

Kompressor(supercharger eaton m62)
#1
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 17:53
#2
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 18:06
ale niech wypowie sie foachowiec...
bede sledzil ten temat bo rowniez mnie to interesuje...


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 18:20
hmmm... pierwsze co nasunelo mi sie na mysl jak przeczytalem posta, to to, ze gaz odpada...
ale niech wypowie sie foachowiec...
bede sledzil ten temat bo rowniez mnie to interesuje...
co prawda nie x20xev ale Eaton w V6. piekny dzwiek :shock:
#4
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 20:28
Łatwiej kupić V6 2,5 i mieć 170KM.
Taka doładowana 2,0 będzie mocno wysilona, przestanie być oszczędna, zawieszenie i hamulce będa nieprzystosowane, układ zasilania wo wywalenia, a i chłodzenie sobie pewnie nie poradzi.
Wywalić trzeba będzie bebechy (korbowody, tłoki, wał. Pewnie i wałki rozrządu) Elektronika przynajmniej do przeróbki.
W ogolności to tworzenie czegoś ekonomicznie (i praktycznie) nieuzasadnionego, skoto możesz mieć 2,5 albo 3,0V6 taniej, solidniej, seryjnie - a i spalanie będzie mniejsze niż taka 2,0 16V kompresor... nie wspominając o całym samochodzie.
Nie wiem jak to sobie wyobrażałeś, ale jesli myslisz, ze założysz turbo, czy kompresor i na tym koniec .. to niestety jestes w błędzie.
Koszty takiej instalacji to baaardzo lekko licząc dobrze ponad 10 tys zł za sam silnik a gdzie reszta.
#5
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 21:31
Jeśli doładujesz tak jak piszesz 0,5 bara to w przypadku Eatona obciążenie cieplne jest znacznie mniejsze niż w przypadku turbiny

wzrost temperatury spalin jest znacznie mniejszy, ryzyko spalania detonacyjnego również.
Z lektury różnych for można wywnioskować, że do tej "magicznej" granicy 0,5 bara pozostawia się serię.
Inne wykresy tej sprężarki:
wydajność

moc potrzebna do jej napędzenia

i właśnie ten ostatni wykres ostudził moje zamiary montażu kompresora.
Moje wstępne obliczenia do dwulitrówki:

Co do możliwości upchnięcia Eatona to wygląda to tak - przy założeniu, że wybierasz egzemplarz bez elektrosprzęgła tj. z małym kołem pasowym napędzany stale orginalnym paskiem max długość jaka wejdzie to ok. 35 cm.
Eaton m62 ale w takiej wersji

się zmieści, w wersji z rurami z tyłu już nie.
Trzeba wtedy kombinować w wysuwaniem go do przodu, z dodatkowym kołem pasowym napędowym.
To jedna kwestia, druga to połączenie rur dolotu - da radę ale miejsca bardzo mało, trzeba się wykazać sporymi umiejętnościami spawacza aby te rury poupychać.
Pozostałe kwestie to dostosowanie silnika. Ja planowałem spasować to z BLOSem i używać doładowania TYLKO z gazem więc problemy dostrajania wtrysków mnie nie interesowały.
Tak jak wcześnie wspomniałem do końcowej realizacji zniechęciły mnie wykresy mocy potrzebnej do napędu kompresora - w moim przypadku 2 litry 8 zaworów to 115 KM w serii.
Dla uproszczenia obliczeń załóżmy że zostało 100 KM, do tego kompresor ładujący 0,5 bara i dający przy max obrotach TEORETYCZNIE 50 KM, z tego 25 KM idzie na jego napęd i zostaje 25KM do wykorzystania.
W/g mnie rezultat nie ciekawy - obciążam silnik sporo, bo +50% a uzyskuję +25% :sad: :sad: :sad:
W Twoim przypadku wyjdzie to nieco inaczej. Sporo informacji znajdziesz na forum www.streetracing.pl/forum
Ja spasowałem.
Pozdrawiam
#6
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 21:35
i wszystko jasne...


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#7
OFFLINE
Napisany 31 marca 2008 - 11:30
#8
OFFLINE
Napisany 31 marca 2008 - 12:37
Gaz będzie działać - nawet go łatwiej wyregulujesz niż benzynę.
Nastaw się na problemy z wolnymi obrotami i koniecznością częstszej wymiany oleju.
Zamontować sam zamontujesz, ja się przymierzałem do montaży w Vectrze w silniku C20NE, pod względem konstrukcyjnym nie jest to żaden wyczyn.
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#9
OFFLINE
Napisany 31 marca 2008 - 12:51
w silniku C20NE, pod względem konstrukcyjnym nie jest to żaden wyczyn
Piterku, a masz moze wiecej info na ten temat?

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#10
OFFLINE
Napisany 31 marca 2008 - 13:34
a co więcej byś chciał, bo ja dostałem do przymiarki kompresor, chyba od Corrado, napędzany paskiem, z przymiarki wynikało, że idealnie mieściłby się nad kolektorem wydechowym w Vectrze APiterku, a masz moze wiecej info na ten temat?
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#11
OFFLINE
Napisany 31 marca 2008 - 17:53
Co do samych bebechow to pewnie masz racje, ale co z hamulcami i sprzeglem ?Niezgodzę się z Citą w kwestii konieczności wymiany bebechów.
Moze sprzeglo wytrzyma, ale hamulce pasowalo by wzmocnic.
#12
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 19:25
Panowie ma może ktoś z was jakieś dane,schematy bądz jakieś szkice odnośnie montażu eatona do silników N/A. Chodzi mi konkretnie w które miejsce się go wpina,gdzie podłączyć zawór upustowy i jak sie reguluje w takim eatonie ciśnienie doładowania. Interesuje mnie ciśnienie nie większe niż 0,4 bara.
#13
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 00:24
1) lepiej ładuje na nizszych obrotach, a mało kto jeździ na codzień na 4k+ rpm
2) omijają nas monstrualne koszty kucia tłoków, korbowodów i może nawet wału, a także kupowanie kompletu śrubek do korbowodów za 500 PLN
3) nie ma rzeźby ze spawaniem kolektora wydechowegu
Miałem okazję jechać corsą A 1.4 8v + kompresor (nie wiem jaki, ale nie eaton) to miało z 60km fabrycznie 94 przy pomiarze na hamowni podwoziowej. Jeździło to bardziej niż żwawo, przejechało w momencie kiedy tym jechałem z 20-pare tyś km i nic większego się nie wykrzaczyło. Niestety nie mam kontaktu z właścicielem, bo wyjechał do Australii na dłużej, a autko sprzedał. Wiem tylko, że zamontował to sam w garażu bez kanału (!).
Wydaje mi się, że koszta zamontowania kompresora bez drucizny wyjdą z 4k PLN. Tak z 2k sam kompresor, dodatkowo jakis świniak do wystrojenia tego, intercooler, jakies wężyki, srubki, zaworki i inne pierdoły to z 4k się zbieże, moze troche więcej.
Dokładniejszych informacji myślę, że chętnie udzielą ludziska na www.racingforum.pl, to kopalnia informacji.
Pytanie czy warto?
#14
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 17:19

#15
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 20:07
Jak będe miał jakieś wymiary to na pewno się odezwe.HAIDI jak masz kompresor to mogę ci wykonać mocowanie i koła pasowe potrzebne do napędu
Narazie to nie wiem jak ustawić w nim 0.4 bara.(eaton m65) bo nie wiem jak się reguluje ciśnienie doładowania.
#16
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 20:08
nie wiem jak się reguluje ciśnienie doładowania.
różnicą w średnicach kół napędowych

#17
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 20:12
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 20:49
#20
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 21:10