

czy zmiana turbiny może zwiększyć moc???
#1
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 14:15
#2
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 14:49
#3
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:17
http://forum.omegakl...&highlight=chip
http://forum.omegakl...ead.php?t=10712
http://forum.omegakl...ead.php?t=10884
http://forum.omegakl...read.php?t=8575
#4
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 06:21
#5
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 07:43
kolego silniki nie są takie same są tylko podobne ze względu na bloksilniki są takie same
#6
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 07:48
Jesli jednak mysli o zwiększeniu mocy o wiecej niz 15-20% ... to nie wystarczy podnieśc moc silnika, ale trzeba pomysleć też o tym, zeby wytrzymał wieksze obciązenia (silnik, przeniesienie napędu, hamulce, zawieszenia) a to już koszty 10-15tys i więcej
#7
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 08:39
ale po co zmieniać turbine na większą, skoro mozna zmienić sama elektronike/program silnika i uzyskać większą moc.
Jesli jednak mysli o zwiększeniu mocy o wiecej niz 15-20% ... to nie wystarczy podnieśc moc silnika, ale trzeba pomysleć też o tym, zeby wytrzymał wieksze obciązenia (silnik, pzeniesienie napędu, hamulce, zawieszenia) a to już koszty 10-15tys i więcej
tak wiem że elektronika wystarczy ale większe turbo by nie zaszkodziło tym bardziej że chyba moja stara turbinka zaczyna szwankować bo czasami mam dziwne spadki mocy i w plastiku z napisem turbo diesel pojawił się olej a słyszałem że zwiastuje to końcem turbinki.
A co do ilości zwiększonej mocy to 20 % by mi stykło bo to chyba by wyszło 156 KM jeśli dobrze licze?Myśle że 15tyś to sporo jak na przeróbke i że lepiej by było sprzedać tą dołożyć pietnastaka i kupić model c 2,5tdi który ma już 150 KM i wtedy lekko zczipować?Ale trzeba jeszcze mieć pietnastaka na wyłożenie. :drink:
#8
OFFLINE
Napisany 17 października 2008 - 18:20



#9
OFFLINE
Napisany 17 października 2008 - 19:47
No trochę roboty i pieniędzy to kosztuje.a kto wie czy trudno jest zamontowac turbo do omy 2.6l zendowa 6 i od czego pasuje????
Kontaktuj się z tym człowiekiem: http://forum.omegakl...ewprofile&u=410
On robił biturbo w 3.0 R6.
Tu masz trochę więcej do poczytania na ten temat:
http://forum.omegakl...p=172212#172212
http://forum.omegakl...p?p=19346#19346
http://motonews.pl/s...t=0&orderby=asc
PS. I naucz się pisać po polsku



#10
OFFLINE
Napisany 17 października 2008 - 21:09
#11
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 07:46
25-30KM. Czy to bezpieczne? robiliście juz takie przeróbki??silnik mi sie nie rozleci, bo słyszałem ze z ich wytrzymalością nie jest tak dobrze?

i mam jeszcze jedno pytanie: jakie cisnienie doładowania powinna mieć turbina w 2.5TD u mnie jest zmierzone 1,1bar a słyszałem ze powinno bys 30% wyzsze (koło 1,5bar) powiedzcie mi jak to jest u was bo mnie nawet w serwisie Opla nie potrafili powiedziec.
#12
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 15:23
anie lepiej pomyśleć o chipie?witam mam Omege 2.5TD (130KM) z 2000r i chciałem jej zmianic program i dolożyć
25-30KM. Czy to bezpieczne? robiliście juz takie przeróbki??silnik mi sie nie rozleci, bo słyszałem ze z ich wytrzymalością nie jest tak dobrze?(
i mam jeszcze jedno pytanie: jakie cisnienie doładowania powinna mieć turbina w 2.5TD u mnie jest zmierzone 1,1bar a słyszałem ze powinno bys 30% wyzsze (koło 1,5bar) powiedzcie mi jak to jest u was bo mnie nawet w serwisie Opla nie potrafili powiedziec.
za jakieś 600pln (ta mi się wydaje ale pewien nie jestem

