Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

po jakim czasie silnik powinien nagrzac sie do odpowiedzniej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   chopinek

chopinek
  • 132 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 03 marca 2008 - 05:23

temperatry, otoz wskazowka dochodzi 90C, po przejechaniu ponad 20km, jaka wogole powinna byc temperatura silnika, po jakim czasie powinien on ja osiagnac i eogole jak sprawdzic czy termostat dziala popraenie, bo wydaje mi sie ze w tym problem

#2 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 03 marca 2008 - 07:45

U mnie 90C osiaga jak nie ma wielkiego mrozu po 2km no ale to V-ałka to moze szybciej sie nagrzewa :wink:

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2008 - 07:49

zależy kiedy i gdzie jade bo np. rana nagrzewa się do 70 szybko jakieś 2 km a 90 dostaje dopiero po 6 km jak stane na światłach bo wyjeżdżam z domu (tylko dlatego że jade 70-80) jak wyjeżdżam z pracy to nagrzewa się do 90 po 1 km

kwestia jest jeszcze czy czujnik temperatury dający sygnały na liczniki jest OK

#4 OFFLINE   chopinek

chopinek
  • 132 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 05 marca 2008 - 09:42

u mnie stwierdzilem ze musi byc problem z termostatem, im zimniej tym wolniej nagrzewa sie silnik, czujnik temperatury jest raczej sprawny bo sprawdzalem za pomoca nadmuchu cieplego powietrza w aucie, teraz potrzebuje tylko informacji gdzie jest termostat i czy trudno wymienic w nim wklad, bo z tego co wyczytalem to nie musze wymieniac calego

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2008 - 11:10

u mnie stwierdzilem ze musi byc problem z termostatem, im zimniej tym wolniej nagrzewa sie silnik, czujnik temperatury jest raczej sprawny bo sprawdzalem za pomoca nadmuchu cieplego powietrza w aucie, teraz potrzebuje tylko informacji gdzie jest termostat i czy trudno wymienic w nim wklad, bo z tego co wyczytalem to nie musze wymieniac calego



wymieniasz sam wklad. kosz kolo 25 pln chyba.
www.termot.com.pl




 


#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 marca 2008 - 14:15

sprawdzenie wstepne dzialania termostatu (zalozenie ze czujnik temp jest ok). Odpalasz auto zimne i trzymasz na obrotach rowne tak do 2500-3000. Reka lapiesz gorny gruby waz chlodnicy i sprawdzasz jak sie nagrzewa. Jak oderwie sie wskazowka od temp na wskazniku to waz gorny moze byc troszke letni (dolny chlodnicy gruby ma byc zimny) . Przy temp tuz przed 90 gorny moze byc cieply ale dolny zimny (chlodnica rowniez zimna) . jesli przy temp do 90 waz gorny nagrzewa sie rowno z dolnym ( i przy 90 obydwa sa cieple) to termostat jest uszkodzony lub ktos wyciagnal termostat (wklad)
Generalnie po kilku km przy temp 0 st na zew. x20xev ma 90 jak drut a z nawiewow groace powietrze
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 marca 2008 - 14:39

kczech, bardzo interesujące podejście do zagadnienia - aż do ulubionych porad dodałem. Wychodzi z tego, że jak juz Beast zwrócił mi uwagę, cos mam z termostatem (zakładając czujnik temperatury jest sprawny). Moje pytanie jak to sprawdzić opelscannerze - czy istnieje możliwość przetetowania samego termostatu lub czujnika temperatury silnika.



 


#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 marca 2008 - 14:55

Termostat to urzadzenie ktore jest sterowane tylko i wylacznie temperatura plynu. Nie istnieje zatem soft ktory to sprawdzi . Najlepsze sprawdzenie to wyciagniecie wkladu , zanurzenie go do wody , podgrzewanie wody i sprawdzenie termometrem przy jakiej temp zaczyna sie otwierac. W x20xev termostat zaczyna sie otwierac przy 92,5 - wiec mozna przyjac ze do 90 stopni nie ma opcji (przy sprawnym termostacie) zeby plyn plynal do chlodnicy, zatem dolny waz i chlodnica powinna byc zimna. Przy 90 gorny waz moze byc letni bo plyn ktory tam jest nagrzewa sie nie z obiegu tylko dlatego za styka sie z gorca glowica , waz jest nalozony na obudowe twermostatu ktora jset goraca itp. Przy sprawnym ukladzie chlodzenia i wskazniku bardzo pieknie widac jak termostat zaczyna sie otwierac - wskazowka omija 90 stopni i nagle nie zaleznie od tempa jazdy i warunkow na zew. wraca na 90 lub tuz przed 90 (oznacza to ze termostat sie uchylil i czesc plynu z glowicy zostala odprowadzona do chlodnicy a to co bylo w niej poszlo na blok i dlatego temp lekko spadla . Po chwili powinna wrocic na te 90 st. Przypomianm ze jesli komus termostat otwiera sie zbyt gwaltownie - czyli temp podchodzi pod 95 i nagle wskazowka opada na sam dol - to oznacza ze w momencie termostat otwiera sie caly co moze spowodowac pekniecie glowicy (czesto spotykane w bmw i opel w silniku 2,5 td / tds)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 marca 2008 - 15:01

Ja się zastanawiam, bo u mnie często gęsto silnik rogrzewa się do ok 80 stopni i potem długo długo trwa aż nagrzeje się do 90. Podczas jazdy w trasie, nigdy nie dochodzi do 90 stopni. I mnie to martwi



 


#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 marca 2008 - 19:32

no to wskazuje na termostat - bo w tych x20xev w ktorych grzebalem to jak juz wskazowka oderwie sie to do 90 idzie jednym tempem. U mnie podczas jazdy 80 czy 150 w trasie wskazowka jest na 90 jak drut. W zimie jak bylo - 20 to na trasie wskazowke milaem tuz przed 90. U mojego kumpla w vectra B x20xev - tak samo

#11 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 11 marca 2008 - 21:46

Podepnę się.
Wczoraj dopiero zauważyłem te objawy. Otóż przegnałem w dniu wczorajszym swoją po trasie krajowej odcinek 30 km z predkościami 160-200 km/h i dojechałem do świateł do miasta i patrzę a tu temperatura z jak było dotychczas 97 stopni skoczyła na max (czerwona). Dostaje telefon aby sie zawrócić, więc na swiatłach zjeżdżam kulturalnie troszkę jadę po mieście spokojnie 50 km/h i temp spadła normalnie. Ruszam z powrotem w trasę i temp trzyma cały czas 100 stopni (te same prędkości co wcześniej)

Dzisiaj sprawdzałem ją. Jeździłem 2 godziny po Zambrowie patrolując miasto cały czas. Temperatura trzymała się cały czas na 100 stopni.
Znam te auto na pamięć i nie wiem co może być.
Podam dodatkowo, że od dłuższego czasu zaobserowałem głośniejszą pracę silnika, głośniejszy ten brzęczek, przy odpalaniu (chyba odkurzacz), po ostatnim uderzeniu przodem w scianę nie chodzi wiatrak od klimy bo blokuje go ta trąbka z przodu, wali mi sie wspomaganie mimo iż wymieniłem olej i po uderzeniu w grudniu nie mam kawałka nadkola w lewym przednim kole, a tam zauważyłem, że jest jakaś czarna "puszka" i jest ochlapana wiecznie w błocie (bo woda spod kół na nia chlapie).
Wszystkie te dziwne objawy zaobserwowałem po tej nieszczesnej ścianie.
Nie wiem kiedy wyciągne pas, ale w święta muszę jechac do Częstochowy (ok. 400km) i nie chciałbym dzwonic po OA we Wielkanoc.

To chyba wszystko co zauwarzyłem.
Weźcie coś doradźcie nim zajeżdżę silnik.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2008 - 22:34

sprawdz termostat - tak jak napisalem wyzej . ponadto po "scianie" wgiales raczej nie pas przedni tylko wzmocnienie zderzaka, ktore przy uzyciu sily , reka wyciagniesz (odegniesz). Odkrec grilla zlap za blache tuz przy trabce i drzyj do siebie (auto na recznym). Na zdjeciu nie wygladasz na lebiode to do dziela.....Zrob to bo jak wlaczysz klime to spalisz wiatrak
P.S. Przy temp 100 na blacie wiatrak chlodnicy powinien sie krecic.....ale zacznij od termostatu. Przy 95 st. gorny , dolny waz chlodnicy oraz chlodnica powinny byc GORACE
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 marca 2008 - 22:36

sprawdz termostat - tak jak napisalem wyzej . ponadto po "scianie" wgiales raczej nie pas przedni tylko wzmocnienie zderzaka, ktore przy uzyciu sily , reka wyciagniesz (odegniesz). Odkrec grilla zlap za blache tuz przy trabce i drzyj do siebie (auto na recznym). Na zdjeciu nie wygladasz na lebiode to do dziela.....Zrob to bo jak wlaczysz klime to spalisz wiatrak
P.S. Przy temp 100 na blacie wiatrak chlodnicy powinien sie krecic.....ale zacznij od termostatu. Przy 95 st. gorny , dolny waz chlodnicy oraz chlodnica powinny byc GORACE



ma pogiety pas przedni. widzialem na wlasnie oczy




 


#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2008 - 22:37

heheheeh no to lipa - bo mogla skrzywic elementy trzymajace wiatrak glowny , ktory sie nie zalacza......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 11 marca 2008 - 22:39

Jutro po południu planuję zdjąć zderzak i zobaczyć co się dzieje. Mimo to musze przed południem zrobic ze 150 km, ąż sie boję, bo ten silnik naprawde ma dziwną pracę.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2008 - 22:41

jesli temp bedzie Ci podchodzic pod 100 to regulatory ciepla na max na czerwone i dmuchawa na full (powinienes zbic na 90 - 95 a z ta temp spokojnie mozesz deptac).
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 12 marca 2008 - 09:18

chyba już wiem co jest grane. Układ chłodzenia wydaje mi się ok.
Obym nie miał racji, bo to chyba silnik mi się sypie. Niedawno wlałem olej, dokładnie 7500 km temu i dzisiaj w trasie wywaliło mi komunikat na kompie, że niski stan oleju. Odkreciłem korek na pracującym silniku i rzucało olejem.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2008 - 09:23

chyba już wiem co jest grane. Układ chłodzenia wydaje mi się ok.
Obym nie miał racji, bo to chyba silnik mi się sypie. Niedawno wlałem olej, dokładnie 7500 km temu i dzisiaj w trasie wywaliło mi komunikat na kompie, że niski stan oleju. Odkreciłem korek na pracującym silniku i rzucało olejem.



pod korkiem masz zaraz walek rozrzadu wiec to normalne ze bedzie rzucac olejem. Dolej do max i sprawdz za ile znow ci komp bedzie plakal




 


#19 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 12 marca 2008 - 09:29

pod korkiem masz zaraz walek rozrzadu wiec to normalne ze bedzie rzucac olejem. Dolej do max i sprawdz za ile znow ci komp bedzie plakal


Zrobię taki manewr jak ostatnio. Pojade po nowy olej. Stary spuszczę i zmierzę ile mi zleci. Ostatnio było 3 litry. Zobaczymy co będzie teraz.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#20 OFFLINE   Berni19

Berni19
  • 24 postów
  • Dołączył: 02-10-2007
  • Skąd: TCZEW

Napisany 12 marca 2008 - 15:44

Panowie, a co jest jak przy moim dieselku temperatura wynosi okolo 75 stopni przy normalnej jezdzie, czujnik temperatury jest sprawny, na desce pokazuje to samo co komp. temperatura dochodzi do 95 stopni przy ostrym przegonieniu auta.