Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 październik 2019 - 14:29

Rok:2001
Silnik:2,5 dti

 

witajcie.

Mój problem to totalny brak mocy i odcięcie przy okolo 3 tys obrotów plus dym z wydechu.

Op-com ( china clone ) nic nie pokazał ..z błedów odczytał tylko egr i przepływkę ale była wypinana podczas pracy silnika po skasowaniu- błędów zero mocy też w sumie zero. Odpala normalnie i delikatnie przyszpieszając nie ma problemu a gdy wcisnę mocno gaz dusi się zaczyna nierówno pracować by po chwili wrócic do normy.

Egr jest wypięty a wężyk zaślepiony ( wyczyszczony i zamknięty) podciśnienia też raczej szczelne dzwignia od łopatek turbo porusza się. Po wypięciu czujnika doładowania w dolocie jest minimalna różnica ale niewielka.

Co myślicie wasze sugestie ?

proszę o pomoc

Wrócę z garażu dodam może filmik z pracy silnika 

teraz op com pokazal bład p0500  niedostateczna aktywność czujnika prędkości pojazdu (vss) - nie wystepuje

 

filmik https://youtu.be/uk1lq3lbDdg


Edytowany przez daro41, 12 październik 2019 - 16:08.




#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1808 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 październik 2019 - 17:20

Zobacz na OP-Comie ciśnienia paliwa na listwie i wstępne


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 październik 2019 - 17:26

niestety ale clon nie lączy się z blokami pomiarowymi więc nie dam rady



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1808 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 październik 2019 - 18:04

Dolot szczelny, zwłaszcza kolektor?


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 październik 2019 - 18:17

nic nie slychac by gdzies powietrze uciekało tym bardziej że ostatnio wymieniana byla uszczelka pokrywy klawiatury i poszły nowe uszczelki do kolektora 

dzis wymieniłem przewody podcisnien ale bez efektu..natomiast po odpięciu wtyczki od zaworu sterowania łopatkami turbo moge kręcić spokojnie silnik powyżej 4 tys brak dymu brak odcięcia i nie szarpie więc wina zaworu czy może łopatki ? 

i jeszcze pytanie dotyczące działania zaworu sterującego łopatkami ..kto wie jak on dokładnie działa ? na zasadzie on off ? czy plynnie ? bo podłączyłem dziś zaróweczke pod kostkę od tego zaworu i po odpaleniu auta zapala się a w miare wzrostu obr silnika przygasa ale nie gasnie całkiem 

i pytanie drugie czy zawór z  wypietym zasilaniem  ma przepuszczać powietrze miedzy króccami ?


Edytowany przez daro41, 15 październik 2019 - 17:06.


#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1808 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 październik 2019 - 12:03

Klapki sterowane są płynnie. Wymień ten zaworek, na niego cieknie woda z podszybia i może być "padnięty". U siebie tak miałem.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 październik 2019 - 16:39

dalej walcze ..oporność cewki zaworu 15,8 ohma czyli niby jak powinno byc

rozebrałem wyczyscilem zgodnie z ta porada http://www.skc.org.p...php?topic=493.0

jutro założe dam znać czy jest jakis efekt

acha strzykawka podpieta pod przewód idący do gruchy daje radę dość lekko przesuwać dzwignia od łopatek więc tam raczej nie są zapieczone chyba że pracują nie w pełnym zakresie 

poskladam odpale przejadę się ostrzej zobaczymy czy omcia pojdzie powyżej 3 tyś obr

i ciąg dalszy 

czy ten elektrozawór od egr jest taki sam jak od sterowania łopatkami ?

dzis dokopałem się do głownej magistrali  na foto widać dwa przerwane przewody podcisnien  ..sam nie wiem skąd w takim razie omcia brala podciśnienie skoro taka nieszczelnośc

chce jeszcze dla pewności podmienić te zawory stąd pytanie czy są jednakowe 

Załączone pliki


Edytowany przez daro41, 18 październik 2019 - 17:50.


#8 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 październik 2019 - 10:18

ktos może mi podac numery katalogowe elektrozaworu sterowania łopatkami turbiny ?



#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1808 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 październik 2019 - 00:30

7 796 634 solenoid turbiny (taki sam jest do EGR)

7 810 831 solenoid klap wirowych


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p