Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana Blaupunkt Car300 na Alpine


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 lutego 2008 - 13:26

Witam

Szykuje sie do wymiany radia (pierwszy raz to będe robił-jestem laikiem w tej dziedzinie)
na 100% kupie dzisiaj takie radyjko http://www.allegro.p...tyczniowa_.html w związku z tym mam nastepujące pytania:

1.Czy do wyjęcia radia Car300 wystarczy pokombinować z różnymi gwozdziami lub drutami czy trzeba jednak kupic te klucze do wyciągania (nie chce czekac 3 dni zanim przyjdzie przesyłka z allegro)

2.Czy po wyjęciu oryginalnego Car 300 wystarczy wcisnać tego Alpine'a (nie potrzebuję nic przerabiać żeby działała data itp bo i tak mam zwykły wyświetlacz bez komputera) i wszystko bedzie działać czy trzeba coś tam zmieniać.

Wiem że pytania dla niektórych smieszne ale nie chce niczego zepsuć.

Pozdrawiam.

PS: Fajnie by było gdyby wypowiedziały się osoby mające właśnie takie radyjko.za wszelka pomoc bede wdzieczny.

#2 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 13:51

Bartek88, podjedż do serwisu opla i tam Ci wyjmią to radyjko od ręki za darmo, ja tak zawsze robiłem. Jeżeli tą alpine kupisz odrazu z kablem i wtyczkami z obu stron to wyjmujesz stare radio, podpinasz to i cyka. A co do wyświetlania daty na komputerze to u mnie raz wyświetla raz nie, niewiem od czego to zalerzy :mrgreen:

#3 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 lutego 2008 - 14:04

Hmmm a da sie je wogóle wyjąć bez tych specjalnych kluczy , bo jakos mi głupio jechac do serwisu opla i prosić o wyjecie za darmo tego radia :oops:

PS: To te radia sprzedawane są w ocji z wtyczkami + kable i bez nich ???

Zaznaczam że chodzi o nowe radio.

#4 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 14:06

A co do wyświetlania daty na komputerze to u mnie raz wyświetla raz nie, niewiem od czego to zalerzy :mrgreen:



A zależy to od tego że gdy masz wyłączone radio to Ci wyświetla datę a gdy masz włączone to już nie :lol:

#5 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 14:12

Ja jak kupowałem pare lat temu swoją alpine w sklepie (2999zł :mrgreen: a teraz może warta z 500) to kable były także i tu napewno będą. Myślałem że kupujesz ją od kogoś, a ludzie różnie radia podłanczają. A co do serwisu to czego tu się wstydzić, wczodzisz i kulturalnie pytasz czy mogli by Ci wyjąć radyjko z opelka i ile to kosztuje, wszystko. U mnie nie biorą za to kasy w salonie opla.

#6 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 14:14

Dokładnie tak michałek :mrgreen: Ale czasami data pojawia mi się gdy radio jest włączone. Wiesz może jak to zrobić żeby wyświetlało date cały czas?

#7 OFFLINE   camel

camel
  • 51 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Radom
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 23 lutego 2008 - 14:19

Ja do wyjmowania radia używam imbusów ale i gwożdziami też wyjmowałem . Wkładasz we wszystkie otwory odginasz na zewnątrz iwychodzi.

#8 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 14:21

Ja tak prubowałem u siebie i nie mogłem wyjąc, wiec pojechałem do salonu.

#9 OFFLINE   camel

camel
  • 51 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Radom
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 23 lutego 2008 - 14:24

Najlepiej to robić w 2 osoby jedna rozgina a 2 wkłada palce w miejsce kasety i wyjmuje

#10 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 14:35

Witam
1.Czy do wyjęcia radia Car300 wystarczy pokombinować z różnymi gwozdziami lub drutami czy trzeba jednak kupic te klucze do wyciągania (nie chce czekac 3 dni zanim przyjdzie przesyłka z allegro)

panowie poco kombinować gwoździami, macie podane jak na dłoni...ŁATWO i SZYBKO
http://forum.omegakl...read.php?t=6524
wygięcie i wyjęcie....... w całości 10 minut

#11 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 14:50

Dobre, musze sprubować.

#12 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 15:41

Dokładnie tak michałek :mrgreen: Ale czasami data pojawia mi się gdy radio jest włączone. Wiesz może jak to zrobić żeby wyświetlało date cały czas?



Tak wiem :) Ty zapewne też będziesz wiedział :) :lol: :lol: :wink: :wink: http://forum.omegakl...read.php?t=3162

#13 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2008 - 15:52

O, Wielkie dzięki michałek :piwo:
Właśnie wróciłem z parkingu, wyświetlacz już mi pokazuje date :yes_yes: Kocham to forum! :mrgreen:

#14 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 lutego 2008 - 20:58

Dzisiaj zamontowałem tego Alpine'a i wszystko ładnie gra tyllko mam problem:
Po wyłączeniu śilnika i ponownym włączeniu stacje sie rozkodowują i musze ustawiać je od nowa :???: tez mieliscie taki problem ???
Jak to naprawić bo słuchanie szumów przy każdym włączeniu troche denerwuje :cry:

#15 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2008 - 21:01

tez mieliscie taki problem ???


nie bo dobrze kabelki polaczylem :lol: :shock:

#16 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 lutego 2008 - 21:03

tez mieliscie taki problem ???


nie bo dobrze kabelki polaczylem :lol: :shock:


Naprawdę wszystko połączyłem zgodnie z instrukcją , nie mam pojęcia o co chodzi :???:

#17 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 lutego 2008 - 22:13

Właśnie przeczytałem że w takim przypadku musze pozmieniac jakieś kabelki ( żółty do czerwonego czy jakoś tak) żeby było zasilanie podtrzymujace pamięć radia po wyłączeniu zapłonu, w zwiazku z tym mam do was prośbę:

Zamieszczam tu schemat według jakiego mam podłaczone teraz radio.
http://img244.images...anuj0001wp5.jpg

Czy w miejscu które zaznaczyłem czarnym kółkiem trzeba pozmieniać te kabelki ???
i jak to nalezy zrobic ? lutować ,poprzepinać ?

#18 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2008 - 23:38

Właśnie przeczytałem że w takim przypadku musze pozmieniac jakieś kabelki ( żółty do czerwonego czy jakoś tak) żeby było zasilanie podtrzymujace pamięć radia po wyłączeniu zapłonu, w zwiazku z tym mam do was prośbę:

Zamieszczam tu schemat według jakiego mam podłaczone teraz radio.
http://img244.images...anuj0001wp5.jpg

Czy w miejscu które zaznaczyłem czarnym kółkiem trzeba pozmieniać te kabelki ???
i jak to nalezy zrobic ? lutować ,poprzepinać ?

dokładnie,
zamien czerwony z żółtym.
najczęściej jet specjalna wtyczka do zamiany tych kabli, ale możesz sobie wyjąć wtyki z gniazda i zamienić same kable. jeżeli nie chcesz, to na siłę..... przetnij i przylutuj na nowo.

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2008 - 23:43

Z obrazka wynika, że przepiąć. Wolnego konektorka na czerwonym kabelku od strony kostki ISO zaizolować!
Się nieco spóźniłem :mrgreen: Dodany obrazek

#20 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 lutego 2008 - 23:56

Dzieki wielkie :piwo: :piwo: dla Was :mrgreen:

Ten wolny konektorek ma już gumowa ochronną końcówkę więc chyba nie trzeba go izolować, mam nadzieje że nie będzie żadnego spinaka :razz:

Nie jestem pewien ale w któryms poście na forum było że jeżeli przepinamy tak kable to trzeba odciać jakiś inny żeby nie dawał napięcia zwrotnego. ( sorka że tak chaotycznie to opisałem) o co chodzi ? Tez musze coś odcinać ?