Witam, temat już był, ale umarł, ale pora się tym zająć, bo nie każdy ma tyle siły żeby kierować omegą na fabrycznym wspomaganiu.
Na forum dużo osób zmienia coś w swoich autach, ale według mnie jedna rzecz wymaga grubszej modyfikacji a mianowicie wspomaganie kierownicy.
Pytanie jest od czego zacząć, ktoś już przerabiał ten temat, może da jakieś wskazówki ? Inna pompa z większym ciśnieniem może ? Ta w omedze 2.0 ma jak się nie mylę 80 bar. Tylko od czego taka większa pompa przypasuje ?
Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem.
A może modyfikacja standardowej pompy? Ktoś kto zna się na tej dziedzinie, niech coś podpowie.
Modyfikacja, tuning wspomagania w Omedze b w roku 2017.
#1 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2017 - 20:52
#2 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2017 - 04:47
Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem.u mnie tak było bez żadnych modyfikacji, nawet dziecko dawało rady
#3 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2017 - 05:20
#4 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2017 - 07:28
Co do pompy to kupiłem drugą używkę od 2.2, chodzi jakby ciszej ale dalej to samo kręci się ciężko. Byłem u fachowców od przekładni, według nich jest ok, nic nie pozapiekane, ale dalej dla mnie za ciężko się tym kieruje. Wymieniłem łożyska amorków, tulejke wspornika drążków.
To o czym piszesz to servotronik, był też w B, ale nie w 2.0.
To co ryzykować kupno chińskiego zamienika ? Bo każda używka i tak zmęczona będzie, czy myśleć o jakiejś modyfikacji ?
Edytowany przez B0Cygano, 28 sierpnia 2017 - 10:04.
#5 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2017 - 20:17
#6 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2017 - 21:46
@
SZAJBUS_SzeF
Raczej przekładki nie było.
Gdzie ten zwór znaleźć, w pompie czy w innym miejscu ?
#7 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2017 - 22:21
W mojej BFL (2,2 benz.) wspomaganiu też daleko do "lekkości", o kręceniu jednym palcem można zapomnieć. W staruszce B 2,0 16V z 96r. jest jeszcze trochę gorzej. W sumie miałem do czynienie z 3 omeśkami i myślałem, że ten typ tak ma. Jeśli ktoś może kręcić palcem to zazdroszczę :-)
#8 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2017 - 14:41
#9 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2017 - 16:18
przerobić
Nawet jeśli uda Ci się zwiększyć siłę wspomagania, by na postoju jednym palcem kręcić, to co będzie w czasie jazdy? Jedziesz sobie tak 90 km/h np. i ciaśniejszy zakręt to już wyzwanie z tak czułą kierą. Bez servtronica nie widzę sensu modzenia niestety.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#10 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2017 - 18:37
wyzwanie
Wyzwanie to jest obecnie jazda w mieście i patrzenie żeby wyrobić się na skrzyżowaniach.
Jeździłem kidyś Polonezem ze wspomaganiem, tam kierownice obracać można było na jałowym w miejscu jednym palcem i dawało się jeździć w normalnych prędkościach, obecnie jak wsiąde do ojca pasata tambkierownica znacznie lżej chodzi i jakoś też nie ma problemu z zakrętami.
Ja tam wolę mieć wspomaganie niż zapierać się z całych sił żeby skręcić na skrzyżowaniu, o manewrach na parkingu nie wspominając.
#11 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2017 - 19:30
@ SZAJBUS_SzeF
Raczej przekładki nie było.
Gdzie ten zwór znaleźć, w pompie czy w innym miejscu ?
Przemyślałem temat. Jeździłem b fl 2.2 16v i wspomaganie działa dużo gorzej niż w mojej. Może konstrukcyjnie popełnili błąd dając zbyt małą pompę do silników 2.0 i 2.2. Porównaj cały układ (przekładnie, pompę, średnicę przewodów) pomiędzy 3.0 a 2.0 tam musi być odpowiedź.
#12 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2017 - 19:39
@
SZAJBUS_SzeF
A może wiesz jaką w 3.0 pompa wspomagania ma wydajność ciśnienia ?
#13 OFFLINE
Napisany 01 września 2017 - 06:15
#14 OFFLINE
Napisany 01 września 2017 - 07:41
Wyzwanie to jest obecnie jazda w mieście i patrzenie żeby wyrobić się na skrzyżowaniach.nawet w aucie bez wspomagania kręcenie kierownicą podczas jazdy nie sprawia problemu, mówię o sprawnym układzie kierowniczym, u Ciebie jest coś nie tak skoro twierdzisz że musisz walczyć z kierownicą podczas jazdy
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2018 - 05:40
Jako, że polityki nie uprawiam to zostało coś zrobione, dla chętnych do poczytania daje linka:
http://forum.omegael...s#comment-49442
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2018 - 20:55
@
wigo
Pompa wspomagania z Audi - 150 zł
Przewód wspomagania z Audi - 100 zł
Przekładnia z Omegi, przekaźnik oraz przewód - 100 zł
2 litry płynu GM Dexron VI - 82 zł
2 litry płynu Mobil 320 ATF - 60 zł
Pasek Gates 6PK1893 - 60 zł
BMW Lubrizol 6178 - 34 zł
Dorobienie flanszy do kółka pasowego w pompie - 40 zł
Spawanie przewodów - 10 x Żubr 0,5l
Tak mniej więcej to wyglądało, miej na uwadze zastosowano używane części, a ich cena może być różna w zależności od znajomości, potrzeb jak i dostępności. Robocizny i nerwów, jak i prób nie wyceniam, bo to sprawa o charakterze indywidualnym, w zależności czy ktoś robi sam, czy zleca wykonanie.