Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gdzie mogę mieć wyciek z układu klimatyzacji?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 07 kwietnia 2008 - 08:04

Witam wszystkich. Problem polega na tym iż............
Nabijałem klimę w sierpniu 950 g czynnika, wczoraj pojechałem na wymianę klocków i przy okazji kazałem sobie sprawdzić klimę ... i co? klima wyszła. Napuszczali mi jakiegoś gówna do obiegu klimy i sprawdzali lampą ultrafioletowa gdzie jest wyciek, i co i lipa nigdzie nie widać żeby układ puszczał. Może ktoś z Was ma podobny przypadek i doszedł do rozwiązania. HELP MEE!!
POZDRAWIAM.

poprawiłem temat
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#2 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 07 kwietnia 2008 - 08:43

U nmnie było podobnie schodziło jak właczyła sie sprężarka była nieszczelna ale czemu trzymało jak stała to nie wiem :sad: :razz:

#3 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 kwietnia 2008 - 08:58

Najbardziej popularne 3 miejsca:

- zawory nabijania czynnika
- skraplacz
- sprężarka

Powodzenia :)

#4 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 07 kwietnia 2008 - 11:54

tygrys_1974,
tygrys a czy szybko Ci wyleciał czynnik i co zrobiłeś - wymieniłeś sprężarkę?
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#5 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 07 kwietnia 2008 - 15:05

U mnie było tak sprawdzili szczelnośc było ok. nabili klime było chłodno wiec nie zaskoczyła jak zrobiło sie cieplej to właczyła sie pochodziła z 3 minuty wyłaczyłem i juz nie właczyła sie drugi raz :bad:
Ja swoja naprawiałem kosztowało to 300 zeta :bad:

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 kwietnia 2008 - 17:57

tygrys_1974,
tygrys a czy szybko Ci wyleciał czynnik i co zrobiłeś - wymieniłeś sprężarkę?


ten płyn jest fluorescencyjny i wskazuje przy pomocy lampy ultrafioletowej skąd ucieka...

jeżlei ucieka powoli.. a sądze ze u ciebie tak jest to czasmai pojeżdzić tydzień i dopiero widac skąd, ale nie zawsze.... u mnie tak było...
uciekało mi bardzo powoli na uszczelniaczu wałka sprzearki..

i ledwo było to widoczne...

niech ci sprawdza pod sprzegłem spręzarki....

pozdr

#7 OFFLINE   Boryna

Boryna
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Chojnów

Napisany 09 kwietnia 2008 - 07:08

Jest. Tak jak mówił GISKARD -- wyciek na uszczelniaczu wałka sprężarki ( przynajmniej tak stwierdził specio od klimy).
Dzięki bardzo wszystkim za podpowiedzi.
Pozdrowionka i proszę o zamknięcie tematu.
Lepiej zgrzeszyć i później żałować, niż żałować że się nie zgrzeszyło:)

#8 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 09 kwietnia 2008 - 20:04

na tych specow to trzeba uwazac .. ja tez pojechalem bo mialem niesczelnosc. Specio mi sprawdzal i stwierdzil ze to rozszczelnienie na walku sprezarki ...
To chyba najszybszy i najlatwiejszy sposob na obdarcie ze skory, tzn z pieniedzy. Przypadek tylko sprawil ze na miejscu odkrylem ze to nie wina przepuszczajacego walka a przewodu ktory przetarl sie i przedziurawil przez ktory uciekal rowniez w bardzo szybkim tempie czynnilk.
Sprezarka dzieki bogu do dzisiaj pracuje dobrze a koszt byl o wiele mniejszy niz regenaracja lub uszczelnienie walka. Sprawdz 2 razy zanim wezmiesz sie za sprezarke. NAjlepiej na UV. To chyba jeden z pewniejszych sposobow a przy okazji dowiesz sie o innych nieszczelnosciach..
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#9 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2008 - 20:41

Przypadek tylko sprawil ze na miejscu odkrylem ze to nie wina

u mnie uciekało jeszcze przez zaworki od nabija klimy....
w takim wypadku nalezy sprawdzić wszystkie miejsca i połączenia...
:)

pozdr

#10 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 31 grudnia 2012 - 18:58

Odświeżę temat zeby nie zakładać nowego postu. Mam nieszczelny układ klimatyzacji czego swiadczy brak czynnika w układzie. Byłem w norauto i sprawadzali mi szczelność azotem i w ciągu 15 minut azot gdzieś wyciekał tylko nie wiadomo gdzie i była taka postawiona diagnoza serwisanta "Do wymiany chłodnica klimatyzacji bo wiekszosci w oplach jest to wada zamontowanego wentylatora która po paru lat obciera się i robi dziurę" Więc pytanie wymiana czy mozna naprawić?? :masakra::mad:

#11 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2012 - 19:12

diagnoza serwisanta "Do wymiany chłodnica klimatyzacji bo wiekszosci w oplach jest to wada zamontowanego wentylatora która po paru lat obciera się i robi dziurę"

pierwsze słyszę.
Niech wymieniają ale jak to nie będzie przyczyną wycieku to oczywiście nie zapłacisz.

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2012 - 19:19

pierwsze słyszę

Ja tez... A ciekawe czy spece z norauto slyszeli o takim wynalazku jak lampa UV...

#13 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 31 grudnia 2012 - 19:25

Sam byłem zdziwiony co gadał i powiedział mi jak mam sprawdzić w domowy sposób :hihi: ale nie chciało mi się rozbierać tego wszystkiego zeby sprawdzić gdzie dziura jest :D

#14 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 31 grudnia 2012 - 19:31

Witam,u mnie uciekało przy tym czujnika ciśnienia na łączeniu na rurce,czujnik też był nieszczelny.

#15 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 grudnia 2012 - 20:30

"Do wymiany chłodnica klimatyzacji bo wiekszosci w oplach jest to wada zamontowanego wentylatora która po paru lat obciera się i robi dziurę"


Szczerze mówiąc do NORAUTO to można podjechać na dopompowanie kół, a i to nie za bardzo wziąwszy pod uwagę ceny. Ale może to moje przewraźliwienie warszawskie po dwóch wizytach:
1 - w celu regulacji świateł
2 - wymiany klocków
W obu przypadkach zrezygnowałem po rozmowie z "fachowcem" w biurze.
Jak kolega napisał, wpuścić czynnik z kontrastem, a lampa UV pokaże. Taki test wykona każdy chyba zakład od napełniania klimy. Inna sprawa, czy podejmie się naprawy.

#16 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 11 lipca 2013 - 11:13

mam problem ze szczelnością klimy omegaB fl 3.0 (jak wiekszość z was :) ) na początku leciało ze sprężarki ale poradziłem sobie z nią kupiłem zestaw uszczelnień na obudowę bo tam ciekło i byłem pewny ze to koniec problemow potem jeden z zaworów do nabijania i po wpuszczeniu azotu na zegarach uciekało ok.1bar na 3 godziny. Jednak nabiłem z kontrastem i pierwszego dnia działała spoko drugiego słabiej dziś 4 dzień i prawie nie czuć chłodu ale sprężarka jeszcze rusza. pod UV widać było już pierwszego dnia że jeszcze wywala na złączce od góry za osuszaczem przy podszbiu lecialo az robiły sie świerze krople gdzie jest moim zdaniem źle złozone był tam tylko jeden oring podkladka i segier a jak powinno być w oryginale???
miałem wymieniany silnik i mozliwe że mechanicy źle to poskładali poradzi ktoś ile tam powinno byc oringów? bo przykładowo na drugim łączeniu tych cienszych rurek od strony chłodnicy jest kilka oringów i podkładek i tam jest juz szczelnie

gdzies na forum ktoś pisał ze w inter cars można kupić zestaw uszczelnień do tych złączek?

#17 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2013 - 12:10

na zdjęciu widać tylko dwa oringi:
[ATTACH]24105[/ATTACH]

nr 8 PIERŚCIEŃ 'O', 13.87 X 3.53
nt 7 PIERŚCIEŃ 'O', 9.19 X 2.62

#18 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 12 lipca 2013 - 12:19

w załączniku na zdjeciach zaznaczyłem miejsce gdzie mam wyciek

#19 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2013 - 12:21

podaj numer części to sprawdzimy rozmiar oringów.

[ATTACH]24114[/ATTACH]

#20 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 12 lipca 2013 - 12:35

podaj numer części to sprawdzimy rozmiar oringów.

[ATTACH]24114[/ATTACH]


o właśnie o to mi chodziło tylko nie wiem gdzie szukac tego nr :/

a tam przy nr9 nie masz zadnych wymiarow?