Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Elektrycznie otwierana tylna klapa.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 10:07

Jak w temacie.
Nosze się z zamiarem usprawnienia mojego caravana i mieć czyste ręce jak chcę otworzyć lub zamknąć klapę.
W związku z tym:
Czy ktoś z posiadaczy kombi myślał o zamontowaniu elektrycznych podnośników klapy.
I ewentualnie gdzie coś takiego można kupić.
Przejrzałem allegro i nic nie znalazłem.

Na SB,rozgorzała dyskusja o tym,a do tematu nikt nie zagląda.







 


#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 12:00

Dobijam się do tematu bo sprawa ciekawa i warta obgadania.
Fajnie mają użytkownicy C jak się orientuję posiadając możność odblowowania zamka z pilota. W moim mniemaniu mniej roboty i kombinatoryki. Mnie zależy na możliwości otwarcia i zamknięcia kufra pilotem w B. Jak wiadomo po zwolnieniu centralnego reagują wszystkie rygle i to dla mnie stanowi największy problem. Pneumatyka mnie nie zadowoli bo wydaje się to za skomplikowane, elektrycznie - prędzej.

1. Podnośnik el. szyby?
2. Obsługa organoleptyczna zamkniętego w kufrze młodszego brata?
i w reszcie
3. http://www.allegro.p...ykacz_380v.html

#3 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 12:02

Pomysł oczywiście dobry po wymianie silnika z 380 na 24V

#4 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 12:08

3. http://www.allegro.p...ykacz_380v.html

O coś takiego podobnego chodziło.
Tylko,że to jest na siłę,a gdzie w aucie znajdziemy zasilanie siłowe. :bad:
Jak by było na 230V,to nie ma problemu,bo ja już nawet sobie kupiłem przetwornicę na 230V,400W.







 


#5 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 12:14

Ja wiem....
Wkleiłem linka jako pomysł możliwego rozwiązania. Myślałem sobie tak:
Zostawię siłowniki, które mam a dołożę zwykły popychacz z silnikiem na odpowiednie napięcie.

#6 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 12:25

dołożę zwykły popychacz z silnikiem na odpowiednie napięcie.

A może wykorzystać silnik od ponoszenia szyb.
Tylko,by było zapodać jakiś projekt jak to skonstruować.







 


#7 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 02 marca 2008 - 12:26

Może przeszczep mechanizmu z BMW e39 ? tam klapa otwiera i zamyka sie z pilota.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#8 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 12:29

Może przeszczep mechanizmu z BMW e39

Może by się udało,tylko gdzie coś takiego kupić,za rozsądne pieniądze.
Jak kupię to od razu biorę się do roboty.







 


#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 13:12

Ha !!!
To wiele wyjaśnia .
Cena (pewnie nówka) zaj :censored: sta.
Jedno mnie zastanawia:
Czy to działa wytwarzając ciśnienie w siłowniku czy na gwint na połączeniu miękkim (linka bądź inne takie)

http://moto.allegro....est_waw_pl.html

#10 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 13:24

A tutaj ewidentnie mała sprężareczka w meśku:
http://moto.allegro....cedes_w211.html

#11 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 13:40

Tamto pierwsze od Vectry by było praktyczniejsze.
Co do ceny,będzie się trza rozejrzeć za jakimś przednim dzwonem i rozmontować tył.







 


#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 14:19

Myślałem jak tu po najprostszej linii oporu i chyba mam ... Co wy na to?

#13 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 14:22

Kombinujesz,bez przerwy do sedana,a ja do kombi.







 


#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 14:41

Nie mogę wkleić zdjęcia więc może opisze.

Pomysł polega na wykorzystaniu zwykłego amorka.

Gdyby wyjąć tłok i zastąpić go gwintowanym prętem a na końcu osłony tłoka przymocować nakrętkę? Oczywiście obudowę tłoka trzeba by rozwiercić od spodu tak, żeby głuższy niż oryginalny tłok w amortyzatorze dorobiony pręt z gwintem wystawał. Wtedy można połączyć pręt z silnikiem od spodu i "wuala".

Oczywiście otwarta sprawa zostaje dla sterowania położeń krańcowych i przekładnia silnik-pręt.

Wtedy sedan i kombi mogą czarować laski pod sklepem ;)

#15 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 20:51

Nie mogę wkleić zdjęcia więc może opisze.

http://forum.omegakl...er=asc&start=30

#16 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 03 marca 2008 - 20:51

Co do ustawień krańcowych to moim zdaniem można wykorzystać silnik od podnoszenia szyb. Akurat mam dwa mechanizmy od calibry. Tam na silniku jest układ elektroniczny (odpowiada za to że przy przeciążeniu wyłącza silnik).

Myślałem już nad tym. Sprawa gwintu i silnika może i dobra tyle żeby silnika nie spalić trzeba zrobić przekładnie a co za tym idzie klapa będzie nam się podnosić 10 minut. Może cały mechanizm szyby wstawić wystarczyło by 5 obrotów silnika i klapa w górze.

Znalazłem coś takiego http://www.allegro.p...24_v.html#photo

800N to dużo
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2008 - 21:03

ja bym wolał wykorzystać silnik od podnooszenia siedziska - klape wytrzyma bo wasze tyłki wytrzymuje. No i ma gwint. Dać go tylko na ramieniu i można działać

Zajrzyjcie pod siedzenia - tam kryje się magia otwieranej klapy



 


#18 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 03 marca 2008 - 21:15

Wiem że w programie Pimp My Ride stosowali servomotor.

Szukam tego po stanach i nima :sad:
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2008 - 21:18

szokol, a co to jest servomotor :)



 


#20 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 03 marca 2008 - 21:21

Roozga!!!

Chodzi mi nie o silniczek czy jakąś duperele. Tam mieli zabudowany servomotor który miał około 30cm długości a jednocześnie był cieniutki (w sam raz do zabudowy) więc dlatego szukałem po stanach.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic