

Roznica pomiedzy skrzynia automat do x25xe a x30xe
#1
OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 15:36
#2
OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 17:28
Konwerter jest na pewno inny, ale to jest zalezne od silnika a nie od skrzyni.
Ilosc tarczek sprzeglowych jest wieksza w AR35 (1-2-3 bieg). Ja mam na 2 biegu jedna wiecej (mozna je normalnie dolozyc). Nie daje to nic procz wiekszej trwalosci skrzyni.
Poza tym nie widzialem innych roznic (poza mocowaniem, ale to tez zalezy od silnika a nie skrzyni) .
Z tego co wiem 2 i 3 bieg ma troszke inne przelozenia, ale pewnie za male, zeby to odczuc.
Jak Ci juz pisalem BMW uzywalo tylko AR35 do swoich silnikow. TD Opla mialy do 99r AR25 a po 99 AR35 (duzy moment obrotowy niszczyl tarczki i skrzynie padaly przy ok 200.000km - po tym czesto mozna bylo poznac przebieg diesla).
Komputer obsluzy obie skrzynie (jesli to rodzina 2.0 2.5 i 3.0) ale nie wiem czy nie trzeba wgrac nowego softu.
jak kupuje czesci do skrzyni to zawsze jestem pytany jaki to silnik i na podstawie tego dobierane sa elementy.
#3
OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 17:55
Zabiles troche cwieka, bo kazdy wie, ze AR25 jest mniej trwala od AR35, ale malo kto interesowal sie czemu.
Konwerter jest na pewno inny, ale to jest zalezne od silnika a nie od skrzyni.
Ilosc tarczek sprzeglowych jest wieksza w AR35 (1-2-3 bieg). Ja mam na 2 biegu jedna wiecej (mozna je normalnie dolozyc). Nie daje to nic procz wiekszej trwalosci skrzyni.
Poza tym nie widzialem innych roznic (poza mocowaniem, ale to tez zalezy od silnika a nie skrzyni) .
Z tego co wiem 2 i 3 bieg ma troszke inne przelozenia, ale pewnie za male, zeby to odczuc.
Jak Ci juz pisalem BMW uzywalo tylko AR35 do swoich silnikow. TD Opla mialy do 99r AR25 a po 99 AR35 (duzy moment obrotowy niszczyl tarczki i skrzynie padaly przy ok 200.000km - po tym czesto mozna bylo poznac przebieg diesla).
Komputer obsluzy obie skrzynie (jesli to rodzina 2.0 2.5 i 3.0) ale nie wiem czy nie trzeba wgrac nowego softu.
jak kupuje czesci do skrzyni to zawsze jestem pytany jaki to silnik i na podstawie tego dobierane sa elementy.
dzieki

#4
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 16:38
#5
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 16:46
Skrzynia ar25 ma inną przekładnie planetarną. Komputer od ar35 odczyta to jako usterkę i przejdzie w tryb awaryjny.

kto ci takich glupot naopowiadal ?
#6
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 17:01
#7
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 17:38
Człowiek który naprawia tylko skrzynie automatyczne od kilkunastu lat i opracowuje szkolenia dla serwisów
to niestety sie myli. skrzynie mozna zamiennie stosowac - roznia sie tak jak napisal mkaminski - iloscia tarczek. sprawdzone niejednokrotnie.
#8
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 19:25
Możecie mi wytłumaczyć czemu jest taka różnica cenowa skoro to są identyczne skrzynie - mam ar25 i za taką też się na razie rozglądałem.
Pozdro.
#9
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 19:33
To ja dołączę się do tematu o skrzyniach - moja powoli się rozlatuje a jak patrzę na alledrogo to do diesla chodzą średnio po 2000 pln a do benzyny są już za 1000 pln.
Możecie mi wytłumaczyć czemu jest taka różnica cenowa skoro to są identyczne skrzynie - mam ar25 i za taką też się na razie rozglądałem.
Pozdro.
roznica polega na tym ze niewiele ludzie wie ze te skrzynie sa takie same i szuka do diesla przez co jest w stanie wydac wiecej $$$ bo tych skrzyn jest mniej. z tym ze z reguly kupuja skrzynie z przebiegiem kolo 200000 czyli w stanie niewiele lepszym niz maja w tej chwili bo kupic klekota z niewielkim przebiegiem to jak szukac iskry w stogu siana.
Jak szukasz skrzyni to masz w dziale sprzedam moja oferte
#10
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 19:38
Jak szukasz skrzyni to masz w dziale sprzedam moja oferte
Spoko zobaczę Dzięki.
#11
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2009 - 12:19
Człowiek który naprawia tylko skrzynie automatyczne od kilkunastu lat i opracowuje szkolenia dla serwisów
Jest dodatkowa tarczka w overdrive i zapewniam Cie, ze komputer nie ma z tym najmniejszego problemu. Sam mechanizm skrzyni jest identyczny, wiec albo cos zle zrozumiales, albo ten mechanik kreci. My jestesmy w wiekszosci amatorami/zapalencami i jak czasami czytam co pisza ludzie ktorzy robia to za pieniadze to wlos staje deba.
A co do ceny to wszystko do diesla jest drozsze, a ze jak napisal Beast ludzie nie wiedza to placa za wyeksploatowana slaba skrzynie AR25 do diesla zamiast sie wysilic i przelozyc kilka gratow i miec mocniejsza AR35.
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2009 - 15:35
ja u siebie mam AR35 rozumiem?
AR25, ale nowsza. Tylko moment diesla i 3.0 potrafi przedwczesnie zuzyc tarczki overrun, ale to wystepuje przy ok 180 tys mil...policz ile to km.