Elektrycznie otwierana tylna klapa.
#1 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 10:07
Nosze się z zamiarem usprawnienia mojego caravana i mieć czyste ręce jak chcę otworzyć lub zamknąć klapę.
W związku z tym:
Czy ktoś z posiadaczy kombi myślał o zamontowaniu elektrycznych podnośników klapy.
I ewentualnie gdzie coś takiego można kupić.
Przejrzałem allegro i nic nie znalazłem.
Na SB,rozgorzała dyskusja o tym,a do tematu nikt nie zagląda.
#2 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:00
Fajnie mają użytkownicy C jak się orientuję posiadając możność odblowowania zamka z pilota. W moim mniemaniu mniej roboty i kombinatoryki. Mnie zależy na możliwości otwarcia i zamknięcia kufra pilotem w B. Jak wiadomo po zwolnieniu centralnego reagują wszystkie rygle i to dla mnie stanowi największy problem. Pneumatyka mnie nie zadowoli bo wydaje się to za skomplikowane, elektrycznie - prędzej.
1. Podnośnik el. szyby?
2. Obsługa organoleptyczna zamkniętego w kufrze młodszego brata?
i w reszcie
3. http://www.allegro.p...ykacz_380v.html
#3 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:02
#4 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:08
O coś takiego podobnego chodziło.
Tylko,że to jest na siłę,a gdzie w aucie znajdziemy zasilanie siłowe. :bad:
Jak by było na 230V,to nie ma problemu,bo ja już nawet sobie kupiłem przetwornicę na 230V,400W.
#5 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:14
Wkleiłem linka jako pomysł możliwego rozwiązania. Myślałem sobie tak:
Zostawię siłowniki, które mam a dołożę zwykły popychacz z silnikiem na odpowiednie napięcie.
#6 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:25
A może wykorzystać silnik od ponoszenia szyb.dołożę zwykły popychacz z silnikiem na odpowiednie napięcie.
Tylko,by było zapodać jakiś projekt jak to skonstruować.
#7 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:26
#8 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 12:29
Może by się udało,tylko gdzie coś takiego kupić,za rozsądne pieniądze.Może przeszczep mechanizmu z BMW e39
Jak kupię to od razu biorę się do roboty.
#9 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 13:12
To wiele wyjaśnia .
Cena (pewnie nówka) zaj sta.
Jedno mnie zastanawia:
Czy to działa wytwarzając ciśnienie w siłowniku czy na gwint na połączeniu miękkim (linka bądź inne takie)
http://moto.allegro....est_waw_pl.html
#10 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 13:24
#11 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 13:40
Co do ceny,będzie się trza rozejrzeć za jakimś przednim dzwonem i rozmontować tył.
#12 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 14:19
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 14:41
Pomysł polega na wykorzystaniu zwykłego amorka.
Gdyby wyjąć tłok i zastąpić go gwintowanym prętem a na końcu osłony tłoka przymocować nakrętkę? Oczywiście obudowę tłoka trzeba by rozwiercić od spodu tak, żeby głuższy niż oryginalny tłok w amortyzatorze dorobiony pręt z gwintem wystawał. Wtedy można połączyć pręt z silnikiem od spodu i "wuala".
Oczywiście otwarta sprawa zostaje dla sterowania położeń krańcowych i przekładnia silnik-pręt.
Wtedy sedan i kombi mogą czarować laski pod sklepem
#15 OFFLINE
Napisany 02 marca 2008 - 20:51
#16 OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 20:51
Myślałem już nad tym. Sprawa gwintu i silnika może i dobra tyle żeby silnika nie spalić trzeba zrobić przekładnie a co za tym idzie klapa będzie nam się podnosić 10 minut. Może cały mechanizm szyby wstawić wystarczyło by 5 obrotów silnika i klapa w górze.
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.p...24_v.html#photo
800N to dużo
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#17 OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 21:03
Zajrzyjcie pod siedzenia - tam kryje się magia otwieranej klapy
#18 OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 21:15
Szukam tego po stanach i nima :sad:
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 03 marca 2008 - 21:21
Chodzi mi nie o silniczek czy jakąś duperele. Tam mieli zabudowany servomotor który miał około 30cm długości a jednocześnie był cieniutki (w sam raz do zabudowy) więc dlatego szukałem po stanach.
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic