek od strony chłodnicy jest kilka oringów i podkładek i tam jest juz szczelnie
gdzies na forum ktoś pisał ze w inter cars można kupić zestaw uszczelnień do tych złączek?
#17
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 12:10
[ATTACH]24105[/ATTACH]
nr 8 PIERŚCIEŃ 'O', 13.87 X 3.53
nt 7 PIERŚCIEŃ 'O', 9.19 X 2.62
#18
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2013 - 12:19
#19
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2013 - 12:21
[ATTACH]24114[/ATTACH]
#20
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2013 - 12:35
podaj numer części to sprawdzimy rozmiar oringów.
[ATTACH]24114[/ATTACH]
o właśnie o to mi chodziło tylko nie wiem gdzie szukac tego nr

a tam przy nr9 nie masz zadnych wymiarow?