

TDS a TD
#1
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 18:56
#2
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 19:16
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 19:28
#4
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 19:34
Czy to prawda ze omegi od 97r maja cynkowane blachy???? dzieki pzdr
#5
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 19:39
#6
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 19:55
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#7
Guest_sunnychris_*
Napisany 20 czerwca 2006 - 20:41
#8
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 21:40
Dopiero po 99 roku masz 2.5TD 16 zaworowy na common railu.....
#9
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 21:59
#10
Guest_sunnychris_*
Napisany 20 czerwca 2006 - 22:06
#11
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 22:29
#12
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 22:38
#13
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2006 - 22:56
witam wszystkich. co do diesla w common rail'u to wychodzily dopiero od 09.2001 i byla to kolejna ewolucja silnika beemki 2.5TD-pozdro.
to mnie sie wlasnie z tym pochrzanily oznaczenia

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#14
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2006 - 06:44
To jeden i ten sam motor!! Akurat posiadam taka Ome i przy spokojnej jezdzie pali mi 5,5 litra (100km/h) i nie wziela mi nigdy powyzej 9 litrow wiec nie wiem skad ta opinia..2,5 TDS to silnik od BMW 139 konny bodajrze. , a 2,5 TD to straszy motor konstrukcji isuzu ( nie wiem ile ma koni) W kazdym badz czy niebadz razie , alą okolo 8 litrów przy spokojnej jezdzie i strasnzie sie przegrzewaja, wiec to nie sa udane silniki.
Tak Oma od 97 po liftingu ma ocynk i ogólnie jest udoskonalonaCzy to prawda ze omegi od 97r maja cynkowane blachy????
Raczej 24 zaworowym bo nie widziałem jeszcze 6 garowego motoru 16V :razz:Dopiero po 99 roku masz 2.5TD 16 zaworowy na common railu.....
2.5 DTI bo tak sie nazywal ten motor od 09.2001 to ten sam motor z nowa 24zaworowa głowica oplowską, a przed liftingiem były jeszcze TD z bez przepływki
#15
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2006 - 07:21
a co do tego ocynku... zapomnij.. w omegach NIE BYLO OCYNKU!

#16
Guest_sunnychris_*
#17
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2006 - 08:19
#18
Guest_sunnychris_*
Napisany 21 czerwca 2006 - 08:25
W 60% użycie warstwy cynku na zewnętrznych warstwach metalu, cynk fosforyzowany kładziony w pierwszej kolejności na karoserie auta - elektrostatycznie (katodowo).
Wszystkie spawy zszywane i łączone spoiną ze specjalnym związkiem chemicznym. Obszary skłonne na uszkodzenia na odpryski na podwoziu, okryte powłoką odporną na uderzenia kamieni. Główne zabezpieczenia antykorozyjne występują na masce silnika, płycie bagażnika, tylnej klapie, drzwiach i innych powierzchniach płytowych.
Końcowa faza malowania zakończona elektrostatycznie.
Nadkola i niektóre elementy podwozia zabezpieczone warstwami z PCV. Wosk polimerowy wzmacniający zabezpieczenie anty-korozyjne, wpompowany do drzwi, progów i innych jam w podwoziu. Plastyczne przednie nadkola."
#19
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2006 - 08:34
po drugie.. ocynk widać gołym okiem, mieniący się złotawo-srebrno nalot na powierzchni blach po zdarciu farby... mozesz se ździerać i ździerać.. ocynku nie było...
oczywiście miło jest żyć w przeświadczeniu że ma się ocynk.. ale niestety jego tam nie ma

[ Dodano: Sro 21 Cze, 2006 10:08 ]
trzeba byłob założyć nowy temat z tego bo żeśmy zeszli, dokładnie przeszukałem wszystko i w pewnym sensie zwracam honor, nie mam powłok antykorozyjnych dla omegi B po 97 ale mam dla vectry B. I.... rzeczywiście dużo blach z tego co wyczytuje jest cynkowanych. Tylko nie wiem jak to się ma w praktyce.
Założmy cynkowane są drzwi, od wew i zew strony... i bierzemy taką omege 2002 np na szrocie.... dokłądnie zaglądamy tu i tam.. i ona ma normalnie rdze.... zdzieramy troche lakieru... goła blacha i nic więcej... więc ktoś tu robi w kulki...
nie mam doświadczeń z Vectrą B z 99 roku... może ktoś sięinny wypowie.. ale wydaje mi się że dól drzwi leci jak nic...
#20
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2006 - 09:21
Z tego co wiem silnik w omedze nie ze względu na konkurencje ma mniejszą moc. W bmw zdażały się pęknięcia głowicy i przegrzania na 6 cylindrze. Celowo opel zmniejszył moc żeby tego uniknąć co i tak do końca nie wyszło bo te awarie dalej się pojawiają w niektórych przypadkach.
tak czy inaczej bezpiecznie nie ingerować w moc tego silnika i nie deptać go za ostro to będzie służył.
pozdrawiam