Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega V6 2.5 3.0 2.6 3.2 Odma z bmw zasady dzialania, zamiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 313 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 07 styczeń 2020 - 22:52

Mam nadzieje ze sie komus przyda, zajelo mi to wiele godzin.

 

Wprowadzenie.

 

Jak wszystcy wiemy, odma w omedze jest poprostu kiepska. Element ruchomy w odmie szybko sie starzeje i przestaje dzialac. Mowa tu o gumowej klapce ktora juz po kilku latach od nowosci robi sie sztywna, co gorsza potrafi sie zkruszyc i wpasc do miski olejowej.

 

Polaczenie oryginalnej odmy z silnikiem

 

Do odmy dochodza dwa wezyki:

-Cienki jest podcinieniem (spelnia swoja funkcje tylko na wolnych obrotach)

-Gruby jest odpowietrzeniem wychodzacym przed przepustnice.

 

Zasada dzialania a wycieki? (Oryginalna odma) pomijam problem uszczelek

 

Sama budowa odmy nie ma wiele wspolnego z wyciekami, jednak jej zasada dzialania nie pomaga im zapobiec. Podczas pracy silnika wystepuja przedmuchy ktore powoduja ze w komorze spalania wytwarzane jest wieksze cisnienie niz atmosferyczne. Przez to ze odma jest bezposrednio polaczona pomiedzy skrzynia korbowa a dolotem powietrza i wychodzi do przepustnicy, w komorze korbowej zawsze wystepuje wieksze cisnienie niz atmosferyczne. W skutek tego nawet przy malych nieszczelnosciach olej jest wypychany z silnika na zewnatrz. Efekt zwieksza sie wraz z obciazeniem silnika. Zwiekszone cisnienie powoduje rowniez ze wytwarzaja sie nowe nieszczelnosci.

 

Dlaczego warto zastosowac odme z BMW?

 

Odma w BMW polaczona jest pomiedzy skrzynia korbowa a regulatorem podcisnienia. Sam regulator jest podlaczony do kolektora dolotowego. Membrama (regulator cisnienia) utrzymuje stale podcisnienie w skrzyni korbowej niezalezne od obciazenia silnika. Jest to prawda gdy cisnienie w kolektorze jest mniejsze niz atmosferyczne. W praktyce w kolektorze zawsze panuje podcisnie nawet gdy przepustnica jest w pelni otwarta. Sam silnik dziala jako duzy zbiornik podcisnienia.

 

Instrukcja montazu:

 

Załączony plik  omega odma.png   337,71K   1 pobrań

 

Zdjecia z montazu praktycznego dolacze pozniej.


Edytowany przez MrChrysler, 07 styczeń 2020 - 22:54.




#2 OFFLINE   kosello

kosello
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-04-2017
  • Skąd: pod w-wą
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 styczeń 2020 - 17:41

Pytanie natury technicznej tj. czy ten patent ( wydaje się słuszny) został sprawdzony w praktyce , na omedze ? 

pzdr



#3 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 313 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 12 styczeń 2020 - 04:12

Pytanie natury technicznej tj. czy ten patent ( wydaje się słuszny) został sprawdzony w praktyce , na omedze ?
pzdr

Został sprawdzony, wszystko to co napisałem w poście powyżej działa. Będąc inżynierem stwierdziem że napiszę krótki artykuł w pół profesjonalny sposób.

W motosporcie używa się pomp podciśnienia z dwóch większych powodów;
1. Zwiększenie mocy silnika (tak to prawda)
2. Zapobieganie wyciekom oleju i wypchaniu zimmeringow na wale itd. W tym drugim przypadku mowa jest o kilkutysięczno konnych silnikach i pompie napędzanej paskiem. A wszystko przez przedmuchy w silnikach które pod obciążeniem sięgają kilkunastu %.

Jak by pomyśleć o tym patencie to:
1. Silnik nie ma pojęcia o przeróbce
2. Czy to silnik Audi, Opla czy BMW, każdy ma tą samą zasadę działania.

Miliony silników BMW działają w ten sposób (i innych marek), więc nie ma w sumie nic nadzwyczajnego w mojej przeróbce.

Jeszcze jeden plus jest taki że po wywaleniu odmy z tyłu silnika robi się więcej miejsca na węże i kable.

Edytowany przez MrChrysler, 12 styczeń 2020 - 19:24.


#4 OFFLINE   kosello

kosello
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-04-2017
  • Skąd: pod w-wą
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 styczeń 2020 - 15:34

To piszę się na zdjęcia z montażu i instrukcję montażu ,przymierzałem się właśnie do ogarnięcia odmy ze względu na tą klapkę, której nie ma. Więc będę kolejny do testów  :coolio:



#5 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 386 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany Wczoraj, 23:48

Podpisuję się pod prośbą o zdjęcia z montażu. :D