Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak mocy w oplu omega 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Darek G

Darek G
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2008
  • Skąd: Zaklików

Napisany 14 lutego 2008 - 22:12

Kupiłem opla omege 2.5 DTI z uszkodzonym silnikiem. W kolektorze oderwała się klapka i wpadła do cylindra uszkadzając zawory na 6 cylindrze. Po usunięciu usterki auto odpaliło pracuje równo ale nie z tródem wkręca się na obroty a podczas jazdy nie ma mocy i nie przyspiesza. Turbina była regenerowana i pompuje powietrze do kolektora. Podpinany był KTS ale nie można było połączyć się z komputerem. Pod komputer był podpinany w serwisie opla ale zadnych usterek nie ma a auto jak nie jeździło tak nie jeździ. Jaki może być problem. Darek

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2008 - 22:30

tródem

:wink: Darek G, a czy auto odpala bez problemu?? Sprezanie bylo badane po naprawie?? Pompa wtryskowa odpowiednio ustawiona??? Najpierw sprawdz sprezanie na wszystkich cylindrach a jesli bedzie dobre to tylko dobrego pompiarza poszukaj....

#3 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2008 - 07:33

Darek G, czy to jest jedyny objaw, że autu brakuje mocy, nie wkręca się, czy oprócz tego np. trzeba dłużej kręcić żeby odpalił, słychać wyraźny i głośny gwizd z silnika przy przyspieszaniu, czy po odpaleniu nie leci czarny dym, czy obroty są stabilne, itp.???

#4 OFFLINE   Darek G

Darek G
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2008
  • Skąd: Zaklików

Napisany 15 lutego 2008 - 21:31

Witam. Ustawienie pompy nie gra roli bo to silnik systemu common rail i pompa tylko daje ciśnienie a wtryskiwacze są sterowane elektrycznie. Ciśnienie sprężania nie było sprawdzane po naprawie. Auto na ciepłym silniku odpala od tyku natomiast na zimnym przy pierwszym rozruchu odpali odrazu spadnie z obrotów i albo zgaśnie albo wejdzie na obroty ije trzyma. Po odpaleniu zimnego silnika samochód nie reaguje na gaz czy się go trzyma czy dodaje pulsacyjnie, chwile pochodzi i dopiero reaguje na gaz. Na wolnych obrotach nie dymi a podczas jazdy dymi ma siwo, niebiesko. Silnik pracuje równo. Nie ma znaczenia czy przepływomierz powietrza jest podpięty czy nie auto pracuje tak samo i odziwo nie zapala się lampka silnika gdy przepływomierz jest odpięty.

Przy przyspieszaniu słychać wyraźny i głośny gwizd powietrza jakby uchodziło gdzieś ale wszystko jest szczelne i na postoju przy przegazówkach tego nie słychać. W serwisie powiedzieli mi że może być:
- niedrożny układ dolotowy powietrza ale jak się nie dokręci opaski przy kolektorze to ciśnienie zrzuci przewód
- złe ustawienie rozrządu ale silnik odpala bez większuch problemów i pracuje równo
- uszkodzone sprzęgło i dlatego nie chce się zbierać auto wtedy wkręcało by się na obroty. Sanochód na biegu jałowym z tródem wkręca się na obroty najpierw gaz do oporu a po chwili rwakcja silnika i to też nie dynamiczna.

scaliłem posty

#5 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2008 - 07:48

Darek G, z tego co piszesz to dziwi mnie że nikt ci nie sprawdził tej przepływki. Nie może być tak że silnik pracuje jednakowo z i bez przepływomierza. Co do rozrządu który jest na łańcuchu, to chyba odpada bo przecież ta naprawa którą miałeś nie wymaga ingerencji w niego i zakładam że nic z nim nie robiłeś.
Przy zużytym sprzęgle faktycznie są takie objawy że ty mu w gaz, obroty rosną a auto praktycznie nie przyspiesza, sprzęgło się po prostu ślizga.
Sprawdź jednak tą przepływkę zwłaszcza, że auto na zimno czy ciepło powinno mieć od razu równe obroty, żadnego spadania i wzrastania.
Wtryski masz raczej ok, bo w innym przypadku miałbyś problemy z odpalaniem.

#6 OFFLINE   Darek G

Darek G
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2008
  • Skąd: Zaklików

Napisany 18 lutego 2008 - 21:22

droset masz chyba taką samą omegę jak ja i nie miałeś żadnych problemów z przepływomierzem i wtryskami? Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klapek sterowanych podciśnieniowo w kolektorze ssącym czy ty je posiadasz bo u mnie były uszkodzone i nie wymieniałem kolektora tylko usunołem te klapki i to ma w niczym nie przeszkadzać. A wtym tygodniu może nawet jutro ma mi jakiś macher sprawdzić przepływomierz i pracę wtryskiwaczy i może wszysrko się wyjaśni.

#7 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2008 - 22:56

Darek G, jedyny problem jaki miałem to te blaszki z kolektora, które mi się pourywały. Podczas naprawy też przerobiłem kolektor i zrobiłem juz tak 30tys. km.
Do niczego sie przez ten czas nie dotykałem, auto chodzi jak zegareczek, pali od pierwszego dotyku, obroty są równiutkie jednym słowem jest wszystko tak jak trzeba. Co ważne spalanie pozostało na tym samym poziomie. Mechanik który ci to doradził, moim zdaniem wiedział co mówi i nie upatrywałbym w tym przyczyny. U mnie bez tych blaszek jest wszystko ok, podjeżdżam tylko na stacje i leję ON :) . Obstawiam tą przepływkę.
A jaki masz przebieg bo może faktycznie ci się sprzęgło ślizga?

#8 OFFLINE   Darek G

Darek G
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2008
  • Skąd: Zaklików

Napisany 19 lutego 2008 - 19:21

droset przebieg mojego opla to 190 tyś. Dzisiaj auto było sprawdzane i przepływomierz jest ok wtryskiwacze też kolektor ssący został zdjęty wtyczki były poodpinane auto odpala a czek się nie świeci na tablicy rozdzielczej może jest uszkodzony sterownik? Jeszcze raz będzie sprawdzany rozrząd moim zdaniem jest ok zobaczymy. I pytanie czemu KTS nie mógł się połączyć z moim oplem. Pozdrawiam.

#9 OFFLINE   Darek G

Darek G
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-02-2008
  • Skąd: Zaklików

Napisany 17 marca 2008 - 21:05

Witam. Brak mocy w moim oplu było spowodowane jednak przez wtryskiwacze 5 było zatkanych a jeden podciekał. Teraz wszystko jest ok i auto ciągnie. Mam wrazenie że o wiele lepiej po osiągnięciu 3000 obr. podobno przez brak tych blaszek a u ciebie droset jest podobnie?

#10 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2008 - 21:40

Darek G, ja nie zauważyłem poprawy osiągów po przerobieniu kolektora

#11 OFFLINE   spike8888

spike8888
  • 3 postów
  • Dołączył: 22-05-2008
  • Skąd: Dolnyśląsk

Napisany 22 maja 2008 - 15:31

Mam zamiar kupić Omegę 2.5 DTI z Niemiec - mam konkretną upatrzoną. Ma ok 140k km przebiegu. Auto jest ok, jedyne co mi się nie spodobało to dymienie na gorącym silniku z korka wlewu oleju i fakt, że trzeba kręcić rozrusznikiem 2-3 sekundy żeby odpalił, co następuje za każdym razem, lecz z trudem. Silnik chodzi normalnie, cicho i równo. Czy sam fakt trudnego odpalania dyskwalifikuje auto z tym silnikiem - i może świadczyć o kosztach...? Co jeszcze sprawdzić przed samym kupnem? Jutro mam zamiar wybrać się po to auto.

#12 OFFLINE   Misiups

Misiups
  • 28 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 23 maja 2008 - 22:05

Ja jeszcze nigdy nie kręciłem dłużej jak sekundę jak nie krócej bo pali na dyg to ci nie powiem, ja tam wróżyć z pary olejowej nie umie grunt żeby olej siedział tam gdzie ma siedzieć a nie wydostawał sie. A to co ja sądzę o tym silniku to dowiadywałem sie ze jak mu coś dolega to po prostu nie zapali albo nie pojedzie bo mu elektronika nie pozwoli . Na co masz zwrócić uwagę może z własnego doświadczenia poza norma czyli sprawdzeniem autentyczności przebiegu po stanie w aucie to przejechać sie wsłuchać czy coś nie tłucze trze bije , pobujać ją na boki na zaciągniętym ręcznym i bez no zawiecha będzie raczej sprawna jak to z Niemiec możesz zobaczyć czy wszystko ci sie świeci na desce rozdzielczej albo czy ci sie podłokietnik podnosi :D lol ja będę musiał rozbierać bo coś mi blokuje. No karoseria i te sprawy no i życzę powodzenia :)

#13 OFFLINE   roadrunner

roadrunner
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-06-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 03 czerwca 2008 - 11:03

Witam i odświerzam temat.
mam niemalze ten sam problem (tez wciagnęlo jedna z klapek z kolektora i po wymianie zaworów auto nie dziaal najlepiej) z jednym wyjatkiem u mnie auto na wolnych obrotach dziala płynnie i nic nie wskazuje na usterke jedynie nie ma mocy (rusza jak 2t maluch). Przy gwaltownym dodaniu gazu slychać glosne spalanie stukowe.

czy mógły ktos zamieścic schemat ustawienia rozrzadu w tym silniku ? Chce sprawdzić czy nie ma tam babola, wtryskiwacze oczywiscie zostaly sprawdzone i wszystkie sa do regeneracji ale chce juz sprawdzic wszystko aby miec 100% pewności.