Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   thunderball

thunderball
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-03-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 kwietnia 2008 - 18:27

Witam

Mam pytanie związane z nadmiernym ciśnieniem w układzie chłodzenia. Silnik 2,2 l z gazem oznaczenie z22xev.

Miałem niewielki wyciek płynu chłodniczego. Chciałem go uszczelnić. Udało się, natomiast niepokoi mnie zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia.

Moje pytanie brzmi:

1. Czy gdy samochód ma swoją optymalną temperaturę pracy, czyli taką jak zwykle po paru minutach "chodzenia" dopuszczalne jest aby po odkręceniu korka zbiorniczka do którego wlewa się zapas płynu kipiał płyn ? U mnie jest to gejzer, tak jak by zawsze było płynu za dużo.

Wybrałem się wiec do mechanika, a on na to że uszczelka pod głowicą do wymiany, bo spaliny ulatniają się w niewielkich ilościach do układu chłodzenia zwiększając w nim ciśnienie. Koszt razem z rożżadem, planowaniem i sprawdzeniem głowicy 2 tys. :censored:

2. Czy to możliwe ? przecież w takim przypadku wysadziłoby mi ten układ chłodzenia.

Poza tym skoro spaliny wylatują w jedną stronę podczas sówu spalania, to podczas sówu ssania płyn zaciągany byłby do komory spalania. No i chyba widać by to było w oleju ( kawa z mlekiem ).

Mój olej ma prawidłowy kolor, silnik pracuje równo, nie męczy się, nie gaśnie, ogólnie jest ok. No poza tym ciśnieniem.

Nie wiecie co to może być i czy to jest normalne ? Proszę pomóżcie

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2008 - 18:50

Witam

Mam pytanie związane z nadmiernym ciśnieniem w układzie chłodzenia. Silnik 2,2 l z gazem oznaczenie z22xev.

Miałem niewielki wyciek płynu chłodniczego. Chciałem go uszczelnić. Udało się, natomiast niepokoi mnie zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia.

Moje pytanie brzmi:

1. Czy gdy samochód ma swoją optymalną temperaturę pracy, czyli taką jak zwykle po paru minutach "chodzenia" dopuszczalne jest aby po odkręceniu korka zbiorniczka do którego wlewa się zapas płynu kipiał płyn ? U mnie jest to gejzer, tak jak by zawsze było płynu za dużo.

Wybrałem się wiec do mechanika, a on na to że uszczelka pod głowicą do wymiany, bo spaliny ulatniają się w niewielkich ilościach do układu chłodzenia zwiększając w nim ciśnienie. Koszt razem z rożżadem, planowaniem i sprawdzeniem głowicy 2 tys. :censored:

2. Czy to możliwe ? przecież w takim przypadku wysadziłoby mi ten układ chłodzenia.

Poza tym skoro spaliny wylatują w jedną stronę podczas sówu spalania, to podczas sówu ssania płyn zaciągany byłby do komory spalania. No i chyba widać by to było w oleju ( kawa z mlekiem ).

Mój olej ma prawidłowy kolor, silnik pracuje równo, nie męczy się, nie gaśnie, ogólnie jest ok. No poza tym ciśnieniem.

Nie wiecie co to może być i czy to jest normalne ? Proszę pomóżcie


jesli pojdzie ci UPG masz kilka scenariuszy,
olej w plynie
zwiekszone cisnienie
plyn idzie poza silnik.


wszystko zalezne w ktorym miejscu padnie uszczelka.
proponyuje badanie zawartosci CO2 w plynie chlodniczym i wszystko sie wyjasni




 


#3 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2008 - 18:55

Zapal silnik kiedy jest ciepły, otwórz maske, niech ktoś doda dużo gazu a Ty patrz na zbiornik z płynem, jeżeli będą szły bąbelki to na bank uszczelka pod głowicą. A co do ceny to mechanik powiedział Ci kosmiczną cene, proponuje spytać się u innego.

#4 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 03 kwietnia 2008 - 19:29

. Czy gdy samochód ma swoją optymalną temperaturę pracy, czyli taką jak zwykle po paru minutach "chodzenia" dopuszczalne jest aby po odkręceniu korka zbiorniczka do którego wlewa się zapas płynu kipiał płyn ? U mnie jest to gejzer, tak jak by zawsze było płynu za dużo



A czy przypadkiem to nie jest normalne zachowanie ciśnieniowego układu ? Niech mnie poprawią znawcy jak by co, ale raczej tak powinno być.
A czy jak masz zakręcony zbiorniczek wyrównawczy to wszystko jest ok ?

Ubywa ci płynu po zlikwidowaniu wycieku ?
Masz problemy z odpaleniem silnika po dłuższym postoju, bądz pracuje przez pewnien czas, tak jak by nie na wszystkie gary ?
Kopci na biało ?
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2008 - 19:35

A czy przypadkiem to nie jest normalne zachowanie ciśnieniowego układu ? Niech mnie poprawią znawcy jak by co, ale raczej tak powinno być.
A czy jak masz zakręcony zbiorniczek wyrównawczy to wszystko jest ok ?

Ubywa ci płynu po zlikwidowaniu wycieku ?
Masz problemy z odpaleniem silnika po dłuższym postoju, bądz pracuje przez pewnien czas, tak jak by nie na wszystkie gary ?
Kopci na biało ?



dlatego badanie CO2 wyjasni czy to spaliny sa w ukladzie chlodzenia.




 


#6 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 03 kwietnia 2008 - 19:38

dlatego badanie CO2 wyjasni czy to spaliny sa w ukladzie chlodzenia.


Zgadza się, ale można też wywnioskować pewne rzeczy bez dodatkowych kosztów.
A tak jak pisałem. Wydaje mi się, że to normalny objaw po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, przy rozgrzanym silniku ucieka ciśnienie z układu, powodując efekt "gejzera" jak to opisał kolega.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2008 - 19:52

dlatego badanie CO2 wyjasni czy to spaliny sa w ukladzie chlodzenia.


Zgadza się, ale można też wywnioskować pewne rzeczy bez dodatkowych kosztów.
A tak jak pisałem. Wydaje mi się, że to normalny objaw po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, przy rozgrzanym silniku ucieka ciśnienie z układu, powodując efekt "gejzera" jak to opisał kolega.


efektu gejzera nie powinno byc. jesli masz prawidlowe cisnienie i stan plynu to powinien sie podniesc ale bez przesady. pomiar CO2 na stacji diagnostycznej to kol 5-10 pln




 


#8 OFFLINE   thunderball

thunderball
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-03-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 kwietnia 2008 - 22:32

Dzięki za podpowiedzi i może podsumuje i odpowiem na wasze pytania

beast
- olej w plynie - to powinno byś widać w zbiorniczku, a płyn jest tam czysty
- zwiekszone cisnienie - jak pisałem występuje, objawia się gejzerem, więc może to być to.
- plyn idzie poza silnik - sprawdzam za kazdym razem jak ruszam z miejsca czy nie ma jakiś plam pod samochodem, po usunięciu wycieku jest czysto

Jeśli chodzi o badanie CO2 napewno przeprowadze, tylko muszę jeszcze znaleźć stacje która to robi. Nie zna może ktoś jakiejś w Bydgoszczy.

ZIEMBA
Świetny pomysł, że sam na to nie wpadłem od początku. Jutro posadzę kobiete za kólkiem niech troche pociśnie, zobaczymy co będzie.

Zet_radom
Jak mam zakręcony zbiorniczek to jest ok, samochód jest chłodnym nawet w korku nie przekracza dużo 90. Natomiast podejrzewam ze ten wyciek to własnie wina nadciśnienia.

Nie ma ŻĄDNYCH problemów z odpalaniem, pracą itd itp, pracuje na wszystkie gary. Jedyną rzeczą o której warto wspomnieć to prawdopodobnie kolektor bo jest trochę dziabniety tak więc go słychać przy zimnym silniku, potem milknie.

Podejrzewam że będzie to następny temat, ale go trzeba wymienieć i już. Bo spawać żeliwa to się za bardzo chyba nie da lub nie opłaca.

Dzieki za podpowiedzi, jak przeprowadzę powyższe czynności opisze na forum.
Pozdrawiam

#9 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 04 kwietnia 2008 - 06:15

nikt koledze nie napisał że w omedze jest ciśnieniowy układ chłodzenia w którym przy rozgrzanym silniku panuje ciśnienie około 1,3 bara...i to jest normalne

#10 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 kwietnia 2008 - 06:27

nikt koledze nie napisał że w omedze jest ciśnieniowy układ chłodzenia w którym przy rozgrzanym silniku panuje ciśnienie około 1,3 bara...i to jest normalne


ale wszelkie bable powietrza/ jesli sie woda nie gotuje/ to juz rzecz nienormalna i najczesciej , jak koledzy powyzej napisali swiadczy o koniecznosci wymiany uszczelki pod glowica

jesli miales wyciek plynu to mogles ktoregos razu przegrzac silnik i to wystarczy

#11 OFFLINE   lutas

lutas
  • 316 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 04 kwietnia 2008 - 07:45

Na wszelki wypadek wymień też korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Zaworek w nim może być uszkodzony i nie reguluje ciśnienia w układzie.
[center:50fb7585b3]
>> PROFESJONALNE SZABLONY AUKCJI ALLEGRO <<[/center:50fb7585b3]

#12 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 04 kwietnia 2008 - 07:52

nikt koledze nie napisał że w omedze jest ciśnieniowy układ chłodzenia w którym przy rozgrzanym silniku panuje ciśnienie około 1,3 bara...i to jest normalne


Ja napisałem wyżej i też mi się wydaje że to normalny objaw. Na wszelki wypadek lepiej sprawdzić zawartość CO2, jak pisał beast.
Ale coś mi się wydaje, że mechanior sie nie znał i chciał kolege poprostu naciągnąc.
Możesz jeszcze zobaczyć, na rozgrzanym sinlinku, czy węże ukł. chłodzenia są miękkie czy twarde, jeśli będziesz mógł swobodnie ugiąć je palcem, raczej nie ma mowy o nadciśnieniu.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 kwietnia 2008 - 08:23

nikt koledze nie napisał że w omedze jest ciśnieniowy układ chłodzenia w którym przy rozgrzanym silniku panuje ciśnienie około 1,3 bara...i to jest normalne


Ja napisałem wyżej i też mi się wydaje że to normalny objaw. Na wszelki wypadek lepiej sprawdzić zawartość CO2, jak pisał beast.
Ale coś mi się wydaje, że mechanior sie nie znał i chciał kolege poprostu naciągnąc.
Możesz jeszcze zobaczyć, na rozgrzanym sinlinku, czy węże ukł. chłodzenia są miękkie czy twarde, jeśli będziesz mógł swobodnie ugiąć je palcem, raczej nie ma mowy o nadciśnieniu.



pozatym zalezy co kto rozumie pod pojeciem gejzer. plyn moze sie uniesc i wyjsc ze zbiorniczka ale nie jak gejzer. pozatym cisnienie w ukladzie tez na kazdej stacji diagnostycznej mozna zmierzyc




 


#14 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:29

Panowie, ale jak po dodaniu gazu w zbiorniczku zaczyna sie gotować to nie jest normalne i na 99% to będzie upg.