

spryskiwacze reflektorów
#1
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 11:15
Seqent BRC
#2
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 11:21
jak działają spryskiwacze reflektorow czy są podpiete do głównego zbiornika czy mają swój zbiornik???
do spryskow jest wiekszy zbiornik i sa w nim 2 pompki, jedna do szyb druga mocniejsza do reflektorow
#3
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 13:36
Seqent BRC
#4
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 13:38
Tak samo tylko ,że na lampy jest tylko jedno spryśnięcie i tylko przy włączonych światłach.czyli jak mają swój osobny zbiornik bo ty piszesz ze maja osobny zbiornik ale jest w nim tez pąpka na szyby jak sie włącza papke od reflektorów tak jak szyby??
#5
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 14:00
Napiszę powoli, łatwiej będzie zrozumieć :roll:czyli jak mają swój osobny zbiornik bo ty piszesz ze maja osobny zbiornik ale jest w nim tez pąpka na szyby jak sie włącza papke od reflektorów tak jak szyby??
Jest jeden zbiornik do szyb i spryskiwaczy. Ma dwie pompki i jest większy. Jak są światła zapalone to przy spryskiwaniu szyby przedniej jest też jedno szybkie intensywne spryskiwanie reflektorów. Jak są światła zgaszone działa jedynie spryskiwanie szyb. Służy do tego ta sama inteligentna manetka, która wie kiedy są światła zapalone. Taki cud techniki :grin:
Zrozumiał

#6
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 14:12
#7
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 14:50
Seqent BRC
#8
OFFLINE
Napisany 24 marca 2008 - 14:55
czyli tak zebym mógł cos takiego załzyc musze wymienic manetke na inteligętna :mrgreen: zbiornik na płyn i bwdzie dzialalo :yes_yes:
manetka jest ta sama. wymieniasz zbiornik, dokladasz spryskiwacze, wymieniasz hokeje, wciskasz przekazjnik i bezpiecznik i dziala
#9
OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 20:45
#10
OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 21:41

#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 21:45
I jeszcze raz przepraszam za OT :razz:
#13
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2008 - 18:29
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2008 - 20:34
Bez zdjęcia zderzaka przedniego się nie obejdzie.
NIekoniecznie.

Ostatnio robilem zdjecia ze swojej pracy zakladania spryskiwaczy i da sie dojrzec czy we wzmocnieniu zderzaka jest maly czy duzy zbiornik.
Maly tzn ok 35-40 cm. Duzy zbiornik to ok 70-75 cm. Wiec roznica jest spora.
Wystarczy sie sciagniesz atrape przednia (ta ze zaczkiem opla) i zaznaczone na zdjeciu strzalka i ujrzysz gumowy kapturek od silniczka spryskiwaczy.
Wystarczy nachylic swoja szanowna glowe nad miejscem atrapy i dojrzymy czy jest duzy czy maly.
PS. Atrape trzymaja 2 sruby wiec demontaz jest szybki i latwy. Powodzenia
#16
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2008 - 22:28
Kolega chce sprawdzić czy jest w ogóle instalacja jakaś od spryskników, a to najlepiej sobie pooglądać przy zdjętym zderzaku. Samo zdjęcie to chwila moment. Parę śrubek i wszystko jasne :mrgreen:Bez zdjęcia zderzaka przedniego się nie obejdzie.
NIekoniecznie.
#17
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2008 - 07:50
#18
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2008 - 13:46
Kolega chce sprawdzić czy jest w ogóle instalacja jakaś od spryskników, a to najlepiej sobie pooglądać przy zdjętym zderzaku. Samo zdjęcie to chwila moment. Parę śrubek i wszystko jasne
I ja tez tak mysle. wtedy nie ma zadnych watpliwosci i mozna dojrzec ewentualnie slady czyjejs "niechcianej" dzialalnosci.
Marioo - Jesli jest maly zbiornik to przewodow napewo nie bedzie.
Jesli masz duzy zbiornik to masz tez i przewody ktore ida do spryskiwaczy. Zajrzyj od gory i zobacz czy masz 2 pompki. Jesli tak - to z jednej i z drugiej wychodzic bedzie czarny wezyk. jeden z nich jest zlozony z "trojnika" ktory wlasnie rozdziela przewody na jeden spryskiwacz i na drugi spryskiwacz.Jesli chcialbys sprawdzic czy np brakuje Ci samych spryskiwaczy, to sciagnij hokeje i bedziesz widzial czy sa podwieszone pod lampa czy nie. One sa od tylu wkladane w lampe w prowadnice i dodatkowo przykrecone 2 srubkami.
W hokejach w sumie powinienes miec otwory na spryski. Jesli nie to moze wogole ich nie miales. A jesli byly to ktos je uprzednio wymontowal - rozne kombinacje sie wyrabia.
PS . tak na marginesie jesli masz garaz z kanalem to na upartego od spodu auta tez dojrzysz. Wez latare i pod auto. U mnie pod silnikiem nie mam oslony wiec mam ulatwienie (choc musze pomyslec o jakiejs oslonie).
Ale jesli chodzi o sprawdzenie okablowania (przewody ktorymi plynie plyn do spryskiwaczy) to w zupelnosci zobaczysz od gory..nawet przy dobrym swietle za dnia.
#19
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2008 - 21:52
#20
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2008 - 08:30
Nareszcie (a może na nieszczęście ) temat zaczął mnie bezpośrednio dotyczyć. Przymierzam się do montażu zbiornika z całym tym ustrojstwem podciśnieniowym i wydawało mi się, że mam dociągnięte przewody w 6cio pinowym złączu ale srogo się zawiodłem i trzeba się będzie wysilić. Muszę jeszcze stwierdzić czy posiadam przekaźnik, bo z tego co widzę po schemacie, a swoją drogą to cieńki bolek jestem na tej płaszczyźnie, to jest osobny przekaźnik, który za silnik do podciśnienia odpowiada. Będzie mi łatwiej jeśli ktoś podeśle mi fotkę bezpośrednio ze skrzynki przekaznika, który tym zawiaduje. Jeśli ktoś ma gdzieś na dysku fotkę puszki z przekaźnikami to proszę BAAARDZO ŁADNIE, i ofkors cenne sugestie co do montażu.
Pozdrawiam.