Filtr stożkowy w C26NE - jak to upchnąć????
#1 OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2008 - 18:34
Mam omegę A z 93 roku, pod maską C26NE, chcę zmienić filtr na cos bardziej wydajnego.
Chcę wstawić filtr stożkowy.
Czy ktos juz upychal pod maską takiego silnika tego typu filtr?
Jezlei tak to prosze podzielic sie doswiadczeniami
Z gory bardzo dziekuje.
Pozdrawiam.
Monty
#2 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2008 - 12:33
Coż efektu praktycznie nie ma, mocy sie nie odczuwa jedynie stozek gwizdze, Jeden koles wywalil wkladke z obudowy i bez wiekszych przerobek do obudowy wepchnal stozek. zakleil zywica epoksydowa i ma byc. Jeszcze inni wyrzucaja obudowy calkiem i podpinaja stozek przed samym przeplywomierzem. niby lepsze rozwiazanie ale trzeba go i tak odizolowac od silnika zeby goracego powietrza nie zasysal. Poprzez zarzucenie samego filtra nie bedziesz mial zadnego odczuwalnego wzrostu mocy. To wszystko ma sens przy wiekszych przerobkach mechanicznych, samo zrobienie "efektywniejszego" dolotu nic nie da. Chyba ze planujesz polerki itp. Temat stozkow byl kiedys poruszani. Poczytaj sobie i sam dojdz do wniosku czy aby na pewno warto. No chyba ze planujesz jakies większe mody to mozna od stozka zaczac.
Jezeli juz chcac odczuc jakis wzrost osiagow nie ingerując w silnik mozna ruszyc dolot, zmienic lub przerobic wydech...
Pozdrawiam
#3 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2008 - 21:52
#4 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2008 - 22:39
Panowie zastanówcie się po co Wam filtr stożkowy..?? Efektów pozytywnych, które wymienił już kolega Luqua raczej zero, prędzej negatywne.. Kumpel kiedyś wsadził do Fiata Brawo i zaczęły mu obroty głupieć i szybko wrócił do "puszki z filterkiem" ..
Mój brat ma w Kadecie Cabrio /od zakupu/ i zastanawia się czy go nie wywalić, w sumie samochód chodzi ok, ale śmiesznie świszcze spod maski, więc jeśli nie zamierzacie tuningować mechanicznie samochodu to raczej odradzam, jako jeden z elementów profesjonalnego tuningu mechanicznego tak, ale to już zadanie dla profesjonalistów..
Jeśli ktoś liczy na mniejsze spalanie to proponuje jeszcze magnetyzer jakieś 10-20% mniej paliwa, wydajniejszy tłumik kolejne parę procent, lepszy układ dolotowy, nowy chip silnika najlepiej i jakiś dodatek do paliwa, jak zsumujemy procenty to na stacji będą nam jeszcze dopłacać za nadmiar paliwa w baku, ale to taka mała sarkastyczna dygresja na koniec.. :mrgreen:
#5 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2008 - 14:18
#6 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 09:20
MyhyhyhyhyWitam!
Jeśli ktoś liczy na mniejsze spalanie to proponuje jeszcze magnetyzer jakieś 10-20% mniej paliwa, wydajniejszy tłumik kolejne parę procent, lepszy układ dolotowy, nowy chip silnika najlepiej i jakiś dodatek do paliwa, jak zsumujemy procenty to na stacji będą nam jeszcze dopłacać za nadmiar paliwa w baku, ale to taka mała sarkastyczna dygresja na koniec.. :mrgreen:
#7 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 17:56
jak zsumujemy procenty to na stacji będą nam jeszcze dopłacać za nadmiar paliwa w baku