

Co oznaczaja te kody?? proszę o pomoc
#1
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 19:04
po z czytaniu kodów okazło się że mam 3 błędy : 34, 49, i 92.
Bardzo proszę o pomoc co to za błędy ponieważ nie mam programu do odtwożenia:(
Oczywiście w mojej omie jest silnik 2,5td 95r.
#2
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 19:16
Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
49
Akumulator - zbyt wysokie napięcie
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
#3
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 19:26
12- rozpoczęcie procedury sprawdzania
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy
17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8
31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo
41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem
43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego
44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70
72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym
73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,
85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie
88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa
89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie
91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
97- brak adaptacji pompy wtrysku
Następnym razem użyj przycisku "SZUKAJ"
#4
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 19:27
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
I nie 48 tylko 49:
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
Wychodzi z tego, że masz którąś świecę przepaloną (49), ale na objawy jakie opisujesz ma wpływ błąd (34) - może być wtryskiwacz sterujący, może pompa szwankuje..
#5
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 21:27
Mam jeszcze jedno pytanie, po trasie poszła mi, znaczy przepaliła się ta rurka co wychodzi z kolektora po lewej stronie recyrkulacji spalin i tak wróciłem ok 700 km, poczym dorobiłem taką końcówke i zamontowałem rurke z powrotem, tylko omcia strasznie tak jak pisałem wszystko zaczeło się od tego że jak pekła mi ta rurka to auto strasznie osłabło nie pójdzie więcej niz 150 , czsem normalnie ma takie napady raz idzie normalnie a póżniej słabo co to moze być rurka trzyma dobrze nie ma przedmuchów i jest ok ale auto chodzi jakos inaczej:(
#6
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 21:36
Bardzo dziękuje za odpowiedzi, a co moze być przyczyna zbyt duże napięcie z akumulatora??
Chłopie umiesz czytać? Kolega grzesiekdti się pomylił.
Twój błąd 49 nie dotyczy wysokiego napięcia akumulatora tylko czegoś związanego z podgrzewaniem świec - najpewniej któraś świeca Ci padła..
Jak rurkę pospawałeś i jest szczelna to zostaw - już jest ok..
Przyczyny szukaj w tym drugim błędzie - 34 - to jest błąd związany z pompą wtryskową lub wtryskiwaczem sterującym.
#7
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 23:17
#8
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 06:22
#9
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 10:35

#10
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 11:16
jak to jest wtryskiwacz sterujacy to cie to troche wyniesie...jak sie pytalem w sklepie opla to regenerowany ok 800zl a mowka ok 1500zl :shock: tak wiec życzę powodzenia i prosze abys napisal co jednak bylo i ile to kosztowalo.
Jeśli to byłby wtryskiwacz sterujący to możnaby tu mówić o szczęściu - na allegro sprawne używki po 300 pln, nowe po 650 pln - ale jeśli uległ uszkodzeniu wtryskiwacz sterujący to powinien wywalić tez inny błąd..
Bardziej bym się obawiał, że tutaj coś z pompą jest nie tak..
Co do tej rurki co Ci pęka - najlepiej by było kupić używkę - nie tylko Tobie pęka zaraz za spawem - były już takie przypadki..
Jedź na szrot i zapytaj o rurkę łączącą zawór EGR z kolektorem wydechowym - innymi słowy rurka ta łączy kolektor ssący z kolektorem wydechowym za pośrednictwem zaworu recyrkulacji spalin EGR - żebyś widział jak to opisać własnymi słowami

#11
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 13:54
Rurkę dorobiłem sobie w zakładzie gdzie pracuje zrobili mi dwie takie rurki jedną miedziaqną a druga z rurki stalowej i nawet kąty idealnie zrobili więc jest super zaraz kończe prace i montuje:)
bardzo dziękuje za odpowiedzi:)
#12
OFFLINE
Napisany 20 marca 2008 - 08:48

Normalnie odpala bez żadnych problemów,tylko jak jade np. po trasie to autko raz idzie ok czyli jest przyspieszenie, a po chwili jak znowu chcę przyspieszyć już jakoś tak sie dusi i można dodawać gazu a ona nie chce jechac jakos tak sie muli jakby odcinane było paliwo
szczytałem kody i mam takie:34, 49, i 92.
wiem co te kody oznaczaja ale mysle że pompa jest ok i wtrysk sterujacy po umyciu też jest suchy i nigdzie nie widać wycieku:)
to wszystko się zaczeło po tym jak mechanik wyjmował mi alternator i strasznie tam szarpał tymi kabelkami co są po prawej stronie w takich dwuch kostkach takie cieniutkie,chyba od komputera??bardzo prosze o pomoc
#13
OFFLINE
Napisany 20 marca 2008 - 08:54
(34) - może być wtryskiwacz sterujący, może pompa szwankuje..
to wcale nie oznacza że jest dobry jedź na diagnostyke bo nic nikt nie wymyśli w ten sposóbi wtrysk sterujacy po umyciu też jest suchy i nigdzie nie widać wycieku:)
#14
OFFLINE
Napisany 25 marca 2008 - 22:50
Stawiam na wtrysk sterujący - wcześniej pojawił się u mnie błąd 81 - po czym samoczynnie znikł :bigok: - wtedy miałem wymieniać wtrysk sterujący - ale jak widać teraz już chyba muszę..
#15
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 08:29
Czytałem na "zaprzyjaźnionyjm" forum, że 81 sobie czasem znika, a potem pojawia się 34 i wymiana wtrysku sterującego musowa, więc może wkońcu byś zadbał o tę swoją zadbaną
#16
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 11:05
#17
OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 22:31
Po wymianie filtra nic się nie zmieniło - poza tym, ze nie miałem ropy aby zalać nowy filterek, odkręciłem odpowietrzenie filtra - włączyłem zapłon w zimnym silniku chcąc napełnić nowy filtr i...cisza..
No i wszystko stało się jasne - zdechła pompka w baku - ZNOWU..
Po naprawie pompki auto odżyło i znowu zasuwam 180 bez problemu

Błędy jakie miałem przed naprawą - 34 i 19 stały się wspomnieniem

Generalnie domyślałem się tego po tym jak zauważyłem gdzieś informację, że błąd 34 nie oznacza wcale walniętego wtrysku sterującego.. Błąd ten oznacza, że początek wtrysku zaczął się zbyt późno i może oznaczać:
- uszkodzony wtryskiwacz sterujący
- uszkodzoną pompę wtryskową
- utrudnione dojście paliwa na stronę ssącą pompy wtryskowej
Co do ostatniej przyczyny - dzieje się tak dlatego (tak sobie to przetłumaczyłem), że podczas gdy pompa wtryskowa dostaje za mało paliwa na ssaniu (w skutek zapchanego filtra lub walniętej pompki w baku przy małej ilości paliwa w baku) głowiczka w pompie tłoczy nie samo paliwo - ale też powietrze.. O ile ciecze są mało ściśliwe to powietrze już bardzo dobrze daje się upychać - spręża się i wtryskiwacz otwiera się później niż miał się otworzyć - wtrysk sterujący to wyłapuje i wyskakuje błąd..
Jeśli jest inaczej - niech mnie ktoś poprawi

Tak więc sprawdzaj freju24 czy paliwko Ci dochodzi i głowa do góry

#18
OFFLINE
Napisany 27 marca 2008 - 23:30
Super bu było jak by to było to, ale zauważyłemu mnie nad tam gdzie jest wkręcany filtr paliwa to to u góry do czego sie go wkreca jak chce dokręcić to mi to całe chodzi ,i tak samo jak chcę odkręcic poprostu jest luż na tym co kabelki są tam 2 takie cienkie i zbiera się na rantach paliwko, jutro to sprawdze:)
dzięki za odpowiedź
