Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czyszczenie krokowego w X20SE i nie tylko.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukems

kukems
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-08-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 18 marca 2008 - 22:40

Witam,
Mam omege 96 2.0 8v i kilka problemów z nią :wink:
Trochę przejrzałem sobie forum i znalazłem dużo informacji. Jednak nie widziałem nigdzie opisu jak wyczyścić krokowca w X20SE. Problem jest standardowy czyli 2k obrotów i "piłowanie" do tego mam automat i szarpie przy ruszaniu albo ciągnie jak głupi gdy nie dam go na luz. Dzwoniłem do warsztatu powiedzieli mi że chcą 170zł za wyczyszczenie przepustnicy i krokowca. Mam pytanie czy warto się samemu za to zabierać czy lepiej dać samochód do warsztatu ? I jeżeli samemu to jak :?:

Drugi problem to przepływka. Chyba jest padnięta. Na benzynie na luzie silnik się dławi obroty podskakują spadają do 500 i wskakują na 800. Jak odłączyłem przepływomierz problem znika. Na gazie jest ok. Nie wiem czy warto kupować zamiennik. Wyczytałem że lepiej na złom pojechać i wykręcić orginał. Czy w okolicach trojmiasta jest jakiś złom gdzie mają całe samochody. Jak byłem ostatnio na trzech złomach to mieli same części :???:

Trzecia sprawa to klekotanie jak w Dieslu no ale to już raczej oddam do warsztatu. Na jaki koszt się ew. szykować z tym klekotem :?:

PS. No i mam jeszcze jedne problem. Oma nie chce odpalać ciepła. Nie wiem czy to wina krokowego czy przepływki, ale na ciepłym silniku albo trzeba czekać z 10-15min. albo krecić po 10-15 obrotów rozrusznika i tak z 5-7 razy. Czy ktoś coś podobnego miał :?:

pozdrawiam

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2008 - 15:02

Jednak nie widziałem nigdzie opisu jak wyczyścić krokowca w X20SE

Co do czyszczenia krokowca to znalazlem porade na lobie. Jest fotorelacja ze zdjeciami z 3.0 V6, ale nizej pisze, ze w 2.0 8V jest taki sam krokowiec.
Linka:
http://motonews.pl/f...32252&c=114&f=9

#3 OFFLINE   kukems

kukems
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-08-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 20 marca 2008 - 10:08

Zamiast siedzieć na pupie rozebrałem sobie troche wczoraj układ dolotowy i przedmuchałem przepływomierz. Przy okazji wyczyściłem przepustnicę (w miarę możliwości). Jest lekka poprawa, ale nie wiem gdzie jest silnik krokowy. Czy ktoś mógłby mi pokazać gdzie to jest. Ew. powiedzieć jak zdemontować.




Dodany obrazek
Przed demontażem.

Dodany obrazek
Element tuż za filtrem wraz z "czujnikiem" ?

Może ktoś mi powiedzieć co to jest za czujnik. Wygląda jak plastikowy pręcik. W zasadzie wydaje mi się że to jakaś zaślepka. Jak odłączam kabel to nic się nie dzieje.

Dodany obrazek
Element tuż przed przepustnicą, odma ( :?: ) która idzie na dól prowadzi do gazu.

Dodany obrazek
Przepływka (widok osd strony filtra)

Dodany obrazek
Przepływka widok z boku.

Dodany obrazek
Silnik po demontażu rury dolotowej.

Dodany obrazek
Wyczyszczona przepustnica.

Dodany obrazek
Widok z innej strony

Nie znam się na mechanice. Jeżeli ktoś z trójmiasta chciałby się spotkać i mi troche poopowiadać to z chęcią odwdzięczę się barterem w postaci bursztynowego napoju :mrgreen:

#4 OFFLINE   dade

dade
  • 38 postów
  • Dołączył: 23-09-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 20 marca 2008 - 21:51

Jeżeli chodzi o ciężkie palenie tou mnie było podobnie. Jak postał przez noc odpalał extra a jak chciałem odpalić po 10-30 minutach przerwy musiałem długo kręcić aż załapał. Okazało się że walnięty zawór ,który odcina dopływ gazu i mieszał się on z benzynką i dlatego ciężko palił. Po wymianie na nowy elektrozawór problem znikł!
A krokowca widać na Twoim przedostatnim zdjęciu-po prawej stronie przepustnicy-trzyma się na dwóch śrubach. Powinieneś dać sobie z nim rady!
Powodzenia-napisz jak Ci poszło.
Ogień z rury przód do góry :)

#5 OFFLINE   kukems

kukems
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-08-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 07 kwietnia 2008 - 21:20

Korkowiec wyczyszczony :wink: Jednak dalej wkręca się na obroty jak się już nagrzeje.

Swoją drogą demontaż krokowca banalny. Jest przykręcony na dwie "gwiazdki" (przynajmniej u mnie) i to wszystko. WD-40 kilka godzin + benzyna do wyczyszczenia + benzyna na noc.

Silnik ma troche więcej mocy pewnie były błędne odczyty z tego krokowca jednak dalej wkręca się na obroty. Jutro jade wymienic ten elektrozawór. Jaki to jest orientacyjnie koszt ?

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2008 - 05:48

element o kotry pytasz (ta niby odma co idzie do parownika) to mikser gazowy ma za zadanie zmieszac gaz w fazie lotnej z powietrzem cos takiego jak jest zakladane w kuchenkach gazowych na dysze gazowa - tuleja z dziurami
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   kukems

kukems
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-08-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 11 kwietnia 2008 - 21:31

Pojechałem do gazowników i co auto gasze, odpalam, gasze odpalam, gasze odpalam :)
Przyjechałem pod dom auto gasze, nie odpalam. Gazownicy twierdzą że to nie elektrozawór.

Wkręcanie na obroty wkurzyło mnie do tego stopnia że jeżdżę z odłączonym krokowcem. Jednak mimo wszystko czasem wskakuje na 1300 obrotów. Czy to może być kwestia sondy lambda ? Wkurzyłem się do tego stopnia że kupuję opel scanner :)

Jeżeli ktoś z okolic trójmiasta chciałby zrzucić się na skanerek to proszę o info na priv :)

#8 OFFLINE   bass13

bass13
  • 15 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: Bialystok

Napisany 16 kwietnia 2008 - 18:52

mam pytanko czy to jest silniczek krokowy w omedze B 2.0 8v.Jezeli tak to jag go sie czysci lub czy ktos wie ile kosztuje nowyDodany obrazek

#9 OFFLINE   kukems

kukems
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-08-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 23 kwietnia 2008 - 20:54

Tak to jest silniczek krokowy lub też regulator biegu jałowego.
Niestety zmartwię Cie z dwóch powodów. U mnie wyczyszczenie nic nie pomogło.
Zamiennik kosztuje 600zł orginał koło 1000zł. Zatem pozostaje jakiś szrot. Tylko znajdź na szrocie x20se.

Co do mojej przygody z kluską to odebrałem dzisiaj samochód od gazowników. Wymieniłem też sondę lambda. Samochód dalej nie odpala. Pojawił się też błąd od czujnika położenia wału korbowego. To tłumaczyłoby czemu nie chce odpalać.

Mam pytanie czy czujnik z x20xe pasuje do x20se ?

#10 OFFLINE   kukems

kukems
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-08-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 26 kwietnia 2008 - 19:34

Kupiłem czujnik wału korbowego w sklepie za 150zł i pojechałem do serwisu OPLA. Wymiana w ASO kosztuje ~150zł.

Okazało się że czujnik był pokryty opiłkami metalu dlatego źle wskazywał prędkość obrotową stąd problemy z odpaleniem samochodu. Przy okazji podpieli auto do kompa i wymienili czujnik temp. silnika.

Czujnik wskazywał -30st. dlatego wkręcał się na obroty (a nie jak przypuszczałem od sailniczka krokowego).

Sprawdzili też przepływke i jak pracuje lambda. Okazało się że gaz nie ma emulacji i sonda jest ciągle na bogatej mieszance.

Skaczące obroty na biegu jałowym są prawdopodobnie od zapchanego wtryskiwacza. Po przytkaniu dolotu silnik zaczął pracować normalnie (mniej powietrza daje w tym wypadku prawidłową mieszankę).

Samochodzik odpala jak ta lala i nie wkręca się na obroty. Łączny koszt naprawy w ASO to 350zł (razem z czujnikiem temp. silinika)

:yes_yes: