Witam, nie znalazłem żadnego takiego tematu, więc pytam:
mam wtyczkę do podłączenie przyczepki, z tym że jest to wtyczka niemiecka, dlatego różni sie od polskiej.chce jutro założyć polskie gniazdo, i mam pytanie:
czy ktoś ma jakiś schemat, lub cos pomocnego, jak podpiąć przewody do nowej wtyczki?który przewód jest do czego??
wiem że jakoś da sie to chyba sprawdzić, bo kiedys wyczytałem gdzieś że np. w astrze, sa różne kolory przewodów i każdy kolor jest od czegoś, czy w Omce jest tak samo??pozdrawiam


wtyczka przyczepy
Rozpoczęte przez
sebekopel
, 25 lut 2008, 17:20
6 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 17:28
tu masz schemat podłączenia wtyczki i gniazda
http://www.karawanin...ntent/view/9/3/
ja na twoim miejscu zostawiłbym wtyczkę 13 bolcową i dołożył z drugiej strony haka europejską 7. wtyczka 13 bolcowa ma wyprowadzone dodatkowe przewody masy, +, oraz kierunki rozdzielone na strony. przydatne to jest do podłączenia przyczepy kempingowej.
możesz też kupic przejściówkę 13/7 w serwisie opla, kosztuje to około 60E!
a tutaj schemat samego gniazda 13 bolcowego
http://www.kablomedi...ges/90-501Z.gif
http://www.karawanin...ntent/view/9/3/
ja na twoim miejscu zostawiłbym wtyczkę 13 bolcową i dołożył z drugiej strony haka europejską 7. wtyczka 13 bolcowa ma wyprowadzone dodatkowe przewody masy, +, oraz kierunki rozdzielone na strony. przydatne to jest do podłączenia przyczepy kempingowej.
możesz też kupic przejściówkę 13/7 w serwisie opla, kosztuje to około 60E!

a tutaj schemat samego gniazda 13 bolcowego
http://www.kablomedi...ges/90-501Z.gif
#3
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 18:01
przejsciowka kosztuje okolo 50 polskich zlotych w motoryzacyjnym sklepie, ja akurat zalozylem polskie gniazdo i zlikwidowalem niemieckie. kierunki zawsze sa rozdzielone na strony inaczej nie mialoby to sensu.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI
#4
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 18:29
sorryprzejsciowka kosztuje okolo 50 polskich zlotych w motoryzacyjnym sklepie, ja akurat zalozylem polskie gniazdo i zlikwidowalem niemieckie. kierunki zawsze sa rozdzielone na strony inaczej nie mialoby to sensu.

ja na twoim miejscu zostawiłbym wtyczkę 13 bolcową i dołożył z drugiej strony haka europejską 7. wtyczka 13 bolcowa ma wyprowadzone dodatkowe przewody masy(rozdzielone na poszczególne obwody), +(stały i po stacyjce), oraz swiatło cofania. przydatne to jest do podłączenia przyczepy kempingowej.
czasem człowiek szybciej pisze niż myśli. przepraszam

#5
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 19:21
no własnie chciałem zrobić tak jak pisze tomspeed
ale w sumie jeśli sa takie przejściówki że sie podpina pod niemieckie a na wyjściu jest polskie to może sie w to zaopatrze?mniej roboty by było z podłączaniem tych kabelków... :razz:
Panowie dziękuje za pomoc :ok:
ale w sumie jeśli sa takie przejściówki że sie podpina pod niemieckie a na wyjściu jest polskie to może sie w to zaopatrze?mniej roboty by było z podłączaniem tych kabelków... :razz:
Panowie dziękuje za pomoc :ok:
#6
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2008 - 20:54
rzeczywiście na ALLEGRO jest tego mnóstwo, już wysłałem zapotrzebowanie do polski.
:grin:
:grin:
#7
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2008 - 18:35
no, już zakupiłem wtyczkę pasuje jak trzeba, dzięki i pozdrawiam :grin: :grin: