Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

FORD FOCUS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2008 - 20:28

witam, zna się ktoś na tym aucie? na co zwracać uwagę? szwagierka upatrzyła sobie ten egzemplarz: http://moto.allegro....estrowany_.html
co o tym sądzicie? z góry wielkie dzięki

#2 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2008 - 13:27

Wygląda dosyć dosyć , mogę napisać jakie ma bolączki bo jeździłem focusem ale kombi.Więc tak: sprawdź czy zamyka i otwiera centralny bo to przypadłość , doły drzwi rdzawka lubi fordy , klapę tylną w miejscu oświetlenia tablicy rejestracyjnej
i czy nie cieknie pompa wspomagania. To tak co mi przychodzi do głowy a co było bolączka mojego focusa.

#3 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 07 kwietnia 2008 - 13:39

Spardzic trzeba jeszcze wahacze tylne bo czesto sa do wymiany.

#4 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2008 - 00:24

Czesto rdzewieje tył bagaznioka gdzie masz rejestracje warto też spradzic.

 


#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2008 - 05:51

Wycieki silnika. Przeguby - nie są bolączką, ale są dość drogie do wymiany. Tłumiki w modelach 1.6 nie starczają na długo (szczególnie zamienniki).
Nie orientuję się już które ale wiele silników Forda nie jest wskazane pod LPG. Mają "ceramiczne" gniazda zaworów. Wiem, że ludzie jeżdżą, ale znam kilka osób które silnik sobie przez to rozsypały. Są jakieś płyny do tego ale to podraża instalację i jest dodatkowy koszt użytkowania. Warto sprawdzić na forum Forda które to silniki.
Poza tym to bardzo dobre i trwałe auto. Kolega jest katem na auta i ma swojego juz przez 170.000 km (1.6). Nigdy go nie zawiódł i nie miał żadnych poważnych napraw (poza cewką i wspomaganiem którą zaniedbał, oraz tłumikami). Jeśli komuś nie przeszkadza specyficzny design środka to polecam.

Podgrzewanie przedniej szyby to coś wspaniałego zimą. Jeśli ten ma to spowoduje że pokocha to auto już od pierwszych przymrozków. Kolega który miał Mondeo zawsze wywoływał moją zazdrość kiedy ja mozolnie skrobałem rano szyby które zaraz po wejściu parowały, a on odjeżdżał po odpaleniu w siną dal. Wspaniały wynalazek!

#6 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2008 - 03:54

Wycieki silnika. Przeguby - nie są bolączką, ale są dość drogie do wymiany.


Bez przesady z tą drożyzną :looz:

Nie orientuję się już które ale wiele silników Forda nie jest wskazane pod LPG. Mają "ceramiczne" gniazda zaworów. Wiem, że ludzie jeżdżą, ale znam kilka osób które silnik sobie przez to rozsypały. Warto sprawdzić na forum Forda które to silniki.


Racja :bigok: Silniki Forda nie przepadają za LPG , Szczególnie seria Zetec ( Ceramiczne gniazda zaworów ) A co do Diesla...... Odradzam silnika TDCi - lecą wtryskiwacze

Poza tym to bardzo dobre i trwałe auto.


:bigok: :bigok: :bigok:

Podgrzewanie przedniej szyby to coś wspaniałego zimą. Jeśli ten ma to spowoduje że pokocha to auto już od pierwszych przymrozków. Kolega który miał Mondeo zawsze wywoływał moją zazdrość kiedy ja mozolnie skrobałem rano szyby które zaraz po wejściu parowały, a on odjeżdżał po odpaleniu w siną dal. Wspaniały wynalazek!


Nie tylko ten wynalazek jest świetny w Fordzie :driver: :komp: :peace:


Jednym słowem kolego , jeżeli zadbana foka to warto brać :driver:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#7 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2008 - 04:02

witam, zna się ktoś na tym aucie? na co zwracać uwagę? szwagierka upatrzyła sobie ten egzemplarz: http://moto.allegro....estrowany_.html
co o tym sądzicie? z góry wielkie dzięki



Ładna foka :) Ale moim zdaniem za drogo chcą za nią.. Foka MK I za taką kasę???? :smiech: :smiech: ( za drogo )

Po za tym silnik serii ZETEC ( ceramiczne gniazda zaworów ) Nie cierpiący gazu....
Pocieszenie takie że zeteki nie są paliwożerne ( doświadczenie z moim 2.0 Zetec )

No i jak z Reichu to zapewne przebieg ponad 200 tysi....
Ja zdecydowałbym sie zapłacić ok 200 zeta i sprawdzić go w serwisie forda....

Jedyna wada forda..... Podatna karoseria na korozję :( :censored:

Maciekpow zobacz jakie Foki można wyciągnąć za tą kasę :)Zajrzyj TU
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 09:01

Ford nie jest tak popularny jak Opel czy VW więc dostęp nie zawsze jest tak dobry. Byłem świadkiem jak facet kupował przegub do Focusa który był dostepny tylko z półosią...za 900zł.
Wiem, że można kupić za 50zł przegub, ale na Allegro, ale to był starszy Pan i objechał wszystkie sklepy w okolicy.

Z tego co słyszałem, nie wszystkie Zetec mają ceramiczne gniazda. Gazownicy sprawdzają to po numerach silnika. Znam faceta który ma gaz w Zetecu bez nawilżacza. No ale jak mówisz, trzeba uważać i skonsultować się z gazownikami.

Jakie są jeszcze ciekawe wynalazki Forda? Otwieranie maski z klucza to jedyne co mi przychodzi do głowy. Falt, faktem - grzana szyba przydaje się najbardziej.

W Mondeo MK2 na rdzę trzeba uważać, ale MK3 i w Focusie jest to już na dużo lepszym poziomie. Na pewno lepiej niż w Oplu.

Do wtrysków dochodzą turbo, ale o ile wiem na to cierpią głównie 2.0 TDCI. Może się mylę...

#9 OFFLINE   irroo

irroo
  • 132 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 kwietnia 2008 - 09:21

Bzdury nie ma żadnych ceramicznych gniazd po prostu gazownicy wymyślili i naciągają ludzi na jakąś lubryfikację , miałem foke przez 7 lat zrobiłem na gazie 110tys i żadnych problemów , do dzisiej jeździ sasiad i nic .Jak gaz to tylko sekwencja i dobrze założona i pilnować regulacji zaworów bo jest płytkowa .Ludzie nie regulowali zaworów i powypalało gniazda.Wszystko przerabiałem o tych gniazdach w serwisach forda i jedynie czemu odradzali i to tylko do silników 1,6 to z powodu elektroniki silnika.

#10 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 13 kwietnia 2008 - 15:21

Ja też wtrącę swoje 3 grosze, mianowicie mam w domu Focusa 1.8TDCi i powiem wam, że albo ludzie nie potrafią dbać o samochody, męczą je itd, albo ja mam po prostu szczęście.

1.Obalam mit lecących wtrysków, my zrobiliśmy autem już 50tys (łącznie jest już 200tys) i wtryski cały czas są oryginalne - wystarczy lać porządne paliwo i problemu nie powinno być.

2.Na forum forda krąży jeszcze mit koła dwumasowego - i tu po raz kolejny obalam - żadnych z nim problemów nie mam w większości przypadków gdy ASO forda mówi że dwumasa wystarczy tylko przyjrzeć się rozrusznikowi.

3.Rdza - jak właściciel opla mówi że jakieś auto rdzewieje to niech się lepiej swojemu opelkowi przyjrzy - ja w 7 letnim aucie nigdzie żadnej oznaki nie znalazłem.

4.Turbina - w każdym dieslu jak ktoś nie dba to poleci nie ważne czy to VW TDI, czy inne HDI, TDCi czy CDTi - jak zadbasz nie będzie problemu.

5.Ceny części na poziomie cen do Opla - dużo zamienników w normalnych cenach

Kończąc naprawdę polecam Focusa jako wg mnie chyba najlepszy kompakt klasy średniej (bije na głowę Astre) ma świetne zawieszenie (jak dla mnie najlepiej prowadzący się samochód jakim dotąd jeździłem) oszczędny i naprawdę dynamiczny silnik (na przykładzie 1.8TDCi 115PS - średnio ok 5,5l).

Przy zakupie warto przyjrzeć się zawieszeniu (może być dość drogie w wymianie - u mnie jest najprawdopodobniej jeszcze oryginał i nie ma żadnego problemu) i reszta tak jak w każdym aucie.
Z gazem nie wiem jak jest, ale nie są to silniki z wtryskiem bezpośrednim więc porządnie założona sekwencja powinna chodzić bez problemu.
Jeszcze raz uczciwie polecam ten samochód po 50tys użytkowania.