Stag 300 w mojej omedze v6 - problemy
#1 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 13:20
Chodzi super no to ok zakładam.Pojechałem do warsztatu który wcześniej nie zakładał staga tylko zajmowali się BRC. Ja zamówiłem u nich staga i bez problemowo powiedzieli że założą .
Założyli i było super przez 3 miesiące .Silnik zaczął nie równo chodzić na wolnych obrotach .Z rury słychać plumkanie . Na benzynie chodzi idealnie .Powiedzieli że świece do wymiany ,wymieniłem i dalej to samo. Ale dopiero sie zaczęły moje problemy .Zepsuł się czujnik ciśnienia i podciśnienia. Czekałem cały równiutki miesiąc bo niby nie było go w hurtowni [olewka z ich strony ] bo wiem że są czujniki.
W sobotę wkońcu dostali czujnik , założyli ale jeszcze usterka z nie równą pracą [ auto dalej kuleje ].
Jestem bardzo wkurzony bo oni chyba nie traktują mnie poważnie . Poprostu nie wiedzą co jest grane i sie chyba nie znają.
Nie powiem nawet że nie ustawili mi dobrze komputera bo auto jest teraz słabe i przełącza na gaz dopiero przy 90 stopniach.
Stwierdzili że nic więcej sie nie da zrobić ale ja nie podaruję bo wiem że auto chodziło dobrze.W poniedziałek tam jade i robię jazdę z nimi ale konkretną .To już za długo trwa a ja byłem cierpliwy.
I moje pytanko jest takie co może być przyczyną tej nie równej pracy Jeżeli mapy są ok. Chcę ich troche zaskoczyć i być mądrzejszy od nich bo nie dam se kitu wcisnąć
DuZo poczytałem o stagu i wiem coś na temat . Gdymym miał interfejs i po gwarancji to sam bym do tego doszedł bo te głupki nie potrafią
Aha i nie polecam już warsztatu "BAS" w Zabrzu na ul. Pawliczka bo sami widzicie
PORZDŻICIE COŚ ? PROSZĘ BO OSZALEJĘ
dołączam fotkę komory silnika.Wizualnie jest założona dobrze ,przewody są równych długości i osprzęt dobrany do silnika
#2 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 18:45
proponuje tez sprawdzic w zakladce USTAWIENIA, czy typy czujnikow zamontowanych w aucie zgadzaja sie z tymi zaznaczonymi w sofcie.
Napisz czy przy temp plynu okolo 80 parownik jest cieply czy zimny
[B]
#3 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:57
Co do nierównej pracy. - kable też zmieniłeś. Otwórz maske w nocy i zobacz czy nie ma dyskoteki na kablach.
P.S.
Nie za wysoko ten parownik???
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#4 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2008 - 20:56
I moje pytanko jest takie co może być przyczyną tej nie równej pracy Jeżeli mapy są ok. Chcę ich troche zaskoczyć i być mądrzejszy od nich bo nie dam se kitu wcisnąć
Zmieniales swiece, ale zobacz, czy nie sa skapane w oleju, ktory podcieka z dekli.Pozatym jak pisze Gachu moze kable tez nadaja sie do wymiany.
Na plywanie obrotow moga wplywac np:
-zle dobrane dysze, a dokladnie za duze
-zle cisnienie na reduktorze w stosunku do zalozonych dysz i wtryskow
Na koncu regulacja map, ale ona jest tak prosta w stagu, ze ciezko cos zle ustawic.
Napisz na forum staga, chociaz bez screenow mapy duzo ci nie podpowiedza:
https://www.ac.com.p...f3d4d8124df708e
Na plywanie obrotow moga wplywac np:
-zle dobrane dysze, a dokladnie za duze
-zle cisnienie na reduktorze w stosunku do zalozonych dysz i wtryskow
#5 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2008 - 21:44
PORZDŻICIE COŚ ? PROSZĘ BO OSZALEJĘ
dołączam fotkę komory silnika.Wizualnie jest założona dobrze ,przewody są równych długości i osprzęt dobrany do silnika
Witam
Ja też mam staga 300, od ok. 3 miesięcy zrobiłem ok. 3 tysięcy, jak na razie bez problemowo. Na fotce niby wszystko ok, ale tak jak szokol zauważył ten parownik za wysoko mi sie wydaje, ja mam w podobnym miejscu tylko dużo niżej pod zbiornikiem wyrównawczym.
jednak jak od razu wyjade na droge to przełączy się dopiero przy około 70 stopniach. Ustawione mam przełączenie przy 30*C. Mam się przejmować???
Szokol na moje coś nie tak, jeżeli masz ustawione 30*C (u mnie też), to powinno przy tej temperaturze sie przełączać bez względu czy stoisz czy jedziesz.
Pozdrawiam
#6 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2008 - 22:24
-Wtryski popierwsze mam czerwone, nie żółte.
-Umiejscowione jak najbliżej dysz (krótkie rurki miedzy wtryskiem a dyszą)
-tego nie widać, ale dysze mam umiejscowione jak najniżej się dało na kolektorze ssącym.
Też miałem problemy z wolnymi obrotami i właśnie przełożyli dysze niżej, nie zrobili tego odrazu, bo niechciało im się zwalać całego kolektora ssącego.
- parownik mam niżej (chociaż myśle że to nie ma znaczenia)
Co do interfejsu i gwarancji, ja kupiłem sobie swój interfejs i raczej nikt mi nie udowodni że coś grzebałem w kompie. Przeciez nikt nie pamieta co komu ustawiał, robiąc x samochodów dziennie. A w stagu i tak można zapisać do pliku bierzące ustawienia i później ewentualnie je przywrócić (backup)
u mnie przełącza się dokłanie przy tej temp., którą sobie ustawie.
To tyle
! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !
www.axel-pc.pl
#7 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2008 - 22:59
W stagu kazde polaczenie jest pozniej widoczne bo zapisuje sie w pamieci.Co do interfejsu i gwarancji, ja kupiłem sobie swój interfejs i raczej nikt mi nie udowodni że coś grzebałem w kompie. Przeciez nikt nie pamieta co komu ustawiał, robiąc x samochodów dziennie
Pokazuje date kazdego polaczenia i jak dobrze pamietam kod kompa
Gazownicy sa przyzwyczajeni, ze ludzie kupuja interfejsy i jak nic nie uszkodzisz to nie zwroci ci nawet uwagi.
#8 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2008 - 08:51
byłem u gazownika i okazało się że zresetowali komputer i nie wprowadzili wszystkich ustawień .
teraz przełącza dobrze ale z tymi obrotami nic nie zrobili .
Ja ich mam gdzieś i ich gwarancję ,goście poprostu sie nie znają na montażu sekwencji , powiedziałem im pare słów że niech montują tylko miksery bo sekwencja ich przerasta.
sprubuję parownik obniżyć i ściągnę kolektor bo muszę zobaczyć jak zamontowaliv dysze. Jak im zawoziłem do montarzu to mówiłem że dysze mają być jak naj bliżej. Jestem ciekaw :
#9 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2008 - 10:37
[B]
#10 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2008 - 12:42
#11 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 11:45
jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość;-) Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Omegi B kombi 2,5 V6 X25XE. Niedawno został założony gaz STAG i od tego czasu są ciągłe problemy:
- dziwny świst/gwizd z okolicy kolektora - a teraz najlepsze, cichnie po położeniu ręki na kolektorze
- jakieś "bulgotanie" z silnika?? nie wiem jak to inaczej opisać....:confused:
- nierówna praca silnika na LPG, falujące obroty, cały silnik aż się trzęsie ( na PB jest ok, żadnych spadków obrotów, silnik nawet nie drgnie)
- i ostatnio nie mogę po nocy odpalić auta na PB, za 10 raz dopiero łapie. Na awaryjnym odpalaniu na LPG odpala bez najmniejszego problemu.
Dziś znajomy sprawdził mi błędy i wyskoczył jeden: P0013 - co to takiego? :confused:
Dodam, że przy montażu LPG zostały zrobiony remont silnika: uszczelki pod głowicą, gumki na zaworach, uszczelki pod deklem... jednym słowem cała góra silnika. Wszystkie płyny, filtry, świece, rozrząd,
Auto ciągle stoi u mechanika a ten już załamuje ręce...
Co z tym wszystkim dalej robić?
#12 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 15:02
- dziwny świst/gwizd z okolicy kolektora - a teraz najlepsze, cichnie po położeniu ręki na kolektorze
Od tego bym zaczął, nieszczelny kolektor i łapie lewe powietrze. Po zlikwidowaniu lewizny odłączyć akumulator na min 15 minut i pojeździć na benzynie ze 100km że by mapy benzyny się ułożyły. Ustawić gaz na nowo. Lewizna i źle ustawiony gaz może być przyczyną wszystkich tych objawów.
#13 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 15:50
Dziś znajomy sprawdził mi błędy i wyskoczył jeden: P0013 - co to takiego? :confused:
problem z sondą, szukaj lewizny jak kolega napisał, sprawdź podciśnienia
#14 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2014 - 18:57
#15 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2014 - 09:23
#16 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2014 - 00:51
#17 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2014 - 11:03
#18 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 14:30
Od paru dni auto normalnie odpala po nocy. :-) za to dziś zauważyłem dym spod maski... A konkretnie z okolic wlewu oleju. Ściągnąłem korek i niespodzianka: majonez. :-( na stalce olej czysty, poziom ok, płyn chłodniczy tez ok, nie ubywa. Czy może to być od jazdy na krĂłtkich odcinkach? Czy raczej uszczelka pod głowicą?
#19 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 15:00
zdecydowanie od tego :tak:może to być od jazdy na krĂłtkich odcinkach
#20 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 15:07