[OB & OBFL] Omega B FL 3.0 V6 problem z obrotami
#1 OFFLINE
Napisany 02 maja 2015 - 22:07
Pacjent: Omega B FL 1999r 3.0V6, swapowany manual,kolo dwumasowe
Objawy: miot,rzuca,kuleje na jałowych,jak jest na "ssaniu" jest w miare okej-tylko czuć paliwo, wraz ze wzrostem temperatury i ustabilizowania się obrotów silnik zaczyna coraz bardziej wibrowac,w kabinie slychac jakby jakies cykanie przy przyspieszaniu do ok 2500 obrotow- potem jest to nie slyszalne,podpobnie podczas schodzenia z obrotow-cykanie jest nieslyszalne-dzwiek o stalej czestotliwosci
Leczenie:
-Opel scanner- sonda2 wydawala byc sie "lekko ospala"-zamiana miejscami, zamiana na sondy z omegi b V6- bez zmian
TPS ma wartosc 0.74- skorygowalem do 0.55- na "ssaniu" nie ma juz wysokich obrotow,ale dalej kuleje na jalowych
-zaplon- nowe swiece 4-ele,przewody-wszystko firmy bosch, podmieniona cewka/cewka sprawdzona wg porady i wszystkie wartosci sa identyczne
-powyzsze objawy pojawily sie jeszcze gdy auto bylo w automacie,z racji ze automat juz i tak slabo dzialal-no i zamulal to auto(teraz tego zaluje) zmienilem na manualna skrzynie - kolatanie silnika dalej wystepuje,
-rozrzad- myslalem ze to wina rozrzadu- wymienilem osobiscie rozrzad bo stary byl juz i tak w kiepskim stanie:
-oczywiscie brak błędów
-kolektor dolotwy zdejmowalem juz kilkukrotnie- podcisnienia sa okej uszczelki rowniez
-wtryski- zamienione na wtryski z calibry V6- takie mialem pod reka-bez zmian
No i tutaj sie wykladam- nie wiem za co sie teraz zabrac- zrzucac kolektory wydechowe w nadzieji ze maja gdzies pekniecia?ogladalem od spodu z gory-nigdzie nie ma ciemniejszych miejsc dajacych znak ze jest gdzies dziura. Jakies pomysly?
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 11:07
o tym jeszcze nie myslalem, co wtedy z immo?może warto by sie pokusić o podmiane ecu
#5 OFFLINE
Napisany 05 maja 2015 - 09:45
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 07 maja 2015 - 21:45
Druga kwestia jest taka, że nie potrzebnie kupowałeś świece 4-elektrodowe, spokojnie by wystarczyły 2 elektrody NGK BKR5EK. Nie masz DIS'ów, zaś kable WN, pomimo silnika 3.2.
Nigdy nie widziałem na oczy tak agonalnego stanu rozrządu. Przynajmniej tego co się znajduje pod samą obudową.
#8 OFFLINE
Napisany 11 maja 2015 - 07:58
Też wcześniej nie widziałem rozrządu w takim stanie,ale mam pasek z astry w któym z 10 zębów paska zostało wyrwanych a jego grubość to ok 8mm- auto jeździło normalnie:)Jeżeli właśnie sonda jest z lekka ospała to nie koniecznie musi być jej wina a właśnie układu wydechowego. Cykanie słychać gdzieś w dolnej okolicy EGR'u.
Druga kwestia jest taka, że nie potrzebnie kupowałeś świece 4-elektrodowe, spokojnie by wystarczyły 2 elektrody NGK BKR5EK. Nie masz DIS'ów, zaś kable WN, pomimo silnika 3.2.
Nigdy nie widziałem na oczy tak agonalnego stanu rozrządu. Przynajmniej tego co się znajduje pod samą obudową.
#9 OFFLINE
Napisany 21 maja 2015 - 21:20
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2015 - 19:14
Test na obecność CO2 w ukladzie- brak co2.
Powoli kończą mi się pomysły, wyczyscic odmę? Ma to jakiś wpływ na kulture jałowego biegu?
Sonda os1 wydaje się być ospała[EDYCJA-po zamianie sond dalej sygnały wyglądają podobnie-dopiero od lekkiego przygazowania sonda coś wskazuje]- czy tomoże być powodem beznadziejnych obrotów jałowych?
Fotki z opel scannera:
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2016 - 23:39
Nauczyłem się z tym żyć,brak pomysłów a silnika wymieniać nie będę
#14 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2016 - 00:24
#15 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2016 - 12:34
Wydaje mi sie że tak,aczkolwiek nie używałem czujnika zegarowego więc jest ustawiony na znaki,nie mogłem już czekać z montażem lpg, od tego czasu wyleciał egr,zamontowane pokrywy aluminiowe,wymienione usczelki w kolektorze dolotowym, sprawdzone podcisnienia, silnik nie pali płynów,kompresja rozbiegana o max 0.5 pomiędzy głowicami(w b która ostatnio sprzedawałem była większa rozbieznośc a silnik chodził równo ja stół). W programach do diagnostyki vag mozna sprawdzić opóźnienie w stopniach pomiędzy syngałami z czujnika wału i wałków rozrzadu szkoda że tego nie da się sprawdzić w omedze:)