Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co oznaczaja te kody?? proszę o pomoc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 17 marca 2008 - 19:04

Witam mam problem ponieważ moja Omcia zaczeła przerywać po przekroczeniu 150 km/h
po z czytaniu kodów okazło się że mam 3 błędy : 34, 49, i 92.
Bardzo proszę o pomoc co to za błędy ponieważ nie mam programu do odtwożenia:(
Oczywiście w mojej omie jest silnik 2,5td 95r.

#2 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2008 - 19:16

34
Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
49
Akumulator - zbyt wysokie napięcie

92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu







 


#3 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 marca 2008 - 19:26

Powtórzę za Beast:.... KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD

12- rozpoczęcie procedury sprawdzania
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy
17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8
31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo
41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem
43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego
44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70
72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym
73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,
85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie
88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa
89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie
91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
97- brak adaptacji pompy wtrysku

Następnym razem użyj przycisku "SZUKAJ"

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 marca 2008 - 19:27

Kolego grzesiekdti - nie 44 tylko 34:

34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20

I nie 48 tylko 49:

49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25

Wychodzi z tego, że masz którąś świecę przepaloną (49), ale na objawy jakie opisujesz ma wpływ błąd (34) - może być wtryskiwacz sterujący, może pompa szwankuje..

#5 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 17 marca 2008 - 21:27

Bardzo dziękuje za odpowiedzi, a co moze być przyczyna zbyt duże napięcie z akumulatora??
Mam jeszcze jedno pytanie, po trasie poszła mi, znaczy przepaliła się ta rurka co wychodzi z kolektora po lewej stronie recyrkulacji spalin i tak wróciłem ok 700 km, poczym dorobiłem taką końcówke i zamontowałem rurke z powrotem, tylko omcia strasznie tak jak pisałem wszystko zaczeło się od tego że jak pekła mi ta rurka to auto strasznie osłabło nie pójdzie więcej niz 150 , czsem normalnie ma takie napady raz idzie normalnie a póżniej słabo co to moze być rurka trzyma dobrze nie ma przedmuchów i jest ok ale auto chodzi jakos inaczej:(

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 marca 2008 - 21:36

Bardzo dziękuje za odpowiedzi, a co moze być przyczyna zbyt duże napięcie z akumulatora??


Chłopie umiesz czytać? Kolega grzesiekdti się pomylił.

Twój błąd 49 nie dotyczy wysokiego napięcia akumulatora tylko czegoś związanego z podgrzewaniem świec - najpewniej któraś świeca Ci padła..

Jak rurkę pospawałeś i jest szczelna to zostaw - już jest ok..

Przyczyny szukaj w tym drugim błędzie - 34 - to jest błąd związany z pompą wtryskową lub wtryskiwaczem sterującym.

#7 OFFLINE   Jarzyna

Jarzyna
  • 26 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 marca 2008 - 23:17

jak to jest wtryskiwacz sterujacy to cie to troche wyniesie...jak sie pytalem w sklepie opla to regenerowany ok 800zl a mowka ok 1500zl :shock: tak wiec życzę powodzenia i prosze abys napisal co jednak bylo i ile to kosztowalo.

#8 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 18 marca 2008 - 06:22

Koledzy bardzo dziękuje za zainteresowanie, mam tylko jeszcze jedno pytanie : pospawałem tą rurke tylko znowu pękła i to za spawem z czego ona jest i jak się dokładnie nazywa ponieważ nigdzie nie moge jej dostać??

#9 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 18 marca 2008 - 10:35

Koledzy ale dziwi mnie to że raz autko idzie ok czyli normalnie przyspiesza nawet na 5 biegu a za jakiś czas sie dusi tak jakby odcinała paliwo ,poprostu jade mam 140 i odcina paliwo już nic nie rozumię:(

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 18 marca 2008 - 11:16

jak to jest wtryskiwacz sterujacy to cie to troche wyniesie...jak sie pytalem w sklepie opla to regenerowany ok 800zl a mowka ok 1500zl :shock: tak wiec życzę powodzenia i prosze abys napisal co jednak bylo i ile to kosztowalo.


Jeśli to byłby wtryskiwacz sterujący to możnaby tu mówić o szczęściu - na allegro sprawne używki po 300 pln, nowe po 650 pln - ale jeśli uległ uszkodzeniu wtryskiwacz sterujący to powinien wywalić tez inny błąd..

Bardziej bym się obawiał, że tutaj coś z pompą jest nie tak..

Co do tej rurki co Ci pęka - najlepiej by było kupić używkę - nie tylko Tobie pęka zaraz za spawem - były już takie przypadki..
Jedź na szrot i zapytaj o rurkę łączącą zawór EGR z kolektorem wydechowym - innymi słowy rurka ta łączy kolektor ssący z kolektorem wydechowym za pośrednictwem zaworu recyrkulacji spalin EGR - żebyś widział jak to opisać własnymi słowami ;)

#11 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 18 marca 2008 - 13:54

OK.pompe chyba mam jednak padnietą ale ten wtrysk sterujący jest też jakiś mokry od ropki:(muszę sprawdzić.
Rurkę dorobiłem sobie w zakładzie gdzie pracuje zrobili mi dwie takie rurki jedną miedziaqną a druga z rurki stalowej i nawet kąty idealnie zrobili więc jest super zaraz kończe prace i montuje:)
bardzo dziękuje za odpowiedzi:)

#12 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 20 marca 2008 - 08:48

Koledzy już nie mam siły z moją omcią coś się dzieje nie tak i nie wiem co to może być:(
Normalnie odpala bez żadnych problemów,tylko jak jade np. po trasie to autko raz idzie ok czyli jest przyspieszenie, a po chwili jak znowu chcę przyspieszyć już jakoś tak sie dusi i można dodawać gazu a ona nie chce jechac jakos tak sie muli jakby odcinane było paliwo
szczytałem kody i mam takie:34, 49, i 92.
wiem co te kody oznaczaja ale mysle że pompa jest ok i wtrysk sterujacy po umyciu też jest suchy i nigdzie nie widać wycieku:)
to wszystko się zaczeło po tym jak mechanik wyjmował mi alternator i strasznie tam szarpał tymi kabelkami co są po prawej stronie w takich dwuch kostkach takie cieniutkie,chyba od komputera??bardzo prosze o pomoc

#13 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2008 - 08:54

(34) - może być wtryskiwacz sterujący, może pompa szwankuje..

i wtrysk sterujacy po umyciu też jest suchy i nigdzie nie widać wycieku:)

to wcale nie oznacza że jest dobry jedź na diagnostyke bo nic nikt nie wymyśli w ten sposób

#14 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 marca 2008 - 22:50

Ok.. U mnie też pojawił się błąd 34 - te same objawy - nie chce ciągnąc powyżej jakiejś prędkości - od czwartku bede z tym walczył..
Stawiam na wtrysk sterujący - wcześniej pojawił się u mnie błąd 81 - po czym samoczynnie znikł :bigok: - wtedy miałem wymieniać wtrysk sterujący - ale jak widać teraz już chyba muszę..

#15 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 marca 2008 - 08:29

omegarules, ehh ty i ta twoja zadbana

Czytałem na "zaprzyjaźnionyjm" forum, że 81 sobie czasem znika, a potem pojawia się 34 i wymiana wtrysku sterującego musowa, więc może wkońcu byś zadbał o tę swoją zadbaną



 


#16 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 26 marca 2008 - 11:05

Ok..... Megarules jak wymienisz ten wtrysk sterujący to daj znac czy to to i napisz jaki był koszt ja narazie tak targam, raz idzie raz nie jakos jeździ, ale tez muszę wymienić na dniach:(

#17 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 27 marca 2008 - 22:31

Ok.. U mnie problem rozwiązany..

Po wymianie filtra nic się nie zmieniło - poza tym, ze nie miałem ropy aby zalać nowy filterek, odkręciłem odpowietrzenie filtra - włączyłem zapłon w zimnym silniku chcąc napełnić nowy filtr i...cisza..

No i wszystko stało się jasne - zdechła pompka w baku - ZNOWU..

Po naprawie pompki auto odżyło i znowu zasuwam 180 bez problemu :peace:

Błędy jakie miałem przed naprawą - 34 i 19 stały się wspomnieniem :)

Generalnie domyślałem się tego po tym jak zauważyłem gdzieś informację, że błąd 34 nie oznacza wcale walniętego wtrysku sterującego.. Błąd ten oznacza, że początek wtrysku zaczął się zbyt późno i może oznaczać:

- uszkodzony wtryskiwacz sterujący
- uszkodzoną pompę wtryskową
- utrudnione dojście paliwa na stronę ssącą pompy wtryskowej

Co do ostatniej przyczyny - dzieje się tak dlatego (tak sobie to przetłumaczyłem), że podczas gdy pompa wtryskowa dostaje za mało paliwa na ssaniu (w skutek zapchanego filtra lub walniętej pompki w baku przy małej ilości paliwa w baku) głowiczka w pompie tłoczy nie samo paliwo - ale też powietrze.. O ile ciecze są mało ściśliwe to powietrze już bardzo dobrze daje się upychać - spręża się i wtryskiwacz otwiera się później niż miał się otworzyć - wtrysk sterujący to wyłapuje i wyskakuje błąd..

Jeśli jest inaczej - niech mnie ktoś poprawi :)

Tak więc sprawdzaj freju24 czy paliwko Ci dochodzi i głowa do góry :)

#18 OFFLINE   freju24

freju24
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: z wrocka

Napisany 27 marca 2008 - 23:30

AAAAAAA wiesz żę to może być prawda:) ponieważ jak ja u siebie tez odrazu do filtra i wymiana zaglądam do filtra a on do połowy zalany tylko a powinien być pełny chyba??
Super bu było jak by to było to, ale zauważyłemu mnie nad tam gdzie jest wkręcany filtr paliwa to to u góry do czego sie go wkreca jak chce dokręcić to mi to całe chodzi ,i tak samo jak chcę odkręcic poprostu jest luż na tym co kabelki są tam 2 takie cienkie i zbiera się na rantach paliwko, jutro to sprawdze:)


dzięki za odpowiedź:)