

FORD FOCUS
#1
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 20:28
co o tym sądzicie? z góry wielkie dzięki
#2
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 13:27
i czy nie cieknie pompa wspomagania. To tak co mi przychodzi do głowy a co było bolączka mojego focusa.
#3
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2008 - 13:39
#4
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2008 - 00:24
#5
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2008 - 05:51
Nie orientuję się już które ale wiele silników Forda nie jest wskazane pod LPG. Mają "ceramiczne" gniazda zaworów. Wiem, że ludzie jeżdżą, ale znam kilka osób które silnik sobie przez to rozsypały. Są jakieś płyny do tego ale to podraża instalację i jest dodatkowy koszt użytkowania. Warto sprawdzić na forum Forda które to silniki.
Poza tym to bardzo dobre i trwałe auto. Kolega jest katem na auta i ma swojego juz przez 170.000 km (1.6). Nigdy go nie zawiódł i nie miał żadnych poważnych napraw (poza cewką i wspomaganiem którą zaniedbał, oraz tłumikami). Jeśli komuś nie przeszkadza specyficzny design środka to polecam.
Podgrzewanie przedniej szyby to coś wspaniałego zimą. Jeśli ten ma to spowoduje że pokocha to auto już od pierwszych przymrozków. Kolega który miał Mondeo zawsze wywoływał moją zazdrość kiedy ja mozolnie skrobałem rano szyby które zaraz po wejściu parowały, a on odjeżdżał po odpaleniu w siną dal. Wspaniały wynalazek!
#6
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2008 - 03:54
Wycieki silnika. Przeguby - nie są bolączką, ale są dość drogie do wymiany.
Bez przesady z tą drożyzną :looz:
Nie orientuję się już które ale wiele silników Forda nie jest wskazane pod LPG. Mają "ceramiczne" gniazda zaworów. Wiem, że ludzie jeżdżą, ale znam kilka osób które silnik sobie przez to rozsypały. Warto sprawdzić na forum Forda które to silniki.
Racja :bigok: Silniki Forda nie przepadają za LPG , Szczególnie seria Zetec ( Ceramiczne gniazda zaworów ) A co do Diesla...... Odradzam silnika TDCi - lecą wtryskiwacze
Poza tym to bardzo dobre i trwałe auto.
:bigok: :bigok: :bigok:
Podgrzewanie przedniej szyby to coś wspaniałego zimą. Jeśli ten ma to spowoduje że pokocha to auto już od pierwszych przymrozków. Kolega który miał Mondeo zawsze wywoływał moją zazdrość kiedy ja mozolnie skrobałem rano szyby które zaraz po wejściu parowały, a on odjeżdżał po odpaleniu w siną dal. Wspaniały wynalazek!
Nie tylko ten wynalazek jest świetny w Fordzie :driver: :komp:

Jednym słowem kolego , jeżeli zadbana foka to warto brać :driver:
#7
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2008 - 04:02
witam, zna się ktoś na tym aucie? na co zwracać uwagę? szwagierka upatrzyła sobie ten egzemplarz: http://moto.allegro....estrowany_.html
co o tym sądzicie? z góry wielkie dzięki
Ładna foka



Po za tym silnik serii ZETEC ( ceramiczne gniazda zaworów ) Nie cierpiący gazu....
Pocieszenie takie że zeteki nie są paliwożerne ( doświadczenie z moim 2.0 Zetec )
No i jak z Reichu to zapewne przebieg ponad 200 tysi....
Ja zdecydowałbym sie zapłacić ok 200 zeta i sprawdzić go w serwisie forda....
Jedyna wada forda..... Podatna karoseria na korozję


Maciekpow zobacz jakie Foki można wyciągnąć za tą kasę

#8
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2008 - 09:01
Wiem, że można kupić za 50zł przegub, ale na Allegro, ale to był starszy Pan i objechał wszystkie sklepy w okolicy.
Z tego co słyszałem, nie wszystkie Zetec mają ceramiczne gniazda. Gazownicy sprawdzają to po numerach silnika. Znam faceta który ma gaz w Zetecu bez nawilżacza. No ale jak mówisz, trzeba uważać i skonsultować się z gazownikami.
Jakie są jeszcze ciekawe wynalazki Forda? Otwieranie maski z klucza to jedyne co mi przychodzi do głowy. Falt, faktem - grzana szyba przydaje się najbardziej.
W Mondeo MK2 na rdzę trzeba uważać, ale MK3 i w Focusie jest to już na dużo lepszym poziomie. Na pewno lepiej niż w Oplu.
Do wtrysków dochodzą turbo, ale o ile wiem na to cierpią głównie 2.0 TDCI. Może się mylę...
#9
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2008 - 09:21
#10
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2008 - 15:21
1.Obalam mit lecących wtrysków, my zrobiliśmy autem już 50tys (łącznie jest już 200tys) i wtryski cały czas są oryginalne - wystarczy lać porządne paliwo i problemu nie powinno być.
2.Na forum forda krąży jeszcze mit koła dwumasowego - i tu po raz kolejny obalam - żadnych z nim problemów nie mam w większości przypadków gdy ASO forda mówi że dwumasa wystarczy tylko przyjrzeć się rozrusznikowi.
3.Rdza - jak właściciel opla mówi że jakieś auto rdzewieje to niech się lepiej swojemu opelkowi przyjrzy - ja w 7 letnim aucie nigdzie żadnej oznaki nie znalazłem.
4.Turbina - w każdym dieslu jak ktoś nie dba to poleci nie ważne czy to VW TDI, czy inne HDI, TDCi czy CDTi - jak zadbasz nie będzie problemu.
5.Ceny części na poziomie cen do Opla - dużo zamienników w normalnych cenach
Kończąc naprawdę polecam Focusa jako wg mnie chyba najlepszy kompakt klasy średniej (bije na głowę Astre) ma świetne zawieszenie (jak dla mnie najlepiej prowadzący się samochód jakim dotąd jeździłem) oszczędny i naprawdę dynamiczny silnik (na przykładzie 1.8TDCi 115PS - średnio ok 5,5l).
Przy zakupie warto przyjrzeć się zawieszeniu (może być dość drogie w wymianie - u mnie jest najprawdopodobniej jeszcze oryginał i nie ma żadnego problemu) i reszta tak jak w każdym aucie.
Z gazem nie wiem jak jest, ale nie są to silniki z wtryskiem bezpośrednim więc porządnie założona sekwencja powinna chodzić bez problemu.
Jeszcze raz uczciwie polecam ten samochód po 50tys użytkowania.