Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Denerwujące piszczenie na wolnych obrotach..czym może być


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2008 - 21:53

Witam!!
Otóż mam mały problem..silnik 2.0 16v piszczy mi na niskich obrotach tzn właśnie myślę że to nie silnik tylko...no właśnie co..??Macie jakieś pomysły..??Myślałem że to pasek wielo klinowy ale wymieniłem i nic uwierzcie mi że jest to bardzo denerwujące...czekam na Wasze propozycje jak sobie z tym poradzić..Pozdrawiam!!

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2008 - 22:03

zdjemij pasek wieloklinowy i odpal motor jseli przestanie piszczec tzn ze ktoras z rolek (czytaj urzadzen na napedzie paska) - tym sposobem zawezysz poszukiwania
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2008 - 22:30

stawiam na rolke napinacza paska wieloklinowego.
posłuchaj uważnie :wink:

#4 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lutego 2008 - 08:21

Kurczę myślałem że to coś w rozrządzie ale rozrząd był nowy z rolkami..hm..a ciężko jest zdemontować tą rolkę..??

#5 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lutego 2008 - 08:24

Kurczę myślałem że to coś w rozrządzie ale rozrząd był nowy z rolkami..hm..a ciężko jest zdemontować tą rolkę..??


proponuje najpierw posłuchać czy faktycznie z tego , ona jest na tyle łatwo dostepna że możesz ucho przyłożyć.
tylko uważaj żeby Ci peruki nie zerwało :mrgreen: :wink:

#6 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 29 lutego 2008 - 08:24

Kurczę myślałem że to coś w rozrządzie ale rozrząd był nowy z rolkami

A wymieniałes pompe wody? może to ona sie odzywa?

#7 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lutego 2008 - 08:25

niestety nie ruszałem tego
:neutral:

#8 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lutego 2008 - 09:12

Pompy nie ruszałem hm...kurczę niby drobnostka ale trzeba się tym zająć...

#9 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lutego 2008 - 09:20

pompa jak piszczy top z reguły juz sie z niej lac zaczyna

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lutego 2008 - 09:31

jak masz klime to ja wlacz i zobacz czy piszczenie ustaje. mozliwe ze sprzeglo do konca sie nie rozlacza i stad ten pisk.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lutego 2008 - 20:15

No nie pisk prawdopodobnie dochodzi z alternatora a podobniesz
był zakładany nowy nawet tak wygląda :bad:

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lutego 2008 - 22:53

Ty - no wez sciagnoij pas wieloklinowy i bedziesz widzial czy to rozrzad czy uklad pasa wieloklinowego..... nie ma na co czekac . aby zdjac ten pas nie trzeba nic rozkrecac
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2008 - 19:45

No i się doigrałem :/ Dzisiaj po myciu - to chyba powódź była he he - silnika też coś mi zaczęło piszczeć. Jest to do strony pompy wspomagania, ale podejrzewam właśnie rolkę napinacza. Podejrzewam - bo jak bym bliżej ucho przystawił to by mi się wkręciło w pasek, a lubię moje ucho :wink:

I teraz pytanie: czy jak piszczy napinacz to już niedobrze i trzeba wymieniać czy jeszcze pojeździ trochę. Aha no i czy popsikanie napinacza (łożyska) WD-40 jest dopuszczalne czy spowoduje jego szybszą śmierć ?

#14 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 marca 2008 - 20:44

lozyska maja swoja smar. jak popsikasz to zistanie on wyplukany. bez smaru lozysko sie szybko zatrze. jezeli to napinacz to niedlugo sie rozsypie. mozliwe ze tylko pasek mokry i to on piszczy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#15 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2008 - 23:28

a można odpalić auto bez wielo klinowego..?? :oops: :oops: :oops: na pewno nic się nie stanie..??Pozdr

#16 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marca 2008 - 00:16

nic, nie bedziesz mial ladowania, wspomagania i ewentualnie klimy. (tak w ogole to masz klime??)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#17 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 00:43

mam klimę...jej włączenie nic nie pomaga..

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2008 - 07:03

Kolego - mozesz spkojnie odpalac x20xev bez pasa wieloklinowego (tomspeed napisal czego nie bedzie ), Jesli po zdjeciu tego pasa nie bedzie juz tego dzwieku, to gasisz silnik i kazda z rolek (czytaj urzadzen napedzanych paskiem) sprawdzasz pod wzgledem luzów i krecisz reka - mozesz tez uzyc stetoskopu lekarskiego i przykladac w miejscach lozysk i krecac walkiem danego urzadzenia ( czy rolka napinacza) , sluchac pod wzgledem jakiego podejrzanego dzwieku (jednak w takim przypadku trzeba troche doswiadczenia bo nie ma do czego porownac - a przez stetoskopo bedziesz slyszal duzo dziwnych dzwiekow). Jesli uwazasz ze jednak wszysykie urzadzenia ok - to zakladasz pas i psikasz troszeczke na pas wieloklinowy (na strone klinow) WD - 40 (albo jakiegos srodka "przeciwko slizganiu sie paska") jesli przestanie to znak ze piszczal (wyl) pas wieloklinowy. Moze wydawac dzwieki z 2 powodów, Zuzyty pas, lub rolka napinajaca ( ktora nie napina wlasciwie pasa). Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   01baca10

01baca10
  • 135 postów
  • Dołączył: 10-10-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 03 marca 2008 - 18:14

Miałem ten sam problem w poprzedniej omie (2,0 16V). Słychać było denerwujący pisk.
Po zdjęciu paska i odpaleniu auta nic nie piszczało, zakręciłem ręką tą rolkę i było ją słychać. Wymieniłem samą rolkę od napinacza paska wielorowkowego (50zł na jednej śrubie - prosta wymiana), założyłem pasek i ....... nie miła niespodzianka. Piszczało jeszcze łożysko na sprzęgle klimy (prawie było zatarte). Tu wymiana w warsztacie 150zł.

#20 OFFLINE   Woznik

Woznik
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-07-2007
  • Skąd: Brzeg Dolny

Napisany 07 marca 2008 - 22:51

U mnie tez sa objawy piszczenia. Na wolnych czasami piszczy na wiekszych ustaje. Bede musial sprawdzic z tym paskiem wieloklinowym i bez niego.